۷ نکته جالب درباره کریس رونالدو که احتمالا نمی‌دانستید/ از ناراحتی قلبی و علاقه به خواننده خاص تا یک واحد درسی به نام کریستیانو در دانشگاه!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، رزومه فوتبالی کریستیانو رونالدو بی‌نظیر است؛ هفت قهرمانی لیگ در سه کشور مختلف، پنج لیگ قهرمانان، پنج توپ طلا، یک قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا با پرتغال، بیش از ۸۰۰ گل در بیش از هزار بازی و… اعداد و ارقام خود گویای این موضوع هستند.

برای بسیاری، رونالدو بهترین بازیکنی است که تا به حال فوتبال بازی کرده و صدها میلیون هوادار در سراسر جهان دارد.

هفت مورد خواندنی و جالب در مورد شماره ۷ ابدی را با هم می‌خوانیم.

۱- بیماری قلبی کریس در نوجوانی

تصور دنیای فوتبال بدون کریستیانو رونالدو سخت است، اما زمانی که او فقط ۱۵ سال داشت، احتمال داشت که پیش از موعد بازنشسته شود. رونالدو به تاکی‌کاردی مبتلا شده بود، به این معنی که قلبش نامنظم می‌تپید و حتی در زمان استراحت تپش قلب داشت. او برای ادامه دادن به حرفه خود مجبور به جراحی قلب شد. مادرش ماریا دولورس آویرو می‌گوید  «آن‌ها از نوعی لیزر برای سوزاندن منبع مشکل استفاده کردند»؛ در حالی که او از بازگشت پسرش به زمین فوتبال می‌ترسید، رونالدو برای بازگشت هیچ تردیدی نداشت و نمی‌توانست صبر کند تا دوباره به توپ ضربه بزند. به طور باورنکردنی تنها چند روز پس از عمل جراحی به تمرین برگشت، و بقیه ماجراها که در تاریخ نوشته شده‌اند.

۲- فرودگاه بین‌المللی کریستیانو رونالدو

رونالدو قبل از نقل مکان به لیسبون برای شروع فوتبال حرفه‌ای خود، در مادیرا متولد و بزرگ شد. رونالدو هرگز فراموش نمی‌کند که از کجا آمده است و هر بار که به خانه پرواز می‌کند نام خود را در فرودگاه می‌بیند. در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که نام فرودگاه را به فرودگاه بین‌المللی مادیرا کریستیانو رونالدو تغییر خواهند داد. یک سال بعد این اتفاق افتاد و او به فهرست شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی اضافه شد که فرودگاهی به نام خود داشته‌اند؛ از جمله جان اف کندی، جان لنون، لوئیس آرمسترانگ و چنگیز خان. علاوه بر تغییر نام، فرودگاه همچنین اقدام به ساخت مجسمه‌ای کرد که تصویر آن به دلایل ناخوشایند در فضای مجازی وایرال شد. درنهایت این مجسمه با مجسمه دیگری که شباهت بیشتری به رونالدو داشت عوض شد. این اقدامات مادیرا نشان می‌داد که آن‌ها چقدر به مشهورترین پسر سرزمین خود افتخار می‌کنند و دوستش دارند.

۳- کریستیانو عاشق ریکی مارتین است

بله! و آهنگ «لیوین لاویدا لوکا» آهنگ موردعلاقه اوست. رونالدو همچنین از طرفداران بزرگ چهره‌های چون جورج مایکل، فیل کالینز و التون جان است. پسر بزرگ او کریستیانو جونیور نیز به ریکی مارتین علاقه دارد.

۴- اعداد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی رونالدو

بازی رونالدو در شبکه‌های اجتماعی به اندازه بازی او در زمین مسابقه قوی است. او با ۵۵۹میلیون فالوئر، بیشترین تعداد دنبال‌کنندگان را در اینستاگرام داشته و همین عنوان را در فیسبوک با ۱۶۵میلیون دنبال‌کننده دارد. ۱۰۹٫۱میلیونی که در توییتر او را دنبال می‌کنند را هم اضافه کنید تا متوجه می‌شوید که رونالدو از ورزش فراتر رفته و به یک پدیده جهانی فرهنگی تبدیل شده است.

۵- چه درسی می‌خوانی؟ کریستیانو رونالدو!

هر چند عجیب به نظر می‌رسد، اما در سال ۲۰۱۵ دانشگاه بریتیش کلمبیا اوکاناگان یک کلاس جامعه‌شناسی درباره رونالدو معرفی کرد تا در دروس سال چهارم گنجانده شود. لوئیس ال ام آگویار، دانشیار جامعه‌شناسی در آن زمان می‌خواست به این موضوع بپردازد که رونالدو چطور خود را معرفی می‌کند، چه چیزی او را به عنوان یک فوتبالیست متمایز می‌کند، چه رابطه‌ای با پرتغال و مادیرا (زادگاهش) دارد و در واقع هویت پرتغالی او چگونه است. آگویار معتقد بود که رونالدو با توجه به جذابیت اجتماعی و فرهنگی‌اش فراتر از بحث فوتبال، مطالعه جذابی برای کلاس او خواهد بود: «جامعه‌شناسی چیزی نیست اگر در فرآیندهای ساختار هویت‌ها و تجارب و افشای نیروهای اجتماعی که این فرآیندها را پیش می‌برند، کند و کاو نکند.»

۶- CR7 ممکن بود CR28 بشود

زمانی که رونالدو با ۱۲میلیون پوند از اسپورتینگ به منچستریونایتد رفت، درخواست پیراهن شماره ۲۸ را کرد، به جای شماره ۷ تاریخی. با وجود این‌که به تازگی به باشگاه منتقل شده و تنها ۱۸ سال داشت، سرالکس فرگوسن به او گفت که پیراهن بکام را خواهد پوشید. رونالدو گفت: از آن جایی که بکام این پیراهن را پوشیده بود وحشت‌زده شده بودم. اما این چالش را پذیرفتم و از آن زمان این شماره شانس من شده است. من با آن پیراهن همه چیز را در فوتبال به دست آورده‌ام.

CR7 اکنون یک برند جهانی است؛ شماره‌ای که او بر اساس آن امپراتوری بزرگی ساخت.

۷- کمک به نیازمندان و کارهای خیر کریستیانو رونالدو

رونالدو از ثروت و قدرت و نفوذ خود برای کارهای خیر استفاده می‌کند و در سازمان‌های خیریه کودکان و سازمان‌های جهانی مشارکت دارد. رونالدو در حال حاضر به عنوان سفیر سازمان‌های نجات کودکان، یونیسف و ورلد ویژن فعالیت می‌کند. در طول شیوع ویروس کرونا، او با اهدای ۱٫۰۸ میلیون دلار به سه بیمارستان در پرتغال برای مبارزه با کووید-۱۹ کمک کرد. او همچنین به بیمارستانی که به مادرش در بهبود سرطان یاری رسانده بود، کمک‌های زیادی داشته است.

در دنیای فوتبال امروزی نادر است، اما آیا تا به حال متوجه شده‌اید که او هیچ تتویی ندارد؟ دلیلش این است که او می‌خواهد آزادانه هر زمان که می‌تواند خون اهدا کند. او پس از این‌که متوجه شد پسر کارلوس مارتینس به یک بیماری خونی بسیار نادر مبتلا شده است، تصمیم به اهدای خون گرفت و همچنین اهداکننده مغز استخوان شد. رونالدو گفت: سال‌ها پیش این کار را انجام دادم و اگر بتوانم دوباره این کار را انجام می‌دهم، زیرا این بیماری برای بسیاری از کودکان بسیار خطرناک است و باید به آن‌ها کمک کنیم.

گردآوری:زهرا فائز

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.