رضا صادقی برای کودکان کار روی صحنه رفت

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، کنسرت رایگان «رضا صادقی» خواننده موسیقی پاپ تحت عنوان «شکوه محبت» روز گذشته (دوشنبه ۱۴ اسفندماه) برای اولین بار و به ‌مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با حضور کودکان کار و خیابان در برج میلاد برگزار شد.

آرزویم این است دانش آموز شوم
اتوبوس‌های قرارگرفته درمقابل سالن همایش‌های برج میلاد تهران با میهمانانی متفاوت و خردسال از یک اتفاق تازه خبر می‌داد. کودکانی با چهره‌های خسته و رنج کشیده و لبخندی که بر سیمای مهربان و معصومشان نقش بسته بود، آمده بودند به تماشای یک کنسرت. واژه‌ای که با آن بیگانه بودند. نه خواننده اجرا را می‌شناختند و نه حتی یک بار آهنگ‌های آن را شنیده بودند. تنها همراهیشان با خواننده، تشویق‌هایی بود که با دستان کوچک خود فضای سالن را معطر کرده بودند و اولین تجربه‌شان در یک کنسرت موسیقی آنها را به وجد آورده بود و شادمانی می کردند. کودکان معصومی که سبک زندگیشان آنها را از دنیای کودکی و آرزوهایشان دور کرد. آرزوهایی به بزرگی یک «دانش‌آموز» شدن.
محمد یکی از همان کودکان کار است. از منطقه ۱۰ آمده، به قول خودش دوراهی قپان و بسیار خوشحال است که در این کنسرت شرکت کرده است. راشد دیگر کودک میهمانی است که در این برنامه شرکت کرده. او در بازار چرخ‌کشی می‌کند و با دیدن این کنسرت علاقه‌مند به خوانندگی شده اما چون هیچ یک از خوانندگان را نمی‌شناسد، نمی‌داند در آینده آرزو کند به جای چه کسی بخواند.سمیه ۹ ساله هم برای اولین بار به کنسرت آمده است. هیچ شناختی از رضا صادقی و موسیقی و کنسرت ندارد. او می‌گوید دوست ندارد در آینده خواننده شود و آرزویش این است روزی یک دانش‌آموز شود.
عبدالله دیگر کودک کار است. ۹ سال سن دارد اما کلاس اول است و برای اولین بار در کنسرت شرکت کرده. عبدالله در یک خیاطی کار می‌کند، می‌گوید پرده‌دوزی می‌کنم و گاهی اوقات پشت چرخ خیاطی می‌نشینم و زیگزاگ می‌زنم. و دیگر کودکانی که با آرزوهای بزرگ خود به این برنامه آمدند و استقبال کردند و اولین تجربه خود در تماشای یک کنسرت را با شادمانی و وجد و با پایانی خوش به خاطر سپردند.

بهترین کنسرت رضا صادقی در ۱۴۰۲
رضا صادقی خواننده محبوب موسیقی پاپ هم خرسند از این اتفاق بزرگ است. او پیش از اجرای خود رو به حاضران در سالن که میهمانان ویژه او بودند بیان داشت: «خیلی خوشحالم تک تک شما به برنامه من آمدید. این کنسرت بهترین اجرایی است که امسال در کنار شما برگزار کردم و ممنونم که برای خوشحالی من و دوستان من در این کنسرت شرکت کردید.»او در ادامه به خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش پرداخت و گفت: «پدرم یک کارگر ساده بود و هست. در همان دوران کودکی‌ام پدرم به مدت دو، سه سال بیکار شد و زندگیمان به سختی گذشت و من در این مدت زمان بسیار کار کردم و سیگارفروشی می‌کردم. به یاد دارم آن دوران دوستی به من گفت هدف از کارکردنت چیست و گفتم می‌دانم برای چه هدفی زندگی می‌کنم و تلاشم این بوده که روی پای خود بایستم. من از همه شما خواهش دارم در تمام طول زندگیتان آنقدر خوشحال و قوی باشید که دیگران حسرت شما را بخورند و امیدوارم روزی شما کودکان عزیز را روی این صحنه ببینم و لذت ببرم.»

قطعه ای تقدیم به کودکان سیستان و بلوچستان
در بخشی از این اجرا رضا صادقی دو کودک را به روی صحنه دعوت کرد. دختری با نام ثریا که طرفدار تیم استقلال بود و رضا صادقی گفت به خاطر این دختر از امروز استقلالی خواهم شد و پسربچه‌ای به نام فردین. این خواننده در ادامه این برنامه قطعه «نفس» را به زنده‌یاد علی انصاریان تقدیم کرد. همچنین قطعه‌ای را از طرف خود و حاضران در سالن به کودکان سیستان و بلوچستان تقدیم کرد که این روزها به سبب سیل شرایط زندگی خوبی ندارند.
مشکی رنگ عشقه، دست خودم نیست، وایسا دنیا از دیگر قطعاتی بود که در این کنسرت اجرا شد.
یک اتفاق خوب قبل سال جدید
رضا صادقی در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره هدف از برگزاری این کنسرت بیان داشت: «من و مجموعه برگزار کننده این کنسرت، به این نتیجه رسیدیم تزریق شادی به مردم اتفاق بزرگی است، چه بسا ارزشمند‌تر از هدایایی است که طبق معمول برای آنها در نظر گرفته شده و داده می‌شود.»

نشاط و امید به مردم
او درادامه افزود: «کاری که نسبتاً به آن وارد هستم خواندن است و احساس کردم در زمانه‌ای هستیم که چنین قشری حالا حالا‌ها فرصت بودن در کنسرت را نخواهند داشت بنابراین با همفکری دوستانم در این مجموعه به این نتیجه رسیدم این حس خوب را پیش از فرارسیدن نوروز و سال جدید به آنها منتقل کنیم. اگرچه کار چندانی از دست ما برای این عزیزان برنمی‌آید و حداقل توانمان این است در یک فرصت زمانی کوتاه‌مدت، حال آنها را خوب کنیم و این اتفاق جذابی برای خود ما هم بود.»
صادقی در ادامه درباره پیام هنر بویژه موسیقی و تأثیر‌گذاری آن به مردم در بیان اتفاقات اجتماعی در برگزاری چنین رویدادهایی گفت: «مسأله هنر در سرزمین من ویژگی‌های خود را دارد. اما قطعاً برگزاری چنین اتفاقاتی بسیار مؤثر است. تمام همکاران من در حد توان خود در جایگاه‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند و قطعاً هدف اصلی یک هنرمند تزریق حال خوب و امید و نشاط به مردم است. تزریق حال خوب منجر به آینده خوب است و من به عنوان یکی از همین هنرمندان، تلاشم این است که حال مردم کشورمان خوب شود اما اینکه چقدر در این زمینه تأثیر‌گذار و موفق عمل کردیم را نمی‌دانم و قضاوت با مردم است. من از احساس این کودکان وام گرفتم برای سال جدیدی که پیش رو داریم.» او درباره حمایت از کودکان نوازنده در خیابان هم اظهار داشت: «چند سال گذشته نوازنده‌ای از همین کودکان خیابانی را به کنسرتم دعوت کردیم. این کودک در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود دوست دارد در کنسرت رضا صادقی ساز بنوازد. البته این کودکان به لحاظ علمی و آکادمیک نیاموخته‌اند اما قطعاً از چنین هنرمندانی که به این زیبایی در خیابان ساز می‌نوازند حمایت می‌کنم.»

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

صدور قرار جلب به دادرسی برای «تتلو»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، اطلاعات دریافتی حاکی از این است که برای امیرحسین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.