۵ لژیونر بعدی فوتبال ایران را بشناسید

به گزارش کافه ستاره،رسانه‌های ترکیه‌ای بعد از جذب الهیار صیادمنش توسط فنرباغچه این بازیکن جوان را یک بمب نقل‌وانتقالاتی دانستند و از حضور او در فوتبال این کشور استقبال کردند. بازیکنی که هنوز ١٨ سالش هم کامل نشده، توانسته سود خوبی به باشگاه استقلال برساند و اگر همین‌طور پیشرفت کند، احتمالا آینده درخشانی هم در انتظارش خواهد بود. وقتی یکی از بزرگترین باشگاه‌های ترکیه حاضر شده ٨۵٠ هزار دلار برای صیادمنش بپردازد، یعنی برای او برنامه دارد و این‌طور نیست که به این بازیکن جوان بها ندهد. این اتفاق در سال‌های اخیر برای برخی از بازیکنان ایرانی رخ داده بود که تعدادی از آنها موفق عمل کردند و تعدادی هم ناموفق به کشور بازگشتند. اما در حال حاضر که به روزهای پایانی لیگ هجدهم نزدیک می‌شویم، چند بازیکن جوان دیگر داریم که پتانسیل ترانسفرشدن به اروپا را دارند؟
محمد نادری؛ در اندیشه بازگشت
یکی از بازیکنانی که سعی کرد خیلی زود راه اروپا را در پیش بگیرد، محمد نادری بود. این مدافع جوان بعد از بازی‌کردن در تراکتورسازی و نساجی راهی لیگ بلژیک شد، اما بعد از یک نیم‌فصل ناموفق به ایران بازگشت و حالا دوباره در پرسپولیس به دوران اوج خود نزدیک شده و این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیم برانکو است. قطعا با ادامه این روند و با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نادری می‌تواند این‌بار با پختگی بیشتر به اروپا برگردد؛ اگر چه هنوز با باشگاه «کورتریک» بلژیک قرارداد دارد و در صورت عدم فسخ قرارداد باید از ابتدای فصل آینده به این کشور بازگردد.
ایمان سلیمی؛‌ ترانسفر از تبریز؟
در حالی که برخی از بازیکنان جوان فصل گذشته تراکتورسازی که به واسطه محرومیت این باشگاه در نقل‌وانتقالات فرصت بازی پیدا کردند، این فصل در خیلی از بازی‌ها از روی نیمکت و سکو نظاره‌گر بازی تیمشان بودند؛ یک پدیده جوان در قلب خط دفاعی این تیم درخشید. ایمان سلیمی که این روزها به مهره قابل اعتماد لیکنز در دفاع وسط تبدیل شده، بیست‌ودو ساله است و سابقه بازی در فجرسپاسی و پارس‌جنوبی را هم دارد. او می‌تواند یکی از گزینه‌های راه‌یافتن به تیم‌های اروپایی برای فصل آینده لقب بگیرد.
رضا کریمی؛ در مسیر الهیار
بازیکنی که در نخستین حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال برای آبی‌پوشان گره‌گشا بود و توانست یکی از گل‌های این تیم را برابر استقلال خوزستان به ثمر برساند،‌ قطعا از این پس بیش از قبل دیده خواهد شد. رضا کریمی که سابقه بازی در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را دارد، در بیست سالگی توانایی رسیدن به ترکیب اصلی استقلال و درخشش بیش از این را دارد. شاید او در آینده‌ای نزدیک بتواند راهی که الهیار صیادمنش با حضور در استقلال طی کرد را برود.
محمدامین اسدی؛ در انتظار پیشرفت چشمگیر
محمدامین اسدی در این فصل به یکی از بازیکنان تعویضی برانکو تبدیل شده که گاهی با ورودش به زمین برای سرخپوشان کارساز هم بوده است. او که ٢٠ سال دارد و در چند مقطع برای تیم امید  به میدان رفته و گلزنی هم کرده، این فرصت را دارد تا با توجه به حضورش در باشگاهی مثل پرسپولیس خیلی زود از پله‌های ترقی بالا برود. این بازیکن که البته در بازی‌های آسیایی به خاطر یک استوری جنجالی از تیم امید اخراج شد، با عملکرد فنی خود می‌تواند برانکو را قانع کند که در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان برود.
مهدی مهدی‌خانی؛‌ پدیده‌ای از پدیده
در فصلی که پدیده خراسان توانسته عملکرد چشمگیری در لیگ برتر داشته باشد و هنوز هم جزو شانس‌های کسب سهمیه آسیایی لقب بگیرد، مهدی مهدی‌خانی خودش را به عنوان یک پدیده مطرح کرده است. این بازیکن که در جام جهانی جوانان سال ٢٠١٧ با گل خود زمینه‌ساز پیروزی ایران برابر کاستاریکا شد، در این فصل هم جزو بازیکنان مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی در پدیده بوده و اوج درخشش‌ او هم به بازی رفت با فولاد برمی‌گردد. بازیکن فعلی تیم امید، قطعا می‌تواند امیدوار باشد به زودی چشم یکی از استعدادیاب‌های اروپایی او را بگیرد.
استعداد نه، پدیده کم داریم!
بارها گفته شده در تمام نقاط ایران می‌توان استعدادهای نابی در رشته فوتبال پیدا کرد. این موضوع شاید فقط در حد حرف بیان شده چون در سال‌های اخیر تعداد پدیده‌های شاخص فوتبال ایران به حداقل رسیده است. حتی در دوره‌ای که سردار آزمون، جهانبخش، سعید عزت‌الهی و… از لیگ ایران به لیگ‌های اروپایی ترانسفر و موفق هم شدند، انتقادات زیادی می‌شد چون عملکرد آنها را با نسل قبلی خود یعنی مهدوی‌کیا، علی کریمی، علی دایی، وحید هاشمیان و… مقایسه می‌کردند. الان هم بازیکنانی مثل یونس دلفی و الهیار صیادمنش قدم در راه بزرگان برمی‌دارند، اما به نظر می‌رسد گزینه‌های زیادی نمی‌توانیم در فوتبال ایران پیدا کنیم که کاندیداهای حضور در لیگ‌های خارجی باشند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.