موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده از چهره‌ها در برنامه‌های مختلف با چالش‌هایی مواجه شد. یک سال بعد و پس از گذر از آن دوران، تولید برنامه‌های جدید با حضور بازیگران و استفاده از بازیگران در مقام مجری، دوباره از سر گرفته شد، بنابراین موج تازه‌ حضور بازیگرانِ مجری به راه افتاد و چهره‌ها یکی‎یکی از راه رسیدند. ابتدا امین زندگانی با مسابقه «شکوفا» به تلویزیون آمد و پس از او، پژمان بازغی که رسما جای خود را به عنوان مجری در شبکه نسیم باز کرده، با برنامه «جام آرزوها» بازگشت. در ادامه نیز نوبت به جواد رضویان، علیرضا استادی، محمدرضا گلزار، ملیکا شریفی‌نیا، فرهاد جم و مهران غفوریان رسید. به همین بهانه، در ادامه درباره عملکرد هفت بازیگر مجری حاضر در تلویزیون می‌خوانید.

امین زندگانی
پس از اجرای چند برنامه‌ گفت‌وگومحور، به عنوان تازه‌ترین تجربه خود در این عرصه، اجرای مسابقه اقتصادی «شکوفا» را برعهده گرفت. این مسابقه که از ۴ دی‌ماه روی آنتن رفته، میزبان کارآفرینان است. مسابقه‌هایی مانند «شکوفا» مخاطب گسترده ندارند، اما امین زندگانی در مقام مجری عملکرد خوبی داشته است. او به آداب اجرا مسلط است، بیان خوبی دارد، همچنین تعامل محترمانه و در عین حال صمیمانه‌ای با شرکت‌کنندگان و داوران «شکوفا» دارد. بعضی قسمت‌های این مسابقه کمتر از هزار بازدید در تلوبیون داشته و بعضی قسمت‌ها نیز تنها با هزار و ۲ هزار بازدید پربیننده‌ترین بوده‌اند.

جواد رضویان
پس از امین زندگانی، جواد رضویان از ۲۳ دی‌ماه با مسابقه «معرکه» به شبکه سه آمد. این بازیگر نیز مانند زندگانی پیشتر ویژه برنامه‌هایی را اجرا کرده است، اما این تجربیات دستاوردی نصیب او نکرده‌اند. «معرکه» با محوریت سرگرمی تولید شده و با ساختاری مشابه «صداتو»، یک بازی حدس و گمان است. رضویان با استفاده از وجه طنازانه شخصیت خود، با شرکت‌کنندگان شوخی‌ می‎کند و به واسطه رفتار صمیمانه و متواضعانه‌اش با آنان، ارتباط مناسبی برقرار می‌کند اما برخلاف فضای مسابقه انرژی اجرایش پایین است. به استثنای قسمت اول «معرکه» که در تلوبیون ۷ هزار بازدید داشته، بقیه قسمت‌های آن فعلا حدود ۲ یا ۳ هزار بار تماشا شده‌اند که عدد بالایی نیست.

علیرضا استادی
بازیگر پرکار در اولین تجربه اجرای خود، مسابقه «شصتادیا» را در شبکه دو اجرا کرد. علیرضا استادی در این مسابقه میزبان دو گروه از متولدین دهه ۶۰ و ۸۰ است. گروه‌ها در مراحل مختلف باید بازی‌هایی را انجام بدهند و امتیاز کسب کنند. تقابل دو نسل مختلف، کارکرد خاصی در «شصتادیا» ندارد و بازی‌های آن نیز چندان خلاقانه نیستند. استادی به عنوان مجری، اجرای قابل قبولی دارد، اما حضور او در مسابقه برگ‌برنده‌ای برای آن محسوب نمی‌شود. بیشتر قسمت‌های این مسابقه در تلوبیون کمتر از ۵۰۰ بار دیده شده و قسمت اول و دوم آن که بیشترین بازدید را داشته‌اند، حدود ۸۰۰ بار دیده شده‌اند.

محمدرضا گلزار
تنها ستاره فهرست محمدرضا گلزار است که از ۵ بهمن‌ماه با اجرای مسابقه «پانتومیگ» به تلویزیون بازگشته است. این مسابقه سومین تجربه اجرای این بازیگر به حساب می‌آید. عملکرد گلزار در «پانتولیگ» کاملا مشابه اجرای او در «برنده باش» است. این بازیگر معمولا اجرایی جدی و رسمی در «پانتولیگ» دارد، اما گاهی در واکنش به پاسخ‌های شرکت‌کنندگان با آنان شوخی می‌کند. با توجه به شخصیت محمدرضا گلزار، او برای اجرای مسابقه‌ مفرح و سرگرم‌کننده‌ای مانند بازی پانتومیم، چندان انتخاب مناسبی نیست. به استثنای قسمت اول «پانتولیگ» با ۱۶ هزار بازدید، دیگر قسمت‌های آن بین ۵ تا ۹ هزار بار دیده شده‌اند.
ملیکا شریفی‌نیا
در فصل ششم «کودک‌شو»، ملیکا شریفی‌نیا جایگزین پژمان بازغی شد و با این مسابقه وارد عرصه اجرا شد. با توجه به برخورد او با کودکان حاضر در مسابقه، این بازیگر علاقه زیادی به کودکان دارد، بنابراین به خوبی با آنان ارتباط برقرار می‌کند. مواجهه شریفی‌نیا با والدین کودکان نیز همراه با صمیمیت و مهربانی است، در نتیجه گفت‌وگوهایی خودمانی میان آن‌ها شکل می‌گیرد. نقطه ضعف اجرای ملیکا شریفی‌نیا مربوط به هیجان اغراق‌شده اوست که در بعضی لحظات کنترل نمی‌شود. جز قسمت اول «کودک‌شو ۶» با ۳ هزار بازدید، دیگر قسمت‌های این برنامه هزار بار دیده شده‌اند که آمار پایینی است.

فرهاد جم
فرهاد جم در دهه ۷۰ و ۹۰، مسابقه «راز سیب» و «از کی بپرسم» را اجرا کرده بود و در این زمینه صاحب تجربه است. این بازیگر که در سال‌های اخیر کم‌کار بوده، فصل جدید مسابقه «رخداد» را اجرا کرده است. در این مسابقه، سوالاتی با موضوع تاریخ معاصر، انقلاب اسلامی و انتخابات مطرح می‌شود و دو گروه شرکت‌کننده به آن‌ها پاسخ می‌دهند. اجرای این مسابقه پرسش و پاسخ، تجربه چالش‌برانگیزی برای فرهاد جم نبوده است و این بازیگر اجرای قابل قبولی در آن دارد. این مسابقه از ۱۴ بهمن روی آنتن رفته و معمولا تنها حدود ۲۰۰ بازدید در تلوبیون داشته است.

مهران غفوریان
دومین تجربه جدی مهران غفوریان در زمینه اجرا، با برنامه «شب خوش» رقم خورده است. او در این برنامه گفت‌وگومحور میزبان چهره‌های کمدی است و سوالات متفاوتی از آن‌ها می‌پرسد یا مهمانان را به انجام چالش‌های ساده و بامزه‌ای دعوت می‌کند. غفوریان بازیگر شوخ طبع و محبوبی است و فعلا مهمانان دو قسمت اولیه، دوستان او بوده‌اند بنابراین گفت‌وگوی خوبی با آن‌ها دارد، اما نسبت به اجرا و هدایت برنامه مسلط نیست. غفوریان معمولا سوالات و جزئیات بخش‌های «شب خوش» را از روی کاغذ می‌خواند و فعلا در شروع برنامه تسلط لازم در اجرای او وجود نداشته است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.