سرقت یا انتقام‌جویی؟ انگیزه مبهم هولناک‌ترین جنایت سال

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، شامگاه شنبه نه‌تنها برای اهالی سینما که برای همه مردم کشور، شب سیاهی بود. خبر قتل هولناک داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر در ویلایشان در زیبادشت کرج، نفس‌ها را در سینه حبس کرد و همه به‌دنبال آن بودند که ببینند این خبر صحت دارد یا نه؟ سؤالی که خیلی زود پاسخ آن معلوم و مشخص شد کارگردان مطرح کشورمان و همسرش قربانی جنایتی شده‌اند که هنوز انگیزه اصلی آن مشخص نیست، اما این حادثه چطور رخ داد و در آن شنبه‌شب سیاه چه اتفاقی افتاد.
شامگاه شنبه ۲۲مهر، وقتی مونا مهرجویی به درخواست تلفنی پدرش برای خوردن شام راهی ویلای آنها در شهرک زیبادشت کرج شد، هنوز کسی از اتفاق هولناکی که در ویلای قدیمی رخ داده بود، خبر نداشت. مونا ساعت ۲۲:۲۵دقیقه به ویلای پدر رسید. زنگ خانه را زد، اما کسی جوابگو نبود‌ با کلید در را باز کرد و پس از ورود به داخل خانه، اجساد پدر و مادرش را در حالی دید که غرق در خون روی زمین افتاده بودند. داریوش مهرجویی و همسرش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده بودند. با صدای جیغ مونا، راننده‌ که بیرون از خانه در انتظار بود، وارد ساختمان شد. آنچه مقابل چشمان مونا و مرد راننده بود، باورکردنی نبود. طولی نکشید که با تماس آنها با پلیس، نخستین تیم‌های جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد.

صحنه جنایت
صحنه جنایت، به‌گونه‌ای بود که هم فرضیه سرقت و هم انتقام‌جویی را مطرح می‌کرد. بررسی‌ها از این حکایت داشت که قاتل یا قاتلان پس از ورود به خانه، با بی‌رحمی تمام، کارگردان معروف کشورمان و همسرش را به قتل رسانده بودند. وضعیت داخل ویلا کاملا به‌هم ریخته بود؛ طوری که در نگاه اول فرضیه سرقت را مطرح می‌کرد، اما برخلاف آنچه در فضای مجازی منتشر شده، تیم تحقیق متوجه شد که به جز گوشی‌های موبایل و تعدادی وسیله باارزش، چیز دیگری از داخل خانه سرقت نشده و آنچه در فضای مجازی به عنوان ماجرای سرقت طلاها از داخل گاوصندوق مطرح شده، صحت نداشته است، هر چند نخستین فرضیه سرقت بود، اما با توجه به به‌هم‌ریختگی داخل خانه و سرقت چند وسیله، احتمال اینکه به‌هم‌ریختگی داخل خانه ساختگی و برای گمراه کردن پلیس باشد، دور از ذهن نیست. در این شرایط دومین فرضیه که مطرح می‌شد، انتقام‌جویی بود؛ فرضیه‌ای که نحوه قتل مقتولان آن را قوت می‌بخشید. قاتلان در این جنایت با بی‌رحمی تمام وحیده محمدی‌فر(همسر داریوش مهرجویی) را به قتل رسانده بودند، اما قساوتشان در قتل کارگردان معروف کمی کمتر بود؛ به‌طوری‌که با اصابت ضربات چاقو به گلویش، جان او را گرفته بودند. نحوه جنایت، انگیزه انتقام‌جویی را مطرح می‌کرد و در این شرایط تحقیقات گسترده تیم‌های جنایی برای شناسایی مظنونان آغاز شد.

صبح روز بعد
محل جنایت، ویلایی قدیمی در کوچه لادن در شهرک زیبادشت مرکزی است؛ شهرکی که حوالی مشکین‌شهر کرج واقع شده و به ۳بخش زیبادشت شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می‌شود. برای ورود به شهرک باید از گیت نگهبانی گذشت. مأمور حراست که در اتاقک نگهبانی حضور دارد، درباره جزئیات اتفاقی که برای کارگردان معروف و همسرش رخ داده اطلاعاتی ندارد، اما از تهدید شدن این خانواده خبر دارد. او می‌گوید: ۲هفته پیش همسر آقای مهرجویی نزد ما آمد و از شخصی که وارد ویلایشان شده و آنها را تهدید کرده بود، شاکی و ترسیده بود. می‌گفت که این فرد، آنها را به‌صورت جدی تهدید کرده و بعد از او آقای مهرجویی به حراست آمد و از این اتفاق گلایه کرد. مسئول حراست زیبادشت مرکزی به آقای مهرجویی گفت که به پلیس شکایت کند، اما او این اقدام را انجام نداد. خانواده مهرجویی چندماه پیش نیز گفته بودند که از ویلایشان سرقت شده و سنتوری که در فیلم علی سنتوری از آن استفاده شده، به سرقت رفته است. اما از اینکه ماجرای قتل آنها چقدر به ماجرای تهدید شدن‌شان ربط دارد، کسی خبر ندارد.

حضور خواهر داریوش مهرجویی
حرف‌های مأمور حراست که تمام می‌شود، خواهر داریوش مهرجویی با غمی سنگین بر دل از راه می‌رسد. او بعد از شنیدن خبر قتل برادرش و همسر وی، خودش را به محل حادثه رسانده بود و حالا در حال خروج از شهرک است. می‌گوید: من هیچ‌چیز نمی‌دانم… . من هم از فضای مجازی متوجه این حادثه شدم و خودم را به اینجا رساندم. او قادر به حرف زدن نیست و همسرش که وی را همراهی می‌کند، می‌گوید: ما هیچ‌چیزی نمی‌دانیم. در صحنه جنایت پلیس سؤالاتی از ما پرسید که جوابی برایشان نداشتیم. اینکه داریوش دشمن داشته یا نه و آیا از افرادی که برایش کار می‌کرده‌اند، کسی را اخراج کرده است یا نه؟ آنها سؤالات زیادی کردند که ما جوابشان را نمی‌دانستیم. کاملا گیج شده بودیم. او درباره وضعیت مونا مهرجویی نیز می‌گوید: از وقتی صحنه قتل پدر و مادرش را دیده حالش خیلی بد است. شب گذشته را در خانه یکی از دوستانش به صبح رساند و باید او را نزد اقوام بیاوریم. اجساد نیز در سردخانه آرامستان بهشت سکینه هستند تا اقدامات لازم انجام شود.

در خانه مهرجویی
برای رسیدن به محل جنایت، باید وارد کوچه لادن شویم. داخل شهرک ساکت و خلوت است؛ گویی هیچ اتفاقی در آنجا نیفتاده است. بعد از گذشتن از یک میدان به کوچه لادن می‌رسیم؛ کوچه باغی که در ۲طرفش درختان سر به فلک کشیده‌ای ردیف شده‌اند. انتهای کوچه زمین‌های خالی است؛ زمین‌هایی که بخشی از آنها ظاهرا متعلق به فرودگاه است. هیچ‌کس به غیراز مأموران در داخل کوچه دیده نمی‌شود. در ویلای همسایه باز است و کسی داخل آن به چشم نمی‌خورد. خودروهای پلیس و تیم‌‌های تجسس تا فاصله خیلی دور از محل جنایت پارک شده‌‌اند. مأموران پلیس، تیم‌هایی از دادسرا و دادگستری در اطراف خانه مشغول فعالیت هستند. تیم‎های تجسس و انگشت‎نگاری سرگرم جست‌وجو برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان جنایت هستند و نوار ورود ممنوع در مقابل خانه کشیده شده و کسی اجازه عبور از آن را ندارد.

اقدامات فنی و اطلاعاتی در حال انجام است
مسئولان پلیس و دستگاه قضایی یکی پس از دیگری برای بررسی این حادثه هولناک خود را به محل حادثه می‌رسانند. یکی از آنها رئیس‌کل دادگستری استان البرز است که پس از خروج از محل جنایت می‌گوید: از زمان اطلاع از وقوع قتل، بازپرس ویژه قتل، دادستان البرز و مأموران بررسی صحنه جرم آگاهی البرز در محل حاضر شدند. حسین فاضلی‌هریکندی می‌افزاید: فرضیه‌های متعددی از سوی کارآگاهان پلیس و همکاران قضایی ما مطرح می‌شود که این فرضیه‌ها باید بررسی شوند. عزم قوه قضاییه و پلیس این است که در اسرع‌وقت  عوامل این جنایت شناسایی و بازداشت شوند. فاضلی درباره انگیزه جنایت نیز می‌گوید: در این موارد فرضیه‌های متعدد مطرح خواهد شد. این فرضیه‌ها باید بررسی شوند. اکنون نمی‌شود درخصوص عامل یا عوامل این جنایت یا سایر مشخصات هویتی و ملیتی موضوعی را مطرح کرد.رئیس‌کل دادگستری البرز درباره تهدید خانواده مهرجویی در چند روز پیش نیز توضیح می‌دهد: درباره این تهدید اعلام شکایت نشده است. مطالبی به نقل از همسر آقای مهرجویی در فضای مجازی منتشر شده که در این‌باره بررسی‌ها انجام شد. هم در پلیس و هم در مجموعه قضایی و دادسرای انقلاب فردیس، شکایتی مطرح نشده بود که پلیس و دستگاه قضایی ورود کند. او درباره سرقت از خانه آقای مهرجویی و نحوه قتل وی، گفت: در این موارد فرضیه‌های زیادی مطرح شده، سرقت هم می‌تواند یکی از فرضیه‌ها و دلایل این جنایت باشد که باید رسیدگی شود. درباره نحوه قتل باید گفت که قتل با بریدن و صدمات متعددی که به ناحیه گردن با جسم تیز و برنده وارد شده، صورت گرفته است.

دستگیری ۴مظنون
با آغاز تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش فرضیه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و چند مظنون در این‌باره شناسایی شده اند. خبرهای به‌دست آمده نشان می‌دهد تاکنون ۴مظنون بازداشت شده‌اند و بازجویی از آنها برای روشن شدن پشت پرده این قتل آغاز شده است. براساس این گزارش‌ها، هیچ‌کدام از مظنونان بازداشت شده از اتباع بیگانه نیستند. همچنین پلیس موفق به شناسایی چند مظنون دیگر هم شده که تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

کشف آثار قاتل در محل قتل
دقایقی بعد از برملا شدن وقوع این جنایت، کارآگاهان پلیس آگاهی برای کشف حقیقت، خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی کشور که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، در این‌باره گفت: آثار ورود جبری در صحنه قتل خانواده مهرجویی دیده نمی‌شود و تخریبی در درها صورت نگرفته است. او در ادامه گفت: با بررسی صحنه جرم، آثاری در صحنه قتل پیدا شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به قاتل باشد. سردار قنبری ادامه داد: نگهبانی شهرک تا منزل مقتول یک کیلومتر فاصله دارد و تمامی مسیرهای ورود و خروج در منطقه در حال بررسی است. در این تحقیقات برای نخستین‌بار از سگ‌های ردیاب نیز استفاده شده است تا در اطراف منزل به ردیابی بپردازند و تحقیقات تا رسیدن به قاتل یا قاتلان ادامه خواهد یافت.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.