نخستین جزئیات از آلبوم جدید گرشا رضایی

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، گرشا رضایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان درباره روند تولید آلبوم EP (آلبوم کوتاه) «یه روز …» گفت: «اسم آلبوم را «یه روز …» انتخاب کرده ایم؛ بر اساس ترانه ای به همین نام که در آلبوم گنجانده شده است و برداشتی است آزاد برای هر مخاطبی که آلبوم را گوش می کند.

وی افزود: آلبوم مشتمل بر چهار قطعه است که همگی به صورت آنسامبل تولید شده است و تا ۵۰ نوازنده به تناسب در هر تراک ساز می زنند. ضبط به صورت همزمان و آنسامبل در ایران انجام شده و همه موضوعات فنی اثر نیز در ایران تولید شده است که به لحاظ کیفی بهترین استانداردهای جهانی را رعایت کرده ایم.

رضایی یادآور شد: معدود آلبوم های فارسی زبانی بوده اند که تلاش هایی را در خارج از کشور برای تولید آثارشان با ارکستر های بزرگ انجام داده اند و آثاری جدی در خارج ایران با این مختصات ضبط شده است اما بعد از انقلاب این اولین پروژه با این حجم است که در ایران تولید شده که در موسیقی پاپ ایران بی سابقه است.

این موزیسین و خواننده درباره رنگ بندی سازها در آلبومش بیان کرد: سازبندی این آلبوم از ویولون، ویولا، چلو، فرنچ هورن، گیتار الکتریک، پیانو تا گیتار اسپنیش، گیتار آکوستیک، بیس، درام، پرکاشن و … است. با همین چهار قطعه، قطعا این آلبوم گران ترین آلبوم همه موسیقی پاپ بعد از انقلاب است. من تلاشم بر این بوده که بتوانم اثری فاخر و به لحاظ هنری و تکنیکی، ارزشمند را ارائه دهم. تلاش کردم که در این آلبوم ابعاد موسیقایی اثر را در اولویت قرار دهم.

وی درباره اعضای گروه گفت: امین غفاری مایستر و رهبر ارکستر است. تنظیم و نوشتن پارتیتور را خودم انجام داده ام و از این تجربه بسیار لذت بردم. کل اعضای ارکستر از نوازنده های ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران بودند و قطعا بهترین نوازنده های ایران در این اثر ساز زده اند. گیتار الکتریک، گیتار اسپنیش، گیتار بیس، گیتار آکوستیک و پیانو را هم خودم زده ام و ضبط کرده ایم.

رضایی ادامه داد: این کار را با بودجه شخصی تولید کرده ام. می‌دانستم هیچ ارگان یا نهادی برای حمایت این اثر پا پیش نخواهد گذاشت. مطمئن بودم که درک تولید این اثر با چنین بودجه و هزینه سنگینی برای بسیاری از همین دوستان، درک راحت و ساده ای نیست. کاش وزارت ارشاد برای تولید این قبیل آثار فاخر جدی تر وارد عمل شود و از تولید این قبیل آثار حمایت کند. موضوع این است که روابط انسانی و مدیریت جامعه به شکلی جدی از مجرای هنر پیش می رود اما در دورانی هستیم که کمتر به هنر کلاسیک و فاخر توجه و برای آن ارزش قائل می شوند.

آلبوم «یه روز…» به آهنگسازی و خوانندگی گرشا رضایی با چهار قطعه و چهار موزیک ویدئوی اختصاصی در هفته های آتی روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

کنسرت رضا صادقی برای کودکان مراکز پویاشهر

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، در آستانه آغاز سال نو و فرا رسیدن عید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.