مکمل های ستایش برانگیز

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، معمولا در فیلم و سریال‌ها، بازیگران نقش اصلی زیر ذره‌بین هستند، اما گاهی اوقات نقش‌های مکمل به دلیل تاثیر فراوان بر قصه یا بازی چشمگیر بازیگرشان، به اندازه نقش اصلی در مرکز توجهات قرار می‌گیرند. به این ترتیب، آن نقش خاص به کاراکتری ماندگار در کارنامه آن‌ها تبدیل می‌شود و ناگهان نام بازیگری که تا پیش از این چندان توجه عموم مخاطبان را جلب نکرده، بر سر زبان‌ها می‌افتد. به تازگی بازیگرانی مانند مجتبی پیرزاده، بهزاد خلج و امیر نوروزی موفق شدند با ایفای نقش‌های مکمل خاص در سریال‌های نمایش خانگی با بازی تحسین‌آمیز خود در این نقش‌ها، نزد عده بیشتری از مخاطبان شناخته شوند و حضور پرسروصدایی در این مدیوم داشته باشند. پیش از آن‌ها نیز چنین تجربه‌ای برای مهدی حسینی‌نیا رقم خورده بود. به بهانه حضور مجتبی پیرزاده در «پوست شیر» و «آمستردام»، بهزاد خلج در «پوست شیر» و «حیثیت گمشده»، امیر نوروزی در «حیثیت گمشده» و مهدی حسینی‌نیا در «رهایم کن»، در ادامه مطلب به موفقیت این بازیگران با ایفای نقش‌های مکمل، پرداختیم.
مجتبی پیرزاده
مخاطبان تلویزیون، مجتبی پیرزاده را با سریال «سایه‌بان» برادران محمودی می‌شناختند، اما این بازیگر در سینما چهره مشهورتری بود. پیرزاده تا به حال در چندین فیلم بازی کرده است، اما نقشی که باعث شد این بازیگر توجه عده فراوانی از مخاطبان را جلب کند، کاراکتر «منصور  باجلان» در سریال «پوست شیر» بود. علاوه بر تاثیر و اهمیت این نقش در قصه، پیرزاده موفق شد به خوبی در جلد یک کاراکتر دیوانه فرو برود و رفتارهای جنون‌آمیز او را به صورت باورپذیر نشان بدهد. مجتبی پیرزاده مدت کوتاهی پس از «پوست شیر»، با «آمستردام» به نمایش خانگی بازگشت. هرچند که این مجموعه به اندازه «پوست شیر» دیده نشد و موجی میان مخاطبان به راه نینداخت، اما پیرزاده در نقش «شجاع»، جوان معتاد و عصبی قصه، بازی خوبی دارد و کاراکترش توجه مخاطبان «آمستردام» را جلب کرده است.
مهدی حسینی‌نیا
پیش از انتشار سریال «حیثیت گمشده»، به عنوان بازیگر خوب نقش‌های مکمل شناخته می‌شد و اکنون در این مجموعه، برای اولین‌بار در نقش اصلی ظاهر شده است. حسینی‌نیا سال ۸۹ وارد سینما شد و در فیلم‌های مختلفی بازی کرد، سپس نیمه دهه ۹۰ به نمایش خانگی آمد و حضور او در سریال پربیننده «می‌خواهم زنده بمانم» و ایفای نقش منفی «مفتاح» باعث شد اولین موفقیت این بازیگر در کارنامه نمایش خانگی‌اش رقم بخورد. این بازیگر سپس در مجموعه‌ «یاغی» و «رهایم کن» باز هم در نقش‌های مکمل قصه ظاهر شد و همچنان در مسیر موفقیت بود. حسینی‌نیا در نقش شخصیت منفور و ترحم‌برانگیز «بهرام بوقی» در «رهایم کن» بازی درخور توجهی داشت. او همزمان با نمایش خانگی، در فیلم‌های «شنای پروانه» و «برادران لیلا» نیز حضور موفقی داشت و دوران اوج خود را سپری می‌کرد. مهدی حسینی‌نیا، نقش‌های منفی زیادی را ایفا کرده است، اما او با درک درست ابعاد مختلف کاراکترهایش، خود را تکرار نکرده و بازی‌های متفاوتی داشته است. این بازیگر پس از درخشش در چند نقش مکمل ویژه، اکنون در «حیثیت گمشده» ثابت کرده است که می‌تواند برای نقش اصلی نیز گزینه مناسبی باشد.
بهزاد خلج
می‌توان گفت تقریبا همه بازیگران سریال پرمخاطب «پوست شیر»، موفق شدند از این فرصت بهره ببرند تا توانایی خود را در بازیگری نشان بدهند و بازیگران نقش‌های مکمل نیز از این قاعده مستثنا نیستند. بهزاد خلج در این مجموعه، نقش مامور پلیسی به نام «رسول» را ایفا کرد که رابطه دوستانه‌ای با «محب مشکات» داشت. او در نقش «رسول» بازی بسیار خوبی داشت و موفق شد شمایل یک مامور پلیس جدی و کنجکاو را به خوبی نشان دهد. «رسول» در برخورد با متهمان، جدیت و قاطعیت به اندازه‌ای داشت و نقش یک پلیس حرفه‌ای و زیرک را به خوبی ایفا کرد. خلج با «محب» نیز ارتباطی صمیمانه در عین حال محترمانه داشت و از مرزی که میان آن‌ها وجود داشت، عبور نمی‌کرد. این بازیگر پس از موفقیت در «پوست شیر»، این روزها با «حیثیت گمشده» در نمایش خانگی حاضر است. بهزاد خلج در این سریال نقش یک فروشنده مواد مخدر به نام «اسماعیل» را ایفا کرده و در نقش این خلافکار لات، بازی باورپذیری دارد. او در این سریال به خوبی از پس ایفای نقش خود برآمده و حضور متفاوت خود را در «حیثیت گمشده» دارد. بهزاد خلج پیش از این، در مجموعه «آقای قاضی» دیده شده بود و عملکردش در نقش قاضی قاطع و جدی سریال، همراه با موفقیت بود.
امیر نوروزی
یکی دیگر از بهترین بازیگرانی که به تازگی در نقش‌های مکمل حضور تحسین‌برانگیزی داشته، امیر نوروزی است. این بازیگر با سریال «می‌خواهم زنده بمانم» شناخته شد. نوروزی در این مجموعه نقش یک مامور کمیته را ایفا می‌کرد و به واسطه بازی خوبش در این سریال، با توجه مخاطبان همراه بود. این بازیگر سپس در دو سریال کمدی «مردم معمولی» و «روزی روزگاری مریخ» ایفای نقش کرد، اما «مردم معمولی» شکست خورد و «روزی روزگاری مریخ» هم به اندازه کافی دیده نشد، بنابراین در کارنامه او تبدیل به «اتفاق» نشدند. نوروزی این روزها همزمان با دو مجموعه «قهوه ترک» و «حیثیت گمشده» در نمایش خانگی حاضر است. او در «قهوه ترک» حضور کمرنگی دارد و موفقیت تازه نوروزی مربوط به «حیثیت گمشده» است. امیر نوروزی در این سریال نقش مرد ثروتمندی را ایفا می‌کند که به دلیل فقر خانواده همسرش، احترامی برای آنان قائل نیست. نوروزی در نقش «فرشاد»، با لحن تحقیرآمیزی با همسر و برادر همسرش صحبت می‌کند و این تحقیر در رفتار و چهره او نیز دیده می‌شود. این بازیگر با «می‌خواهم زنده بمانم» و «حیثیت گمشده» توانایی اش را در ایفای نقش‌های منفی و مثبت نشان داده است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.