بررسی حضور چهره‌های ثابت مسابقه‌ها و رئالیتی‌شوهای شبکه نمایش خانگی| چرا شما همه جا هستید

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، تعداد مسابقه‌ها و رئالیتی‌شوهای شبکه نمایش خانگی روز به روز بیشتر می‌شود؛ آثاری که بعضی‌شان خلاقانه تولید شده‌اند و برخی دیگر با الگوبرداری از برنامه‌هایی که پیش‌تر شاهدشان بودیم. آنچه اهمیت دارد اما حضور مداوم بعضی چهره‌ها در این برنامه‌هاست. به جای بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها به عنصر ثابت رئالیتی‌شوها تبدیل شده‌اند و نکته مهمتر اینکه جنس این برنامه‌ها هم اهمیتی برایشان ندارد. در این پرونده مروری داریم بر عملکرد چهره‌های پرکار در مسابقه‌ها و رئالیتی‌شوهای شبکه نمایش خانگی.

 

بیژن بنفشه‌خواه| ۸ حضور

بیژن بنفشه‌خواه از میانه دهه ۷۰ پای ثابت مجموعه‌های طنز بود. او در سال‌های اخیر در همکاری با سروش صحت حضور دوست‌داشتنی در سه‌گانه «لیسانسه‌ها» داشت. در هشت مجموعه خانگی شامل «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده»، «شب آهنگی»، «ناتو»، «تی‌ان‌تی»، «شام ایرانی» و «دست به مهره» حضور داشته. همزمان هم شاهد اجرا و داوری او در دو برنامه تلویزیونی «پنج‌ستاره» و «بگوبخند» هم هستیم. بیژن بنفشه‌خواه در «لیسانسه‌ها» و «مگه همه عمر چندتا بهاره؟» ثابت کرد هنوز هم یکی از کمدین‌هایی است که می‌تواند با یک انتخاب درست، ما را سر ذوق بیاورد اما حضور مداوم او در مسابقات و برنامه‌های شبکه خانگی حتی در مقوله «شهرت» هم ارزش افزوده‌ای برای او به همراه نداشته است.

امیرحسین رستمی| ۸ حضور

امیرحسین رستمی در نیمه دهه ۸۰ و با همکاری با مهران مدیری ورود به مجموعه‌های طنز را تجربه کرد و باوجود فرازوفرودهایی که پشت سر گذاشته، در مجموع کارنامه‌ای قابل قبول در این زمینه داشته است. مثل خیلی از چهره‌های دیگر حضور در مجموعه‌های خانگی را با «شام ایرانی» آغاز کرد و در ادامه با برنامه‌های «شب‌های مافیا»، «پدرخوانده»، «شب‌آهنگی»، «ارتش سری»، «دست به مهره» و این اواخر «ناتو» و «ضد»‌ همکاری داشت. باید استمرار حضور امیرحسین رستمی در مجموعه‌های «شب‌های مافیا»، «پدرخوانده»، «ارتش سری» و ‌«ضد» را به پای علاقه مفرط او به بازی «مافیا» بگذاریم، اما دلیل حضور او در برنامه‌های بازی‌محور دیگری مانند «ناتو» و «دست‌ به مهره» مشخص نیست.

متین ستوده | ۸ حضور

ورود جدی‌اش به عرصه بازیگری در سریال‌های تلویزیونی مربوط به سال‌های پایانی دهه ۸۰ می‌شود. او در همان ابتدای ورود به این عرصه هم بازی در سریال کمدی «سه‌دونگ سه‌دونگ» را تجربه کرد و هم بازی در ملودرام «زمانه» را. در ادامه اما بیشتر در کارهای ملودرام ظاهر شد تا اینکه بالاخره با کمدی «لیسانسه‌ها» به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گرفت. در میان بازیگران زن، رکورددار حضور در برنامه‌های تولیدشده در شبکه نمایش خانگی است. او تا کنون در ۸ برنامه به‌عنوان شرکت‌کننده حضور داشته که شامل «شام ایرانی»، «رالی ایرانی»، «شب‌های مافیا»، «ارتش سری»، «ناتو»، «پدرخوانده»، «تی‌ان‌تی» و این اواخر «ضد» می‌شوند. ستوده حتی دعوت عوامل «پدرخوانده» در هر دوفصل تولید این مجموعه را هم رد نکرده و احتمالا این مسئله به علاقه‌اش نسبت به مافیا برمی‌گردد اما حضور در برنامه «تی‌ان‌تی» دلیل مشخصی ندارد.

کامران تفتی| ۸ حضور

کامران تفتی حضور در برنامه‌های تولیدی شبکه خانگی را با «شام ایرانی» آغاز کرد و این مسیر را با «۱۳ شمالی» و «رالی ایرانی» ادامه داد. «شب‌های مافیا» و «پدرخوانده» هم میزبان او بوده‌اند و حضور در «ناتو»، «شب‌آهنگی» و «تی‌ان‌تی» هم مجموع برنامه‌هایی که تا به امروز کامران تفتی را در قاب آن‌ها دیده‌ایم به عدد ۸ رسانده است. همین اواخر حضور غیرمنتظره کامران تفتی در یکی از قسمت‌های سریال محبوب «پوست شیر» آنقدر به چشم آمد و با تحسین مواجه شد که می‌توانست تبدیل به نقطه عطفی در کارنامه حرفه‌ای او شود اما مخاطبانی که با آن نقش و کاراکتر او را تحسین کرده بودند، ناگهان با حضورش در «تی‌ان‌تی» مواجه شدند؛ انتخاب عجیبی که مشخص نیست دلیل آن چه بوده است.

بهنام تشکر| ۷ حضور

از چهره‌های باسابقه در عرصه بازیگری تئاتر است و فعالیت حرفه‌ای‌اش را در میانه دهه ۷۰ آغاز کرده اما ایفای نقش دکتر نیما در مجموعه ساختمان پزشکان باعث شهرتش شد. او بعدها با هومن برق‌نورد تبدیل به یک زوج کمدین شدند که بعد از درخشش در سریال‌های «دودکش»، «پادری» و «دزد و پلیس» حتی پای‌شان به سینما هم باز شد. تشکر در همان روزهایی که به‌واسطه «ساختمان پزشکان» به شهرت رسیده بود، در قالب برنامه «شام ایرانی» هم حاضر شد. بعد از آن در «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده»، «ارتش سری»، «ناتو» و «شب‌آهنگی» هم ظاهر شد. بهنام تشکر هنرپیشه توانمندی است که در عین جدیت می‌تواند شوخی‌های بامزه‌ای هم خلق کند اما از میان تعدد حضورهای او در برنامه‌های شبکه خانگی، تنها می‌توان «معرکه» را دارای طعم و مزه‌ای متفاوت دانست.

امیر مهدی ژوله | ۶ حضور

تا یکی از نویسندگان موفق در حوزه طنزهای تلویزیونی به حساب می‌آمد که از جایی به بعد تصمیم گرفت حضور مقابل دوربین را هم تجربه کند. سکوی پرتاب او به دنیای شهرت اما بی‌شک حضورش به‌عنوان استندآپ کمدین در قاب برنامه «خندوانه» بود. ژوله بعدها جدی‌تر بازیگری را دنبال کرد اما نتوانست موفقیت دوران نویسندگی‌اش را تکرار کند. او هم از هنرمندانی است که حضور در تولیدات شبکه خانگی را با مشارکت در پذیرایی از دوستانش در قاب «شام ایرانی» آغاز کرد. بعدها اما یکی از چهره‌های ثابت در تولیدات شبکه خانگی شد. «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده» و «ارتش سری» از برنامه‌هایی هستند که تا کنون ژوله را در آن‌ها دیده‌ایم و «ضد» هم تازه‌ترین این برنامه‌هاست. او همزمان به عنوان کمک‌کننده در «صداتو»‌حضور دارد.

هومن برق نورد| ۶ حضور

بیش از هر چیز با «ساختمان پزشکان» و «دودکش» مورد توجه قرار گرفت و البته در «دزد و پلیس» هم درخشید. بازهم این «شام ایرانی» بود که پای هومن برق‌نورد را به عنوان یکی دیگر از بازیگران شناخته‌شده به شبکه خانگی باز کرد. او در ادامه در مجموعه‌های «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «ناتو» و «دست به مهره» هم ظاهر شد اما غیرمنتظره‌ترین حضورش در برنامه «تی‌ان‌تی» بود. برق‌نورد همین روزها در برنامه تلویزیونی «بگوبخند»‌ هم در حال داوری است و اگر او را در این قاب دیده باشید متوجه اصرارش به جدی بودن می‌شوید. این اصرار در مواردی به طنازی او هم آسیب زده است. به طور کلی حضور در چنین مسابقه‌‌ای چندان مناسب تصویری که از خودش در ذهن‌ها ساخته بود نیست.

یوسف تیموری| ۶ حضور

از میانه دهه ۷۰ با «سیب خنده» بسیار مورد توجه قرار گرفت. او چند سال بعد با نقش فولاد در مجموعه خاطره‌انگیز «زیر آسمان شهر» به شهرت رسید و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های تلویزیونی شد. تیموری اساسا از بازیگرانی است که با هم‌صنفانش حسابی گرم می‌گیرد و اهل شوخی و خنده‌های دورهمی است. به همین دلیل هم طبیعی بود سازندگان «شام ایرانی»‌ هم سراغ او بروند. تیموری بعدها با حضور در «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «ناتو» و «ضد» مسیر حضورش در برنامه‌های شبکه خانگی را ادامه داد. هر چند یوسف تیموری یکی از بازیگرانی بود که کیفیت حضورش در برنامه «جوکر» حسابی به چشم آمد و مخاطبان را به ذوق آورد اما حضور او در دیگر برنامه‌های رقابتی به‌ویژه بازی‌های مبتنی‌بر مافیا، چندان خلاقانه نبود.

سید جواد هاشمی | ۶ حضور

آنقدر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف شهید شد که خودش هم بارها در گفتگوهایش خودش را به‌عنوان رکورددار شهادت در مقابل دوربین معرفی کرده است. سید جواد هاشمی ورود به تولیدات خانگی را با «شام ایرانی» تجربه کرد بعدها به‌عنوان شرکت‌کننده در برنامه‌هایی مانند «شب‌های مافیا»، «پدرخوانده»، «شب‌آهنگی» و «ضد» و «تی‌ان‌تی» بود. واقعیتش این است که سیدجواد هاشمی حتی در سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی که بازی می‌کند، همواره خودش است و تا کنون به یاد نداریم که تغییر ویژه‌ای در ایفای یک نقش از او دیده باشیم، پس طبیعی بود که حضور او در مقام شرکت‌کننده این برنامه‌ها هم با نوآوری خاصی همراه نباشد. این مسابقات و برنامه‌ها به اندازه یک سکانس نقش‌آفرینی لخت او در سریال‌ «زخم کاری»‌ برایش شهرت به همراه نداشت.

مریم مومن | ۵ حضور

با ایفای نقش اصلی در سریال «بانوی عمارت» در سال ۹۷ به‌خوبی دیده شد. سریالی که او برای حضور در آن تست بازیگری داده و با تأیید عزیزالله حمیدنژاد موفق به بازی در نقش اصلی آن شده بود. مریم مومن بعدها در سریال‌های مختلفی هم بازی کرد اما موفقیتی به دست نیاورد. «شب‌های مافیا»، «ارتش سری»، «تی‌ان‌تی» و «ضد»‌ برنامه‌هایی هستند که مریم مومن تاکنون دعوت عوامل آن‌ها برای شرکت در رقابت‌ها و بازی‌های آن‌ها را پذیرفته است. او به‌عنوان مهمان در ویژه‌برنامه فوتبال «معرکه» هم حضور داشته تا مجموع برنامه‌های خانگی که با حضور او به پخش رسیده به عدد ۵ برسد. مریم مومن علاقه به حضور در این فضاها و مشارکت در این قبیل تجربه‌های خاص دارد و به همین دلیل چندان در بند نوآوری و خلاقیت برای حضورهای متفاوت نیست.

مجید واشقانی | ۵ حضور

هر چند نقش‌های متنوعی در کارنامه‌اش دارد اما بیشتر او را در شمایل پلیس به یاد می‌آوریم. «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده» و «شب آهنگی» چهار برنامه‌ای هستند که مجید واشقانی در آن‌ها به‌عنوان شرکت‌کننده حضور داشته و او به تازگی گردانندگی برنامه «ضد» را هم پذیرفته است. واشقانی بارها از علاقه خود به ایفای نقش‌های کمدی گفته اما آنچه از نقش‌آفرینی‌های او در حافظه مخاطب ثبت شده بیشتر مربوط به آثار جدی‌اش بوده است. در میان تجربه‌هایی که واشقانی از شرکت در برنامه‌های خانگی داشته، احتمالا «ضد» یک فرصت ویژه برایش محسوب می‌شود تا بلکه بتواند از معبر اجرا، اعتباری مضاعف برای خود کسب کند، وگرنه سایر حضورهایش در این فضا ارزش افزوده‌ای برایش به همراه نداشته است.

آشا محرابی | ۵ حضور

او فرزند اسماعیل محرابی از بازیگرانی است که سهم ویژه‌ای در خاطرات تلویزیونی ما در دهه ۶۰ و ۷۰ داشته است. از نظر تعدد حضور در برنامه‌های مختلف و در قیاس با چهره‌هایی که در حال رکوردشکنی هستند، او تنها در پنج برنامه حضور داشته اما همین تعداد حضور هم برای قرار گرفتن نامش در فهرست چهره‌هایی که در شبکه نمایش خانگی به برنامه‌ای «نه» نگفته‌اند کفایت می‌کند! «شام ایرانی»، «شب‌های مافیا»، «ارتش سری»، «پدرخوانده» و «ناتو» پنج برنامه‌ای هستند که آشا محرابی در‌ آن‌ها به‌عنوان شرکت‌کننده حضور داشته است.واقعیت این است که آنقدر حضورهای محرابی در برنامه‌های مختلف خانگی یکدست بوده که به‌سختی می‌توان تمایزی میان کیفیت حضور او در «ناتو» به‌عنوان یک مسابقه اطلاعات عمومی را با «ارتش سری» به‌عنوان یک بازی مافیا، قائل شد!

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.