ده بازیگر شاخص سینما که با درخشش در سریال‌های تلویزیونی ستاره شدند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره،  شبکه آی فیلم چند شبی است که پخش سریال «پلیس جوان» را شروع کرده است. سریالی که در اوایل دهه هشتاد روی آنتن شبکه شبکه سه رفت و مسیر را برای درخشش بازیگر اصلی‌اش شهاب حسینی همواره کرد. بازیگری که کارش را با اجرای برنامه‌های تلویزیونی شروع کرده بود و از آنجا جذب بازیگری شد. چنین مسیری را تعداد دیگری از ستاره‌های امروز سینما هم طی کرده‌اند. ستاره‌های که بعضی از آن‌ها خواستگاهشان تئاتر بود و یا در تعدادی فیلم سینمایی هم بازی کرده‌بودند اما درخششان در یک سریال تلویزیونی آن‌ها را در مسیر شتاره شدن قرار داد. در ادامه کارنامه ۹ بازیگری که چنین سرنوشتی را تجربه کرده‌اند را مرور کرده‌ایم. اسامی بازیگران به ترتیب حروف الفبا آمده است.

ویشکا آسایش | سریال امام علی (ع) | ۱۳۷۰

داستان بازیگرشدن و چگونگی انتخاب ویشکا آسایش برای نقش «قطام» را دیگر همه آنهایی که آشنایی مختصری با دنیای سینما و بازیگرها دارند می‌دانند. او زمانی که در این سریال بازی می‌کرد برنامه‌ای برای ادامه این مسیر نداشت. از همین روست که بلافاصله بعد از اتمام کارش در این پروژه از ایران می‌رود و در انگلستان در رشته طراحی صحنه و لباس مشغول به تحصیل می‌شود. استقبال کم نظیر از این سریال و دیده شدن آسایش در نقش «قطام» موجب شد تا او بعد از بازگشت از ایران به بازیگری کمی جدی‌تر فکر کند. حضور دوباره او در عرصه بازیگری مصادف است با شروع تحولات سیاسی جامعه ایران در نیمه دوم دهه ۷۰. آسایش در این دوره دو همکاری دیگر با داودمیرباقری دارد و در فیلمی چون «عشق +۲» درکنار فاطمه معتمد آریا و زنده یاد امین تارخ به ایفای نقش می‌پردازد و در فیلم «بلوغ» با مسعود جعفری جوزانی همکاری می‌کند.

پارسا پیروزفر | درپناه تو | ۱۳۷۴

«درپناه‌تو» در عرصه سریال سازی یک انقلاب بود. گذشته از سوژه و قصه جسورانه‌اش تعدادی بازیگر تازه چهره را به دنیای بازیگری معرفی کرد. یکی از آن‌ها پارسا پیروز فر بود. اگرچه نقش او در طول سریال مشمول ممیزی شد و چیز زیادی از کاراکترش در نسخه‌ای که روی آنتن رفت باقی نماند. اما همان حضور نصفه و نیمه موجب شد تا بیش از سایر شخصیت‌ها و بازیگرها به چشم بیاید. پارسا با همین سریال «درپناه تو» به شهرت رسید. او در حالی این سریال را بازی کرد که در کارنامه‌اش حضور در فیلم «پری» داریوش مهرجویی را ثبت کرده بود. این بازیگر خوش تیپ و البته جذاب بلافاصله توسط مسعود کیمیایی به کار دعوت شد و در فیلم ضیافت به ایفای نقش پرداخت، این همکاری منجر به حضور او در فیلم دیگر کیمیایی با نام «مرسدس» هم شد.

پژمان جمشیدی | پژمان | ۱۳۹۱

پژمان جمشیدی با فاصله کمی از بازنشستگی‌اش از دنیای فوتبال جذب بازیگری شد. اولین تجربه او حضور در سریال «ساختمان پزشکان» بود که در یکی از اپیزودهای آن به عنوان بازیگر مهمان جلوی دوربین رفت. اما اولین تجربه حرفه‌ای او همان سریال «پژمان» است. در واقع این بازیگر موفق به نوعی کشف مشترک پیمان قاسمخانی و سروش صحت است. قاسمخانی از ابتدا فیلمنامه سریال را براساس کاراکتر پژمان طراحی کرده بود و از همین رو انتخاب اول او و سروش خود پژمان جمشیدی بود. این فوتبالیست سابق هم البته به بهترین شکل ممکن جواب اعتماد آن را داد و با درخشش خود موجب شد تا سینما و تلویزیون صاحب یک بازیگر طناز و با استعداد شود. پژمان در ادامه، مسیرش را به سمت تئاتر کج کرد و همین عامل موجب شد تا به پختگی لازم در بازیگری برسد.

شهاب حسینی | پلیس جوان | ۱۳۸۱

شهاب حسینی همانطوریکه همه می‌دانند و بارها گفته شده، با اجرای برنامه «اکسیژن» کارش را شروع کرد، اما از آنجاییکه به بازیگری علاقه‌مند بود، بلافاصله جذب این عرصه شد. اولین تجربه‌اش بازی در یک سریال آموزشی-تربیتی با نام «خانواده آقای محبوب» بود که حسین فرخی کارگردانی آن را برعهده داشت. بعد از آن در سریال «پس ازباران» بازی کرد و سپس جذب سینماشد. در سال ۱۳۸۰ در فیلم «رخساره» ساخته شادروان امیر قویدل به ایفای نقش پرداخت. او با داشتن چنین تجربیاتی توسط سیروس مقدم برای بازی در سریال «پلیس جوان» انتخاب شد. ایفای نقش سروان «یونس بهگر» موجب شهرت همگانی‌اش شد و بعد از آن مسیرش در عرصه بازیگری هموارتر شد. حسینی بعد از پلیس جوان مورد اعتماد کارگردانان مطرحی چون تهمینه میلانی، حسن فتحی و… قرار گرفت.

هوتن شکیبا | لیسانسه‌ها | ۱۳۹۵

هوتن شکیبا پیش از به شهرت رسیدن در عرصه تئاتر برای خودش به جایگاه قابل توجهی دست پیدا کرده بود، او هم به مانند همنسلان تئاتری‌اش با بازی در نقش‌های کوتاه در آثار سینمایی کارش را شروع کرد. در بین کارهای اولیه سینمایی‌اش ، «طبقه حساس» قاعدتا بیشتر دیده شد، این پروژه شرایطی را مهیا کرد تا کمال تبریزی نقش اصلی سریال « ابله» را به او بسپارد. اما این سریال به پروژ‌های شکست خورده تبدیل شد و در عمل آورده‌ای برای « شکیبا» نداشت. در سال ۱۳۹۵ ، سروش صحت که استعداد شگرفی در کشف استعدادها دارد، یکی از سه نقش اصلی سریال «لیسانسه‌ها» را به هوتن شکیبا داد. این بازیگر از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برد و توانست با درخششی کم نظیر نگاه‌ها به سمت خود جلب کند. او با ایفای نقش«حبیب» کاراکتری به یادماندنی از خود در عرصه تلویزیون به یادگار گذاشت.

بهنوش طباطبایی | مسافری از هند | ۱۳۸۲

سریال «مسافری از هند» یکی از کارهای پیشرو تلویزیون در دهه هشتاد است. این سریال بواسطه قصه خانوادگی‌اش و البته طرح مسائلی که تا آن روزها جز خطوط قرمز به حساب می‌آمد حسابی در کانون توجه قرار گرفت. همین عامل موجب شد تا بازیگران سریال به چشم بیاید چه آنهایی که توانسته بودند از پس نقشان بربیاید چه حتی آن‌هایی که در این مسیر موفق نبودند. بهنوش طباطبایی یکی از بازیگرانی بودکه توانست از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرد و خودی نشان دهد. با وجود اینکه نقش «کتی» نقشی فرعی در سریال به حساب می‌آمد اما طباطبایی به نحوی در ایفای این نقش موفق بود که توانست مخاطب را جذب این کاراکتر کند. درخشش در سریال «مسافری از هند» مسیر را برای طباطبایی هموار کرد و تا او بلافاصله در دو سریال «عشق گمشده» و «پیله‌های پرواز» عهده‌دار نقش اصلی شود.

طناز طباطبایی | میوه ممنوعه | ۱۳۸۶

طناز طباطبایی از اواخر دهه هفتاد کاربازیگری را با بازی در سریال‌های تلویزیونی شروع کرد. نقش‌های او در این آثار نقش‌های برجسته‌ای نبودند و صرفا بستری برای کسب تجربه بودند. او تا نیمه اول دهه هشتاد در همین مسیر حرکت کرد . طباطبایی در واقع در این دوره کاری‌اش مترصد فرصتی بود تا بتواند خود را اثبات کند. فرصتی که در نهایت در سال ۱۳۹۶ توسط حسن فتحی در اختیارش قرار گرفت. سریالی که البته دیده شدن در آن با حضور ابر بازیگری چون علی نصیریان و البته هانیه توسلی، امیر جعفری و گوهر خیر اندیش کار چندان راحتی نبود. اما طباطبایی که در میوه ممنوعه نقش دختر کوچک حاج یونس فتوحی را بر عهده داشت توانست از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاید و در بین آن همه بازیگر مطرح خودی نشان دهد. از بعد از«میوه ممنوعه» طناز طباطبایی آرام آرام مسیر ستاره شدن را در پیش گرفت.

جواد عزتی | دردسرهای عظیم | ۱۳۹۳

جواد عزتی را شاید مخاطبان پیگیر تلویزیون با نقش دستیار کاپیتان «اف» در سریال «کمربندها را ببندیم» به یاد بیاورند. سریالی که اگرچه باعث شناخته شدن عزتی شد، اما تاثیر زیادی در کسب محبوبیت او نداشت. عزتی در ادامه جذب تیم مهران مدیری شد و در سریال‌های «باغ مظفر» و «گنج مظفر» بازی کرد، اما حضورش در نقش «بابا اتی» در سریال «قهوه تلخ» باعث شد پیش از پیش به چشم بیاید. اما از آنجاییکه او زیر بار یک گریم سنگین این نقش را بازی می‌کرد و نقش هم بیشتر یک تیپ فکاهی بود بازهم تاثیری که باید را در مسیر حرکتی عزتی به جا نگذاشت و او کماکان برای نقش‌های دوم و سوم فیلم‌های سینمایی انتخاب می‌شد. اما بازی در سریال «دردسرهای عظیم» مسیر را برای او هموار کرد. از اینجا به بعد است که جواد برای نقش‌های اصلی و البته جدی‌تر مورد توجه کارگردانان قرار می‌گیرد.

مهتاب کرامتی |  مردان آنجلس | ۱۳۷۶

زنده یاد فرج الله سلحشور برای نقش اصلی زن سریال «مردان آنجلس» دنبال یک چهره تازه و دیده نشده بود. از همین رو برای انتخاب بازیگر این نقش از هنرجویان زیادی تست گرفت تا در نهایت «مهتاب کرامتی» برای نقش «هلن» و«ماری» انتخاب شد. در این سریال دوبله شده و مینو غزنوی صداپیشه مهتاب کرامتی است. با وجود دوبله شدن نقش بازهم کار مهتاب کرامتی در این سریال دیده می‌شود و او با پخش سریال «مردان آنجلس» مسیرش در عرصه بازیگری هموار می‌شود. کرامتی بلافاصله جذب سینما می‌شود و در این عرصه هم کارش را با عهده دار شدن یک نقش اصلی در فیلم «مردی از جنس بلور» شروع می‌کند. کرامتی در ادامه مورد توجه کارگردانان مطرحی چون ابوالحسن داودی،  محمدرضا هعنرمند و ابراهیم حاتمی کیا قرار می‌گیرد و در آثار آن‌ها به ایفای نقش می‌پردازد.

میلاد کی‌مرام |  نابرده‌رنج | ۱۳۹۰

میلاد کی‌مرام از نیمه دوم دهه هشتاد کار خود را به شکل حرفه‌ای در عرصه بازیگری شروع کرد. او با بازی در آثار تلویزیونی کار بازیگری را استارت زد و در همان سال‌ها توامان در آثار و سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش می‌پرداخت. مهمترین کار سینمایی‌اش در آن دوره فیلم سینمایی «کوچه ملی» بود. اما سریالی که باعث شد تا حسابی به چشم بیاید و دیده شود، سریال «نابرده رنج» ساخته علیرضا بذرافشان است. این سریال در زمان پخش خود توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. یکی از عوامل موفقیت سریال در کنار داستان جذابش بازی خوب بازیگران کار بود. میلاد کی‌مرام در نقش یک مامور امنیتی توانست در کنار سایر بازیگران اصلی خوش بدرخشد، از آنجا بود که دیگر مخاطب پیگر کارهایش شد. با فاصله کمی نسبت به سریال «نابرده رنج» سریال «بچه‌های نسبتا بد» هم روی آنتن رفت . سریالی که بار دیگر کی‌مرام را در کانون توجه قرار داد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.