پنجمین حریف یحیی در دربی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، بعد از کلی حرف و حدیث، سرانجام تکلیف نیمکت استقلال برای لیگ بیست‌وسوم مشخص شد و جواد نکونام، هدایت آبی‌پوشان را برعهده گرفت. در طول سال‌های گذشته همیشه از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال یاد می‌شد. نهایتا هم این اتفاق در سال۱۴۰۲ رخ داد و نکو به رویای خود رسید. طبیعتا حضور جواد روی نیمکت استقلال از زوایای زیادی قابل بررسی است، اما شاید یکی از جذاب‌ترین زاویه‌دیدها، مربوط به تقابل این مربی با پرسپولیس شود.

  پنجمین حریف یحیی
اگرچه در طول روزهای گذشته شایعات زیادی در مورد احتمال جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس به گوش می‌رسید، اما نهایتا این مربی در جمع سرخپوشان ماندنی شد. گل‌محمدی حتی فهرست خریدش را هم به باشگاه داده و منتظر شروع تحرکات نقل‌وانتقالاتی است. به این ترتیب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وسوم، شاهد رویارویی او با جواد نکونام در دربی تهران خواهیم بود. نکونام پنجمین سرمربی استقلال است که در دربی‌ها رودرروی گل‌محمدی قرار می‌گیرد. یحیی در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم برای یک مقطع کوتاه هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و دربرابر امیر قلعه‌نویی به تساوی بدون گل رسید. او نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم به پرسپولیس بازگشت و این بار مقابل فرهاد مجیدی به تساوی۲-۲ دست‌یافت. این دو مربی در همین فصل در جام‌حذفی هم به مصاف هم رفتند که تقابل‌شان با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید و البته در ضربات پنالتی استقلال پیروز شد. در دربی رفت لیگ بیستم، یحیی پنجه‌درپنجه محمود فکری انداخت و باز هم نتیجه کار تساوی۲-۲ شد. در دربی برگشت اما یحیی یک بر صفر فرهاد مجیدی را برد. ۲ماه بعد ۲مربی در جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که نتیجه بدون گل مساوی شد و مجیدی در ضربات پنالتی به برتری دست‌یافت. هردو دربی لیگ بیست‌ویکم بین یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی با نتیجه مساوی به پایان رسید. در بازی رفت لیگ بیست‌ودوم یحیی دربرابر ریکاردو ساپینتو ۲-۲ مساوی کرد، اما بازی برگشت را یک بر صفر از این مربی برد و در جام‌حذفی هم با نتیجه ۲بریک در برابر مرد پرتغالی به برتری دست‌یافت.

  نکو طلسم را می‌شکند؟
همانطور که در بند بالا خواندید، تا‌کنون هیچ‌یک از سرمربیان استقلال موفق نشده‌اند یحیی گل‌محمدی را در جریان بازی شکست بدهند. این تنها فرهاد مجیدی بوده که بعد از تساوی در وقت‌های عادی و اضافی جام‌حذفی، ۲بار در ضربات پنالتی مچ گل‌محمدی را خوابانده که خب این بازی‌ها در فهرست هماوردهای ۲تیم، به‌عنوان «مساوی» ثبت شده است. حالا این نیمکت به جواد نکونام رسیده و شاید یکی از مهم‌ترین انتظارات هواداران استقلال از او، پیروزی در دربی باشد. پرسپولیس برای نخستین‌بار در تاریخ توانسته در شمارش پیروزی‌ها از استقلال پیشی بگیرد که این هرگز برای آبی‌ها قابل تحمل نیست. درصورتی که نکونام بالاخره بتواند طلسم یحیی گل‌محمدی را بشکند، شاید مقبولیتش به‌عنوان سرمربی استقلال دوچندان شود.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.