فصل کم‌فروغ بازیگران مجری

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، در سال‌های اخیر، موج ورود بازیگران به عرصه اجرا، باعث شده بسیاری از چهره‌ها حداقل یک تجربه اجرا در کارنامه خود داشته باشند. شاید این اتفاق در میان ستاره‌های سینما کمتر دیده شود، اما بسیاری از بازیگران سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده‌اند. در ادامه این موج، به تازگی رضا توکلی اجرای مسابقه «برد برد» را برعهده گرفته و علاوه بر او شش، هفت بازیگر دیگر نیز این تجربه را از سر گذرانده‌اند و به عنوان مجری در شبکه‌های مختلف و نمایش خانگی حضور دارند. به بهانه حضور رضا توکلی در «برد برد» که به زودی پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها روی آنتن آی‌فیلم می‌رود، در ادامه مطلب عملکرد هفت مجری – بازیگر جدید را بررسی کردیم.
بیژن بنفشه‌خواه
اجرای مسابقه «پنج ستاره» در فصول مختلف به افراد گوناگونی سپرده شده و بیژن بنفشه‌خواه جدیدترین مجری آن است. این بازیگر پیش از «پنج ستاره» تجربه‌ای جدی در حوزه اجرا نداشته و سال ۹۴ به عنوان کمدین در برنامه طنز «سه‌شو» دیده شده بود. بنفشه‌خواه در این برنامه همراه مهران غفوریان با موضوعات روز شوخی می‌کرد. این بازیگر در مسابقه «پنج ستاره» اجرای خوبی دارد. او با شرکت‌کنندگان مسابقه، برخورد صمیمانه و در عین حال محترمانه‌ای دارد. نقطه قوت اجرای بیژن بنفشه‌خواه این است که در مواجهه با کمدین‌هایی که در مسابقه حضور دارند و همچنین هنگام تعامل با شرکت‌کنندگان، حد و اندازه را در شوخی نگه می‌دارد. «پنج ستاره» مسابقه پربیننده‌ای نیست، اما بیژن بنفشه‌خواه از پس اجرای آن برآمده است.
داریوش ارجمند
داریوش ارجمند که سال‌ها قبل در دهه ۸۰ با برنامه «طلوع ماه» اجرا را تجربه کرده بود، امسال نیز با برنامه «بی‌کرانه» به شبکه یک آمد. این برنامه با تمرکز روی ظرفیت‌های جنوب کشور، به وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مناطق مختلف می‌پردازد و داریوش ارجمند در بخشی از برنامه، میزبان افراد موثر و افتخارآفرین منطقه است. اجرای «بی‌کرانه» موقعیت چالش‌برانگیزی برای داریوش ارجمند نیست. او در مقام میزبان و گفت‌وگوکننده، بیان خوبی دارد و سوالاتش را به زبان ساده و راحت مطرح می‌کند. طبیعتا «بی‌کرانه» مانند برنامه‌های عامه‌پسند تلویزیون مخاطب گسترده‌ای ندارد و موفقیت ویژه‌ای نصیب داریوش ارجمند نکرده است.
رضا توکلی
یکی از جدیدترین بازیگرانی که وارد عرصه اجرا شده، رضا توکلی است. این بازیگر پیش کسوت به عنوان اولین تجربه‌اش در زمینه اجرا، با مسابقه «برد برد» در شبکه آی‌فیلم حضور خواهد داشت. «برد برد» یک مسابقه اطلاعات عمومی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی است که سوالاتش را مردم طراحی و در سایت آی‌فیلم ثبت کرده‌اند. شرکت‌کنندگان این مسابقه بر سر دریافت جایزه ۵۰ میلیونی با یکدیگر رقابت می‌کنند و اگر به همه سوالات پاسخ صحیح ندهند، نیمی از جایزه‌‌ای را که کسب کرده‌اند با طراح سوال آن مسابقه شریک می‌شوند. شرکت‌کنندگان این مسابقه مشابه «برنده باش»، می‌توانند برای پاسخ به سوالات از حاضران در استودیو، گزینه حذف و کمک از همراه خود، کمک بگیرند. هنوز نمی‌دانیم توکلی در «برد برد» چه عملکردی دارد و پس از پخش آن می‌توان درباره اجرای او قضاوت کرد.
علیرضا خمسه
علیرضا خمسه که تا به حال با مسابقه قدیمی «ستاره‌ها»، همچنین «ثانیه‌ها» و «پلکان» تجربیاتی در زمینه اجرا داشته، این روزها به عنوان مجری برنامه «عشق شورانگیز ما» در شبکه چهار حضور بی‌سروصدایی دارد. این برنامه سبک زندگی، با حضور کارشناسان به راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات زوج‌ها و بهبود روابط آن‌ها می‌پردازد. استودیوی این برنامه مانند برنامه‌های رادیویی طراحی شده است و علیرضا خمسه اجرای خوبی در آن دارد. او ابتدای برنامه مانند گوینده‌های رادیو با بیان خوب و پرانرژی صحبت می‌کند. او هنگام بحث با کارشناسان نیز راجع به بحث مسلط است و همچنین اجازه نمی‌دهد فضای گفت‌وگو خشک، جدی و خسته‌کننده پیش برود. «عشق شورانگیز ما» یک شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ از شبکه چهار پخش می‌شود.
لاله صبوری
مسابقه «آشپزی با مامان» مجریان مختلفی داشته و در فصل جدید نوبت به لاله صبوری رسیده است. این بازیگر پیشتر در شبکه دو برنامه «دایره زندگی» را در حوزه سلامت اجرا کرده بود، اما حضوری مستمر و جدی در عرصه اجرا نداشت. لاله صبوری هم اینک «آشپزی با مامان» را از شبکه پنج روی آنتن دارد. صبوری در این مسابقه کار سختی پیش رو ندارد. این بازیگر پیش از آغاز رقابت، با شرکت‌کنندگان گفت‌وگویی کوتاه دارد و ارتباط او با شرکت‌کنندگان دوستانه و راحت است. لاله صبوری «آشپزی با مامان» را با شور و هیجان به اندازه اجرا می‌کند و اجرای قابل قبولی دارد.
محسن کیایی
طبق گفته محسن کیایی، این بازیگر در سال‌های اخیر پیشنهادهایی در حوزه اجرا داشته است، اما همه پیشنهادها را رد کرده تا این که به «صداتو» رسیده است. کیایی در این مسابقه اجرای خوبی دارد. او در برخورد با شرکت‌کنندگان و کمک‌کننده‌ها یعنی محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله، شبنم مقدمی و محسن شریفیان، به موقع قاطع است و به موقع شوخی می‌کند. بار اصلی مسابقه روی دوش کمک‌کننده‌ها و شرکت‌کننده است، اما کیایی نیز به موقع وارد عمل می‌شود و در مقام مجری سعی می‌کند که اجازه ندهد جریان مسابقه از کنترل خارج شود. «صداتو» مسابقه جذابی است، اما نقطه عطفی در کارنامه کیایی محسوب نمی‌شود.
محمد مختاری
اجرای مسابقه «کهکشان» پس از نیما فلاح که جایگزین زنده‌یاد ارشا اقدسی شده بود، به سپند امیرسلیمانی سپرده شد و اکنون فصل جدید آن را نیز محمد مختاری اجرا می‌کند. این بازیگر در صحنه مسابقه حضور ندارد و در حالی که در اتاق فرمان نشسته، از راه دور، مسابقه را هدایت می‌کند. ساختار «کهکشان» اختیار عمل زیادی به مجری نمی‌دهد، اما مختاری در بخش داستانی مسابقه، برخوردی نمایشی با بازیگران دارد. کهکشان که از شبکه‌های پنج و امید روی آنتن می‌رود، مسابقه پربیننده‌ای نیست و در عملکرد محمد مختاری نیز نکته ویژه‌ای دیده نمی‌شود.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.