محبوبان کی‌روشیچ!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، در باب مقایسه کارلوس کی‌روش و دراگان اسکوچیچ زیاد حرف زده شده. طبیعی است که الان خیلی‌ها عقیده داشته باشند انتخاب کی‌روش درست نبود و نباید تیم ملی دوباره به او سپرده می‌شد. بعضی هم می‌گویند حق اسکوچیچ بود که با توجه به رهنمون‌کردن تیم ملی از دوزخ به بهشت، در جام‌جهانی قطر حضور می‌یافت. به هر حال، محل گفت‌و‌گو در این زمینه گذشته و بحث و جدل دیگر فایده چندانی ندارد. با این حال، یک نکته مسلم است؛ اینکه سبک کاری ۲مربی تفاوت‌های چشمگیری با هم داشته است. کی‌روش نه‌تنها حاضر نشد مسیر اسکوچیچ را در تیم ملی دنبال کند، بلکه به نوعی نسبت به انتخاب‌های او گارد منفی هم گرفت. بارزترین نمونه از این دست مربوط می‌شد به میلاد سرلک و امید نورافکن که در فهرست نهایی تیم ملی قرار نگرفتند و شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان که برخلاف گذشته از آنها در ترکیب اصلی استفاده نشد. در عین حال اما ۲بازیکن محبوب و معتمد اسکوچیچ از فیلتر کی‌روش هم گذشتند و در جام‌جهانی مورد استفاده جدی قرار گرفتند. این ۲نفر علی قلی‌زاده و احمد نوراللهی بودند.

احمد نوراللهی
هافبک دفاعی پیشین پرسپولیس و بازیکن فعلی الاهلی امارات، به شکلی غافلگیرکننده در هر ۳بازی ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی در ترکیب اصلی به میدان رفت. او جزو مهم‌ترین بازیکنانی بود که بعد از کوچ کی‌روش از ایران به ترکیب تیم ملی اضافه شد‌. نوراللهی در اغلب مسابقات ۳سال گذشته تیم ملی زیرنظر دراگان اسکوچیچ در ترکیب اصلی حضور داشت، با این حال کمتر کسی فکر می‌کرد کی‌روش هم او را در ترکیب اصلی نگه دارد. نوراللهی در مجموع نمایش‌های بدی نداشت، اما به‌نظر می‌رسد بابت حضور در جام‌جهانی باید قدردان ۲نکته باشد؛ اعتقاد شدید کی‌روش به استفاده همزمان از چند هافبک دفاعی و نیز مصدومیت امید ابراهیمی. چه‌بسا اگر ابراهیمی به جام‌جهانی می‌‎رسید، نوراللهی از ترکیب تیم ملی خارج می‌شد.

علی قلی‌زاده
این وینگر تکنیکی و ۲۶ساله هم دقیقا از زمان جدایی کی‌روش به تیم ملی اضافه شد و در بسیاری از مسابقات با نظر مثبت دراگان اسکوچیچ در ترکیب اصلی به میدان رفت. مربی کروات آن اوایل به‌خاطر بازی‌دادن به قلی‌زاده انتقادات زیادی تحمل می‌کرد، اما ستاره ایرانی شارلروا کم‌کم ارزش‌های خودش را نشان داد. به‌خصوص گل انفرادی و تماشایی او در برابر سوریه نشان داد قلی‌زاده کاملا در ترکیب تیم ملی جا افتاده است. با حضور کی‌روش شاید بعید به‌نظر می‌رسید علی قلی فرصت چندانی برای بازی پیدا کند، اما اتفاقی که رخ داد، کاملا متفاوت بود. او مقابل انگلستان در ترکیب اصلی به میدان نرفت که این بازی به بدترین نمایش ایران در قطر تبدیل شد، اما پس از آن زمانی که تیم ملی در برابر ولز نیاز به کسب پیروزی داشت، شاهد حضور قلی‌زاده بودیم. او حتی به علیرضا جهانبخش که نقش مهمی در بازگشت کی‌روش به تیم ملی داشت، ترجیح داده شد و بازی خوبی هم ارائه کرد. قلی‌زاده در دیدار آخر مقابل آمریکا هم فیکس بود تا دراگان اسکوچیچ حداقل از گناه کج‌سلیقگی در مورد بازی‌دادن به او تبرئه شود.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.