موضع سازمان سینمایی درباره هنرمندان کشف حجاب کرده

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره،رئیس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت پیگیری سینماگران بازداشتی در حوادث اخیر، گفت: در جلسه مشترکی که با حضور نماینده سازمان سینمایی، نماینده دادستان و نماینده خانه سینما تشکیل شد، درپی آن بودیم تا مشکلاتی که برای تعدادی از سینماگران در حوادث اخیر به‌وجود آمده است، مرتفع شود. با پیگیری این کمیته مشترک، بخشی از این مشکلات به‌صورت موقت و با آزادی افراد مرتفع شده اما بخشی از تصمیمات مربوط به حوزه قضایی است که مشخصا به حیطه اختیارات قوه قضاییه مربوط می‌شود و از حوزه اختیارات ما خارج است.
محمد خزاعی که در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره سینما‌حقیقت با مهر گفت‌وگو می‌کرد، اضافه کرد: قطعا این دسته از پرونده‌ها باید مسیر قضایی خود را طی کنند که این مسیر در اختیار ما نیست. در عین حال ما رایزنی‌های خود را خواهیم داشت و خود آقای اسماعیلی، وزیر ارشاد جلسات مکرری در این زمینه داشتند. با دیگر دستگاه‌های مسئول هم مذاکراتی داشتیم تا پرونده افرادی که به هر دلیلی و ناآگاهانه در صحنه اغتشاشات به‌صورت میدانی حضور داشته‌ و دچار مشکل شده‌اند، مورد رسیدگی سریع‌تر قرار‌گیرد تا مشکلات آنها چنانچه قانون‌شکنی و تخلفات گسترده نداشته‌اند، حل و فصل شود.
رئیس سازمان سینمایی درباره تأثیر مواضع برخی هنرمندان در حوادث اخیر بر وضعیت حضورشان در پروژه‌های سینمایی و سرنوشت آثاری که در آنها ایفای نقش داشته‌اند هم گفت: واقعیت این است که این موضوع به قوه قضاییه مربوط می‌شود. ما در سازمان سینمایی و حتی بالاتر از آن در وزارت ارشاد قانونی مبنی بر ممنوع‌الکاری نداریم و از این منظر صدور حکم ممنوع‌الکاری هم، دست ما نیست و نهایتا باید به حکمی ‌که قوه قضاییه صادر کرده است، عمل کنیم.
خزاعی درباره موضع سازمان سینمایی درباره هنرمندان کشف حجاب کرده و وضعیت حضور آنها در پروژه‌های سینمایی و سرنوشت فیلم‌هایشان هم گفت: این موضوعی است که در جلسات آتی شورای مدیران سازمان سینمایی درباره آن صحبت و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

تراژدی جواد عزتی که از مس به طلا رسید

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، او که بیش از نیمی از راه بازیگریش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.