آقای شهاب حسینی شجاع باش، مثل دایی

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره،  برخی از چهره‌های شناخته شده به واسطه حرفه‌شان و یا وضعیت مالی مناسبی که دارند، راهی کشور‌های خارجی می‌شوند و واکسن ضد کرونا می‌زنند. گاهی بعضی از مردم در برابر این رویداد موضع می‌گیرند و فرد واکسن زده را مورد انتقاد قرار می‌دهند مثل کاری که با شهاب حسینی بازیگر کشورمان کردند.

آقای شهاب حسینی، شجاع، مثل دایی باش

چندی پیش این بازیگر در آمریکا واکسن ضد کرونا می‌زند و زمانی که تصاویرش منتشر می‌شود مورد حمله و این انتقاد کاربران قرار می‌گیرد که چرا در زمانی که مردم هنوز واکسن نزدند او باید این کار را انجام بدهد. شهاب حسینی هم در جواب منتقدین گفت: «هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی‌ام می‌کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا شانس خود را امتحان کنیم.

آقای شهاب حسینی، شجاع، مثل دایی باش

در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می‌شود تا در صورت شکستگی یا اتفاقات غیرمترقبه، مشکلی برای جامعه هدف بوجود نیاید. پس از اتمام کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می‌کنند. کل ماجرا همین بود. اتفافی که برای هر کسی می‌تواند بیفتد.»

 واکسن زده‌ام دلیلی ندارد بگویم نزده‌ام.

اما خب این توضیح برای مردم قانع‌کننده نبود. حالا بار دیگر در فضای مجازی بحث بر سر واکسن زدن یکی دیگر از چهره‌های مطرح کشورمان است، اما این بار واکنش‌ها نسبت به این اتفاق مثبت است. این چهره شناخته شده علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان است که طی گفتگویی با صراحت کلام همیشگی‌اش گفته است: «هر چقدر بتوانیم واکسیناسیون کنیم، مطمئنا شیوع این بیماری را کمتر می‌کنیم.

آقای شهاب حسینی، شجاع، مثل دایی باش

هر کسی بتواند واکسن بزند، باید بزند. چه خارج از ایران و چه در داخل ایران باید این واکسن را بزنیم. کسی نباید منتظر باشد. اگر این امکان را دارند که واکسن بزنند، باید بزنند. بعضی‌ها می‌گویند، چون مردم نزدند، من هم نمی‌زنم. این تفکرات غلط است. من خارج از ایران واکسن زدم. دلیلی هم ندارد که بگویم نزده‌ام. من نگران خانواده، دخترم و… هستم. من کارم این است که در دفترم با خیلی‌ها در ارتباط باشم. حداقل به این شکل مبتلا نمی‌شوم و به خانواده‌ام آسیبی نمی‌رسد. واکسیناسیون خیلی مهم است. من می‌توانستم بگویم نزده‌ام، اما واکسن زده‌ام. مسافرت رفتم و قبل از عید واکسن زدم. کسی با واکسن نزدن و زدن پهلوان نمی‌شود. چرا به دروغ بگویم که واکسن نزده‌ام.»

آقای شهاب حسینی، شجاع، مثل دایی باش

همانطور که عنوان شد این ماجرا موضع مثبت کاربران را در پی داشته است با اینکه هنوز هم وضعیت تغییر چندانی نکرده است یعنی آنکه هنوز روند واکسیناسیون در کشورمان نامنظم است و از این رهگذر بسیاری هنوز واکسیناسیون نشده‌اند، اما به نظر می‌رسد که در ماجرای علی دایی، صداقت و شجاعت اوست که باعث شده که کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مثبتی به واکسن زدن او داشته باشند.

واکنش کاربران

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «مرد و مردونه. خداییش تو این ورزشکارا مردهاشون انگشت شمارن سالارشونم علی دایی».کاربر دیگری گفته است: «نوش جونت بهترین کار رو کردی هر کی میتونه باید همین کار رو انجام بده».

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «نه‌تن‌ها خانواده شو نجات میده بلکه کمک میکنه به قطع زنجیره انتقال. هر چی تعداد افراد مبتلا کم بشه بهتره».دیگری نوشت: «همیشه بهترین بودی و هستی علی آقای دایی. عقل و منطق میگه هر کی داره میره میزنه غیر اینکار می‌کرد بلاهت بود… ولی فرقش با شهاب حسینی تو اینه که دایی نمیگه بزور منو بردن واکسن بزنیم».
کاربر دیگری گفته است: «صداقت شده یه گوهر نایاب. وقتی یکی داره چقدر به نظر عجیب میاد».

آقای شهاب حسینی، شجاع، مثل دایی باش

کاربران دیگر نوشته اند: «خوب کرد دمش گرم سلطانه مردمیه هر آدم عاقلی همین کارو میکنه»، «درود به شرفش مخفی نمیکنه مثل خیلی‌ها که زدن»، «وقتی دولت به فکر مردمش نباشه مردم خودشون باید فکر خودشون باشن دم شما گرم علی آقا، ولی بیشتر ازت خوشحال میشیم که برای یه تعدادی بی‌بضاعت واکسن تهیه کنی. خیلی مردی دم شما گرم»، «علی دایی چقدر قشنگ حرف زد گفت: من میتونم پس زودتر واکسن کرونا میزنم تا حداقل کمتر انتقال بدم. متاسفانه تو ایران، فرهنگ جوریه که هرچی خودتو محروم کنی یا بدبخت نشون بدی، دیده میشی و تو چشم عموم میای، اما حرکت درست هیچوقت دیده نمیشه و اگر دیده شه، بهش شدیدا حمله میشه»، «اگر هم واکسن زدید مثل علی دایی باشید، مرد باشید و صادق!

اینطوری که بگویید و نخواهید مخفی‌کاری کنید، مردم هم می‌گویند دمت گرم که زدی!»، «واقعا دلیل علی دایی برای واکسن زدنش قانع‌کننده بود؛ هرکی میتونه بزنه باید بزنه فایزر میتونی بزنی، بزن. روسی میتونی بزنی، بزن. ایرانی هم میتونید بزنید»، «واکسن زدم، چون نگران خانواده و اطرافیانم هستم. صاف و ساده و صادق باشیم، درست مثل این جواب علی دایی. خیلی وقت‌ها اگر صرافت یک خرده محبوبیت بیشتر را نداشته باشیم، دروغ‌های بی‌فایده هم نمیگیم».

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مهوش وقاری: هرگز مادر نشدم اما حس مادر بودن را به خوبی درک می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «رقیه چهره‌آزاد» با مادر، «حمیده خیرآبادی» با پدرسالار، «بی‌بی» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.