فریبا نادری: دلم برای کربلا و حرم «امام حسین(ع)» پر می‌کشد اما در شرایط کرونایی چاره‌ای نیست

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره،فریبا نادری با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: من چهار سال پیش به کربلا مشرف شدم، اما باور کنید که همچنان قلبم آنجاست، پیاده روی اربعین برای من اتفاقی بود که هیچگاه تاثیرش از دل و جانم پاک نمی‌شود، اما این را فراموش نکنیم که در شرایط فعلی کرونایی سلامتی افراد از هرچیزی مهمتر است.  

وی در همین راستا ادامه داد: بدون شک هر فردی که قصد عزیمت به کربلا و پیاده روی اربعین را دارد به نیت و حاجتی قصد سفر می‌کند، اما این را نباید فراموش کنیم که جان انسان‌ها از جمله بزرگترین چیز‌هایی است که به حفظ آن سفارش بسیار شده است، با وجود اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا مرز‌ها برای سفر به کربلا بسته شده شاید برخی افراد همچنان دلشان بخواهد به این سفر معنوی بروند، اما به واسطه شیوع موج سوم کرونا این کار در این روز‌ها چندان درست نیست.

بازیگر سریال «ستایش» پیرامون حضور خود در پیاده روی اربعین اظهار کرد: این تجربه را تنها کسانی درک می‌کنند که یکبار سعادت حضور در پیاده روی اربعین را داشته اند، به عنوان شخصی که یکبار به پیاده روی اربعین رفته ام این روز‌ها بسیار دلتنگ آن حال و هوا و آن مسیر پر عشق و عزیز هستم و از هرکسی بیشتر قدر این سفر را می‌دانم، اما به واقع امسال همه چیز تفاوت دارد، به واسطه شیوع بیماری کرونا ما باید برای حفظ جان خودمان و عزیزانمان ارزش قائل شویم و از هر نوع رفتار و عملکرد که به ما آسیبی برساند دوری کنیم.  

وی در همین رابطه ادامه داد: عطش من برای حضور دوباره در پیاده روی اربعین بسیار زیاد است و مطمئن باشید اگر بیماری کرونا ریشه کن شود به طور قطع سال آینده هم به این سفر خواهم رفت، زیرا حال و هوای بی نظیر این سفر مقدس را درک کرده و ارزشش را با تمام وجودم می‌دانم. حس و حال معنوی موجود در پیاده روی اربعین بی نهایت جذاب است، پس اگر می‌خواهیم همگی سال آینده به کربلا مشرف شویم بهتر است که این روز‌ها نکات بهداشتی را بهتر و بیشتر رعایت کنیم.  

این بازیگر سینما و تلویزیون راه جایگزینی پیاده روی اربعین در سال جاری را اینگونه وصف کرد: از نظر من تمامی ما امسال باید سوگواری و ارادت خودمان را در خانه‌ها و خلوتمان انجام دهیم. به دلمان رجوع کرده و با «امام حسین (ع)» راز و نیاز کنیم، ما می‌توانیم حاجت خود را از راه دور با «سیدالشهدا (ع)» در میان بگذاریم. به شخصه دلم برای «حرم امام رضا (ع)» و حرم «سیدالشهدا (ع)» پر می‌کشد، اما چاره‌ای نیست و باید امسال دندان روی جگر بگذاریم. شک نکنید ائمه صدای ما را می‌شوند و اگر به صلاحمان باشد حاجت روا خواهیم شد.  

وی افزود: همیشه عادت داشتم بعد از برآورده شدن حاجتم نذر کرده و آن را ادا کنم، امسال به دلیل شرایط موجود پیش از زیارت حرم «امام حسین (ع)» و حتی برآورده شدن حاجتم نذرم را ادا کردم تا به امید خدا سال آینده بتوانم پابوس «سیدالشهدا (ع)» شوم. مطمئن باشید که ائمه اطهار از عدم حضور ما در حرم متبرکشان ناراحت نمی‌شوند، زیرا بار‌ها فرموده اند که بنده مومن کسی است که برای جان خود احترام قائل شود.  

نادری نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر خاطرنشان کرد: وقتی ما از همه می‌خواهیم که در سوگواری «امام حسین (ع)» شرکت نکنند چرا اصرار داریم که در چنین شرایطی جشنواره هایمان برگزار شوند، چه الزامی برای برگزاری جشنواره فیلم و یا تئاتر در شرایط بحرانی کرونا وجود دارد؟. بدون شک با برگزار نشدن جشنواره‌ها دنیا زیر و رو نمی‌شود، به شخصه با تمام وجود امیدوارم که هیچکدام از جشنواره‌های امسال برای حفظ جان هنرمندان، مردم و رسانه‌ها برگزار نشود، زیرا به هیچ وجه اتفاق درستی نیست.  

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.