تجملات لاکچری‌پسند ازدواج؛ از خواستگاری خانم بازیگر در زیر آب تا پرواز عروس هنگام عقد

به گزارش کافه ستاره،مراسم عروسی در کشور ما ریشه فرهنگی دارد و باعث هم‌بستگی بین افراد می‌شود. باوجوداین، این روز‌ها مراسم‌های عقد و عروسی شکل و شمایل عجیبی به خود گرفته است. برگزاری مراسم عقد در بالن و مراسم عروسی در اعماق دریا فقط بخشی از هزینه‌هایی است که عروس و داماد‌ها متقبل می‌شوند.

معمولا عروس و داماد‌ها مایل‌اند مراسم عروسی‌شان به بهترین نحوه ممکن برگزار شود؛ اما این حس خوب دیگر شامل پذیرایی مفصل و ایجاد محیط گرم و صمیمی برای مهمانان نمی‌شود. آن‌ها مدت‌ها به‌دنبال خلاقیت و نوآوری هستند و بعضا دست به اقدامات عجیب‌وغریب می‌زنند. شرکت‌های فعال در‌این‌زمینه هم بیکار ننشسته و به قیمت گزافی ایده‌های عجیب‌شان را به این کبوتر‌های عاشق تحمیل می‌کنند. این روز‌ها چشم‌و‌هم‌چشمی نقش زیادی در این گونه رفتار‌ها ایجاد می‌کند؛ اقدامات لوکس و گران‌قیمتی که هیچ‌یک تأثیری بر خوشبختی آن‌ها ندارند. رقابت و چشم‌و‌هم‌چشمی میان زوج‌ها سبب شده که میل بیشتری برای پرداخت مبالغ بیشتر نشان دهند؛ ولو اینکه کیفیت کار در‌مقایسه‌با خدمات ارزان‌تر، چندان برجسته و متمایز نباشد!

همه‌چیز از ساخت کلیپ‌های عروسی شروع شد. ویدئو‌هایی که برای ساخت آن، عروس و داماد همراه‌با تیم فیلم‌برداری و تدوینگر راهی کیش یا شمال کشور می‌شوند که ساخت هرکدام‌شان میلیون‌ها تومان هزینه می‌برد. شاید خیلی‌ها باور نکنند یک شب جشن عروسی می‌تواند با تأکید بیش‌ازحد بر تجمل‌گرایی و پرداخت ارقامی بسیار هنگفت از ۳۰۰ میلیون تا بیش از سه میلیارد تومان باشد. تالارها، آتلیه‌ها و شرکت‌های برگزارکننده مراسم‌ها این روز‌ها با نزدیک‌شدن به  عید فطر و رونق مراسم‌های عروسی، تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

مراسم عروسی اگر در سال‌های گذشته در حیاط باصفا با لامپ‌های ریسه‌ای، میز و صندلی‌های کرایه‌ای، کمی میوه و یکی دو نوع غذا برگزار می‌شد، امروز شکل دیگری به خود گرفته است. جشن‌های گران‌قیمت و لوکس در حالی برگزار می‌شود که در آن‌سوی جامعه، عده‌ای نیز به‌واسطه نداشتن استطاعت مالی قادر به تشکیل زندگی نیستند و شکاف میان تجمل‌گرایان و ساده‌زیست‌ها، روز‌به‌روز عمیق‌تر می‌شود؛ شکافی که با گسترش شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بیشتر دیده می‌شود.

مراسم عقد در بالن

تابه‌حال فیلم‌های متنوع و مختلفی از مراسم‌های عروسی دیده‌ایم که برخی از عروس و داماد‌ها با استفاده از اشیای خاص وارد تالار شدند یا اقدام به استفاده از امکانات منحصر‌به‌فردی کرده‌اند. برگزاری مراسم عقد در بالن ازجمله خلاقیت‌هایی است که این روز‌ها عروس و داماد‌ها برای شروع زندگی مشترک‌شان از خود نشان می‌دهند؛ گویی اگر در روی زمین عقد کنند، پیوندشان نامیمون است و بدشگون.

پرواز با بالن یکی دیگر از سرویس‌های ویژه‌ای است که این روز‌ها برخی شرکت‌های برگزارکننده مراسم و تالار‌ها در بسته ازدواج خود گنجانده‌اند. عروس و داماد چنددقیقه‌ای بالن‌سواری می‌کند و در آخر در وسط حیاط تالار و میان مهمان‌ها فرود می‌آیند. همین چند وقت پیش بود که کلیپی کوتاه در میدان آرژانتین منتشر شد که یک عروس و داماد برای ساخت کلیپ عروسی خود با استفاده از یک بالن با چندین بادکنک به پرواز درآمدند تا از فرودآمدن عروس فیلم‌برداری شود.

این فیلم در فروردین سال جاری بازتاب گسترده‌ای داشت. خلاقیت‌های این‌چنینی ازجمله خلاقیت‌هایی است که این روز‌ها عروس‌ها و داماد‌ها به‌دنبال آن هستند. بااین‌حال، پرواز با بالن، ساخت ویدئو در جزیره کیش و جنگل‌های کلاردشت، فقط بخشی از این بسته ازدواج است.

خواستگاری زیر دریا

عروسی در زیر دریا و گشت‌و‌گذار عروس و داماد با لباس غواصی در اعماق آب، ازجمله خلاقیت‌هایی است که این روز‌ها شرکت‌های برگزارکننده مراسم عروسی به عروس و داماد‌ها ارائه می‌کنند. بدین‌صورت که داماد لباس شنای رسمی (با کلاه و دنباله) می‌پوشد؛ اما لباس عروس ویژه‌تر است و لباس شنای سفید و لوازم غواصی را تن می‌کند. سپس، عروس و داماد همراه با تیم فیلم‌برداری راهی اعماق آب‌ها می‌شوند. در آنجا چنددقیقه‌ای فیلم‌برداری می‌کنند و عکس می‌گیرند و آن را به‌صورت کلیپی ویژه در مراسم عروسی‌شان برای مهمانان پخش می‌کنند. جالب اینجاست که گاهی اوقات عروس یا داماد اصلا شنا بلد نیستند و همین مسأله نیز دشواری‌های خاص خود را به‌دنبال دارد؛ اما تصمیم بر آن شده که حتما زیرآبی بروند. این  در حالی است که در روز‌های اخیر، فیلمی از خواستگاری یکی از بازیگران زن تلویزیون در زیر دریا هم منتشر شده و نشان می‌دهد که این مراسم‌ها فقط به عروسی محدود نمی‌شوند.

اجاره خودرو‌های لوکس به‌عنوان ماشین عروس و اسکورت آن با ده‌ها موتورسوار یک‌شکل نیز بخشی از اقداماتی است که این روز‌ها عروس و داماد‌ها برای خود تدارک می‌بینند؛ خودرو‌هایی که اجاره هرکدامشان ساعتی یک‌میلیون تومان برای داماد آب می‌خورد. همه این‌ها را بگذارید درکنار گل‌آرایی ویژه تالار‌ها و سفره‌های رنگین و غذا‌های مختلف.

این روز‌ها در تالاری در شرق تهران به‌ازای هر نفر مهمان بین ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان به‌عنوان هزینه شام دریافت می‌کنند؛ غذا‌هایی که بخش عمده‌ای از آن‌ها دور ریخته می‌شود و دست‌نزده باقی می‌ماند. آتش‌بازی، نورافشانی، راه شمع‌و‌گل، تقدیم هدایا به مهمانان، نور ویژه بر سر عروس و داماد در طول مراسم، چاپ عکس عروس و داماد روی لوازم پذیرایی، سیستم‌های ویژه صوتی‌و‌تصویری برای پخش موسیقی و فیلم ازجمله هزینه‌های جانبی است که برای برگزاری مراسم لوکس باید موردتوجه قرار دهید.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مهوش وقاری: هرگز مادر نشدم اما حس مادر بودن را به خوبی درک می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «رقیه چهره‌آزاد» با مادر، «حمیده خیرآبادی» با پدرسالار، «بی‌بی» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.