پرویز پرستویی : کار من با تلویزیون تمام شد و رفت

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پرویز پرستویی در برنامه «قاف» در مصاحبه با اکبر نبوی به تغییر کاربری تلویزیون و جایگاه آن نزد مردم اشاره کرده و صراحتا گفته دیگر حاضر نیست با این رسانه کار کند. مشروح این مصاحبه در روزنامه فرهیختگان به چاپ رسیده است.

پرستویی درباره اهمیت تلویزیون نزد مردم در مناطق محروم توضیح داده: «من همیشه تزی برای خودم داشتم. خیلی آدم مهمی نبودم، اما با خودم این برنامه‌ریزی را داشتم. می‌گفتم تو الان باید تئاتر کار کنی برای تماشاگر تئاتر الان باید تلویزیون کار کنی، چون در دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور هم هستند کشاورزانی با دست‌های پینه‌بسته که گندم و جویش را فروخته و یک تلویزیون ۱۴ اینچ سیاه و سفید به صورت قسطی از تعاونی خریده و حالا می‌خواهد همان‌طور که سماورش قل‌قل می‌کند و ۴۰ تا چایی می‌خورد، یک برنامه ببیند. ما باید برای او هم برنامه داشته باشیم. وقتی او کار کشنده طاقت‌فرسایی را در تابستان و زمستان انجام می‌دهد، باید از نظر فرهنگی برای او کاری کنیم که حالش خوب شود.کار خوب من یک خداقوت به اوست.»

با این حال گفته همکاری‌اش با تلویزیون دیگر به پایان رسیده: «تمام شد و رفت. من یکی از پایگاه‌های بسیار مهمم یعنی تلویزیون را از دست دادم و دیگر هم واقعا کار نمی‌کنم.»

وقتی هم که نبوی ابراز امیدواری کرده که شرایط برای همکاری با تلویزیون فراهم شود، توضیح داده: «من حتی گفتم تلویزیون حق ندارد مرگ من را هم زیرنویس کند، چون تلویزیون هم آلوده خطوط شد؛ اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و…. بهترین سریال‌ها در تلویزیون پخش می‌شد. من خودم به‌عنوان بازیگری کوچک سریال «رعنا» را کار کردم. قبل از آن سریال «طالب» را در پنج قسمت کار کرده بودم. سریال «آوای فاخته»، سریال «آپارتمان»، سریال «امام علی»، سریال «زیر تیغ»، سریال «خاک سرخ» همه سریال‌هایی بودند که وقتی به مردم برخورد می‌کنیم، این‌ها را دوست داشتند، مخصوصا آن‌هایی که اهل خطه جنوب هستند، می‌گویند ما خاک سرخ از یادمان نمی‌رود یا زیر تیغ که بعدش چه اتفاقات خوبی افتاد!»

پرستویی تاکید کرده که جای بسیاری از بزرگانی که سال‌ها پیش در تلویزیون برنامه داشتند خالی است و گفته: «ما الان در تلویزیون امثال اکبر عالمی و میرفخرایی را کم داریم. نه اینکه من اینجا نشسته‌ام این را بگویم، اما ما واقعا به این‌ها می‌بالیدیم. وقتی عالمی با آن ادبیات فاخر و پرنسیبش در تلویزیون می‌نشست و صحبت می‌کرد، اصلا می‌شد پای برنامه این آدم ننشست؟ محال ممکن است.»

او به پخش فیلم «مارمولک» کمال تبریزی پس از سال‌ها در تلویزیون اشاره کرده و گفته: «ین فیلم بعد از سه هفته اول اکران توقیف شد، اما به خانه مردم راه پیدا کرد. الان بعد از قرآن و حافظ در خانه هر ایرانی داخل و خارج از کشور یک فیلم «مارمولک» هست که دیده‌اند و بعد از ۲۰ سال تلویزیون جمهوری اسلامی بالاخره این فیلم را پخش کرد. چه اتفاقی افتاده که آن موقع پخش نشد و الان می‌شود؟»

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.