گناه پرمعمای «فرشته»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، روز جمعه اول دی‌ماه سریال «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا در نمایش خانگی منتشر شد. تصویربرداری این مجموعه در سکوت خبری انجام شد و درگذشت مرتضی پورصمدی فیلم بردار این پروژه، باعث شد نام «گناه فرشته» مورد توجه قرار بگیرد. این مجموعه اولین تجربه سریال‌سازی حامد عنقا در نمایش خانگی است و ستاره‌هایی مانند شهاب حسینی و امیر آقایی نقش‌های اصلی آن را برعهده دارند. لادن مستوفی، مهدی سلطانی، آشا محرابی، دیبا زاهدی، پردیس پورعابدینی، فرید سجادی حسینی، جمشید گرگین، بهروز رضوی و جعفر دهقان نیز دیگر بازیگران «گناه فرشته» هستند. فعلا قسمت اول این مجموعه شروع خوب و امیدوارکننده‌ای داشته است.

اولین کارگردانی در نمایش خانگی
سریال «گناه فرشته» تجربه تازه‌ای برای حامد عنقا محسوب می‌شود. او بیشتر به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده تلویزیون شناخته می‌شود و در مقام کارگردان، سریال تلویزیونی «به همین سادگی» محصول سال ۸۱ را در کارنامه دارد. حامد عنقا این‌بار پشت دوربین قرار گرفته تا فیلم نامه‌ای را که خودش نوشته، کارگردانی کند. این نویسنده و تهیه‌کننده معمولا نوشته‌های خود را با همکاری محمدحسین لطیفی و بهرنگ توفیقی جلوی دوربین برده است. فصل اول و دوم سریال نمایش خانگی «قلب یخی»، دو سریال تلویزیونی «نردبام آسمان» و «تنهایی لیلا» و فیلم «غریب»، پنج اثری هستند که حامد عنقا و لطیفی با همکاری یکدیگر به عنوان نویسنده و کارگردان، تولید کرده‌اند. عنقا مجموعه «انقلاب زیبا»، «پدر» و «بر سر دوراهی» را در تلویزیون و سریال «آقازاده» را ویژه نمایش خانگی، در همکاری با بهرنگ توفیقی تولید کرد. حالا او پس از این تجربه‌ها، علاوه بر نگارش «گناه فرشته» و تهیه‌کنندگی آن، این سریال را کارگردانی هم کرده است.

شروع خوب با قصه‌ درگیرکننده
قصه «گناه فرشته» درباره یک زوج وکیل «حامد» و «مهتاب» با بازی شهاب حسینی و لادن مستوفی است که پای‌شان به یک پرونده قتل باز می‌شود. «مهتاب» وکیل خانواده مقتول می‌شود و «حامد» وکالت قاتل را که دختر جوانی به نام «فرشته» است، می‌پذیرد. از طرفی «حامد» معتقد است که خانواده مقتول سال‌ها پیش در قتل مادر خود دست داشته‌اند، بنابراین «حامد» و «مهتاب» مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. «گناه فرشته» در نقطه آغاز اکثرا شخصیت‌های قصه را وارد سریال کرد و درباره آن‌ها و روابط شخصیت‌ها نیز اطلاعات مهمی به مخاطب داد. گره‌هایی که در شروع قصه ایجاد شده بود، مانند ماجرای قتل مادر «حامد»، پشت پرده قتل صحنه‌سازی شده «امیر عشیری»، سرانجام رابطه زوج خوشبخت قصه پس از این پرونده و ارتباط احتمالی «فرشته» با «نوید عشیری»، باعث شد مخاطب در آغاز سریال با داستان درگیر شود. آن طور که از سریال برمی‌آید، به زودی شاهد مبارزه «حامد» به عنوان شخصیت مثبت قصه با «نوید» کاراکتر منفی و ظالم داستان، خواهیم بود. به طور کلی در قدم اول اتفاقی که باید، در شروع «گناه فرشته» رخ داد. قصه سریال این قابلیت را داشت که مخاطب را با داستان همراه کند، بنابراین کشش لازم برای دنبال کردن این مجموعه ایجاد شد.

یک «حامد تهرانی» متفاوت
شخصیت تکرارشونده «حامد تهرانی» در آثار حامد عنقا مانند «پدر» و «آقازاده»، این‌بار در «گناه فرشته» نیز حضور دارد؛ منتها با چند تفاوت اساسی. «حامد تهرانی» در دو سریال قبلی عنقا، جوانی با ایمان، محجوب و درستکار است و شخصیت مثبتی دارد. این کاراکتر در هر دو سریال نیز گریمی متناسب با چنین ویژگی‌هایی داشت و سینا مهراد نقش هر دو شخصیت را بازی می‌کرد. حالا «حامد تهرانی» در «گناه فرشته» برخلاف شخصیتی که مهراد نقش او را ایفا کرده بود، کاراکتری مذهبی نیست و از نظر سن و سال و تجربه نیز موقعیت کاملا متفاوتی دارد. می‌توان دفاع از حق و عدالت خواهی را وجه اشتراک این شخصیت با دو «حامد» قبلی دانست، اما این ویژگی‌ها در «حامد تهرانی» که شهاب حسینی نقشش را بازی می‌کند، نمود متفاوتی دارد. آن «حامد تهرانی» که در «پدر» و «آقازاده» دیدیم، درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شد، باید صبر کرد و دید آشنایی «حامد تهرانیِ» «گناه فرشته» با «فرشته» به کجا خواهد رسید.

بازی خوب شهاب حسینی
اکثرا بازیگران «گناه فرشته» در قسمت اول وارد قصه شدند، اما شهاب حسینی به عنوان بازیگر اصلی سریال حضور پررنگی در این قسمت داشت. «حامد تهرانی» وکیل ماهری است که صرفا وکالت پرونده‌های حقوقی را برعهده می‌گیرد، اما همان طور که اشاره کردیم به دلیل ارتباط پرونده قتل «امیر عشیری» با قتل مادرش و در میان بودن یک مسئله شخصی، تصمیم می‌گیرد وکالت «فرشته» را که بی‌گناه متهم به قتل شده است، قبول کند. «حامد» ابتدا با بی‌تفاوتی، دست رد به سینه پدر «فرشته» می‌زند و وکالت پرونده او را نمی‌پذیرد، اما بعد از این که مسائل شخصی به میان می‌آید، دلش به رحم می‌آید و تغییر موضع می‌دهد. شهاب حسینی تغییر تدریجی «حامد»، شک و تردید او، اعتماد به نفس فراوان، همچنین احساسات این شخصیت و کلافگی از یادآوری خاطره تلخ قتل مادرش را به خوبی نمایش داد و در نقش وکیل ماهر و زیرک قصه بازی خوبی داشت. این بازیگر در سکانس جدال با همسرش «مهتاب» بر سر بی‌گناهی «فرشته» نیز خشم «حامد» را بسیار باورپذیر نشان داد. انتشار سریال «گناه فرشته» با پخش فصل دوم «سرزمین مادری» در تلویزیون همزمان شده است، بنابراین شهاب حسینی با این دو مجموعه همزمان در نمایش خانگی و تلویزیون حضور خواهد داشت و زیر ذره‌بین مخاطبان خواهد بود.

فرصت خاص لادن مستوفی
شهاب حسینی و لادن مستوفی در «گناه فرشته» اولین همکاری خود را با حامد عنقا تجربه کرده‌اند، اما دیگر بازیگران این مجموعه مانند امیر آقایی، مهدی سلطانی، آشا محرابی، پردیس پورعابدینی و دیبا زاهدی پیشتر در سریال‌هایی مانند «آقازاده»، «قلب یخی» و «پدر» که حامد عنقا نویسندگی آن‌ها را برعهده داشته، ایفای نقش کرده‌اند. غیر از شهاب حسینی و لادن مستوفی، دیگر بازیگران سریال حضور کوتاهی در قسمت اول داشتند، بنابراین هنوز برای ارزیابی عملکرد آن‌ها زود است. باید دید لادن مستوفی که یکی از نقش‌های مهم قصه را بازی کرده، در ادامه سریال و با رونمایی از ابعاد دیگر کاراکترش، چگونه از این فرصت بهره برده است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.