چالش‌های محمدرضا گلزار با پانتومیم‌‌بازی

مدتی پیش محمدرضا گلزار در پاسخ به سوال یکی از هوادارانش درباره فعالیت جدید خود، از اجرای یک مسابقه پانتومیم در تلویزیون خبر داد. اعلام این خبر توسط او با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. محمدرضا شهبازی با انتشار ویدئویی، از رویکرد صداوسیما نسبت به بازگرداندن چهره‌هایی مانند گلزار و رضا رشیدپور انتقاد کرد. رشیدپور از اجرای مسابقه «سیم آخر» انصراف داد و تصمیم گرفت در زمان مناسب‌تری به تلویزیون بیاید، اما گلزار واکنشی به حواشی نداشت و حالا تیزر مسابقه «پانتولیگ» با اجرای او رسما منتشر شده است. نام محمدرضا گلزار دیروز هم به دلیل انتصاب او به عنوان عضو هیئت رئیسه انجمن پَدل در صدر اخبار قرار گرفت. انجمن ورزش پَدل زیرمجموعه فدراسیون تنیس است و طبق خبری که مهر منتشر کرده، گلزار به عنوان سرپرست تیم ملی پَدل نیز فعالیت خواهد کرد. به بهانه انتشار خبر مسابقه «پانتولیگ» تجربیات قبلی گلزار در حوزه اجرا و همچنین چالش‌های پیش روی او در این مسابقه را بررسی کردیم.

پیروزی و ناکامی «برنده باش»
محمدرضا گلزار پیشتر سال ۹۷، اولین حضور در قاب تلویزیون را با اجرای مسابقه «برنده باش» تجربه کرده بود. گلزار آن زمان، در برنامه پربیننده «ماه عسل» روبه‌روی احسان علیخانی نشست و خبر اجرای «برنده باش» و جزئیات مسابقه را در این برنامه اعلام کرد. سرانجام مرداد ۹۷، «برنده باش» روی آنتن رفت و حضور ستاره‌ای مانند محمدرضا گلزار باعث شد این مسابقه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و در فهرست پربیننده‌ترین تولیدات تلویزیون، در رتبه‌های بالا قرار بگیرد. دی‌ ۹۷ اعلام شد که «برنده باش» با ۴۹ درصد مخاطب، پس از «خندوانه» در رتبه دوم جای گرفت. نوروز ۹۸ نیز این مسابقه پس از «عصر جدید»، دومین برنامه پربیننده تلویزیون بود. گلزار پیش از این مسابقه تجربه‌ای در زمینه اجرا نداشت، بنابراین طبیعتا اجرای او با یک مجری حرفه‌ای قابل مقایسه نبود و عملکردش ضعف‌هایی جدی داشت، اما به دلیل استقبال مخاطبان از مسابقه، این تجربه با شکست همراه نشد. البته  تعطیلی این مسابقه و خروج آن از جدول پخش به دلیل شائبه قمار، پایان موفقی را برای آن رقم نزد.

شکست در «هفت خان»
پس از تعطیلی «برنده باش» نسخه اینترنتی این مسابقه با تغییراتی در ساختار و جوایز، ویژه نمایش خانگی تولید شد و گلزار اجرای آن را برعهده داشت. مسابقه «هفت خان» شباهت‌های زیادی به «برنده باش» داشت، حضور محمدرضا گلزار در جایگاه مجری نیز برای تماشاگران تازگی نداشت، در نتیجه شرایط برای شکست این مسابقه و گلزار فراهم بود و این اتفاق نیز رخ داد. «هفت خان» به مسابقه‌ای پربیننده تبدیل نشد و دومین تجربه اجرای گلزار دستاوردی برایش نداشت.

موقعیت متفاوت گلزار
سال ۹۷ زمانی که گلزار با مسابقه «برنده باش» در تلویزیون حضور داشت، جایگاه او در سینما نسبت به امروز متفاوت بود. این بازیگر با کمدی‌های پرفروشی مانند «آینه بغل» و «رحمان ۱۴۰۰» جایگاه خوبی در گیشه به دست آورده بود و به عنوان بازیگر مورد توجه بود، اما گلزار در سال‌های اخیر از عرصه بازیگری دور بوده و با فیلم جدیدی در سینما دیده نشده است. این ستاره آخرین‌بار سال ۹۹ برای بازی در فصل دوم «عاشقانه» با نام «گیسو» جلوی دوربین رفت و در این تجربه ناکام بود. ضعف‌های «گیسو» باعث شد این مجموعه مورد استقبال قرار نگیرد و تولید آن ناتمام بماند. محمدرضا گلزار پس از این شکست، در عرصه بازیگری غایب بود و آن‎چه نام او را بر سر زبان‌ها می‌انداخت، حاشیه‌ها بودند.

چالش در میدان بازی و سرگرمی
هرچند که محمدرضا گلزار پیش از این با «برنده باش» و «هفت خان» تجربیاتی در زمینه اجرا به دست آورده، اما این دو مسابقه در حوزه اطلاعات عمومی تولید شدند و «پانتولیگ» با محوریت بازی پانتومیم، یک مسابقه سرگرم‌کننده خواهد بود، به این ترتیب جنس متفاوتی از اجرا را می‌طلبد و این چالش مهمی برای گلزار محسوب می‌شود. این بازیگر در دو مسابقه اطلاعات عمومی سعی می‌کرد به واسطه شوخی با شرکت‌کنندگان فضای مسابقه را از حالت رسمی و جدی خارج کند، اما معمولا پا از حدی فراتر نمی‌گذاشت و در عین حال جدیت خود را حفظ می‌کرد. با توجه به شخصیت گلزار و اجرای او در مسابقات قبلی، کار این بازیگر در «پانتولیگ» حسابی سخت خواهد بود. باید دید او از این چالش جدید و سخت، چه بهره‌ای خواهد برد.

سابقه خوب پانتومیم در «خندوانه»
اولین‌بار این برنامه «خندوانه» بود که مسابقه پانتومیم را برگزار کرد و شاهد رقابت‌های هیجان‌انگیزی میان چهره‌ها بودیم. ایده استفاده از بازی پانتومیم سپس در مسابقاتی مانند «کودک‌شو» و «پنج ستاره» و برنامه‌های دیگر نیز به کار گرفته شد، اما از آن‎جایی که «خندوانه» شروع‌کننده این بازی بود و مسابقات مختلفی را طی چند مرحله مختص این بازی برگزار می‌کرد، پانتومیم با «خندوانه» شناخته می‌شود. «خندوانه» اسم خلاقانه «ادا بازی» را برای این بازی انتخاب کرده بود و این خلاقیت در نحوه برگزاری مسابقه در مراحل بالاتر و امتیازبندی گروه‌ها نیز وجود داشت، بنابراین مخاطبان تلویزیون نمونه خوب مسابقه پانتومیم را پیشتر در «خندوانه» دیده‌اند. اکنون در این شرایط کار «پانتولیگ» برای تاثیرگذاری و جذب مخاطب سخت خواهد بود. هنوز جزئیات ساختار و مراحل این مسابقه منتشر نشده، اما طبق آن‎چه در خبر تولید این مسابقه آمده است، شرکت‌کنندگان در گروه‌هایی چهار نفره با یکدیگر رقابت خواهند کرد. ثبت برای شرکت در «پانتولیگ» به زودی از طریق اپلیکیشن روبیکا انجام خواهد شد.

«پانتولیگ» برگ برنده شبکه ۳
شبکه سه پس از مسابقه پربیننده «عصر جدید»، مدتی است که برنامه شبانه پرمخاطب و مهمی روی آنتن نداشته است. «قهرمان»، «ستاره‌ساز»، «اعجوبه‌ها» و «خودمونی» مسابقه‌های پربیننده و موفقی نبوده‌اند و بعضی از آن‌ها مانند «خودمونی» مورد انتقاد مخاطبان نیز بوده‌اند، در این شرایط «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار برگ برنده مهمی برای شبکه سه خواهد بود. با وجود همه ناکامی‌ها و حاشیه‌هایی که محمدرضا گلزار پشت سر گذاشته، بی‌شک حضور او در یک مسابقه جدید برای مخاطبان تلویزیون و حتی منتقدانش کنجکاوی‌برانگیز خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود شبکه سه و «پانتولیگ» در مرکز توجهات قرار خواهند گرفت، باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت و چه نتیجه‌ای برای این مسابقه و گلزار رقم خواهد خورد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.