زخم کاریِ نبود «مالک» بر تن قصه «بازگشت»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، از همان شروع سریال «زخم کاری ۲»، جای خالی شخصیت «مالک» در قصه حسابی احساس می‌شد. با توجه به نشانه‌های داستان و همچنین نام «بازگشت: زخم کاری»، قابل پیش‌بینی بود که «مالک» کشته نشده و هنوز زنده است، بنابراین مخاطبان منتظر بازگشت این کاراکتر به سریال بودند و این اتفاق نیز رخ داد اما «مالک» در فصل دوم شباهت زیادی به «مالک» فصل اول ندارد. تا به حال نیمی از «زخم کاری ۲» منتشر شده و «مالک» از سایه بیرون نیامده است. به حاشیه رفتن این شخصیت مهم به عنوان کاراکتر اصلی فصل اول، ضربه‌ای اساسی به این سریال محبوب زده است. حضور کمرنگ و در واقع غیبت «مالک»، چه تاثیری بر «زخم کاری ۲» داشته است؟

«مالک» در حاشیه
یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده «زخم کاری» در فصل اول، شخصیت «مالک مالکی» بود. کاراکتر او به عنوان فردی که خانواده فقیری داشته، اما به واسطه زیرکی و هوش خود موفق شده اعتماد «ریزآبادی» بزرگ را جلب کند و برای خودش در دم و دستگاه او، جایگاهی به دست بیاورد، شخصیت جذابی بود. دگرگونی و چرخش این کاراکتر از «مالک» محتاط و حتی ترسو، به «مالک» بی‌رحم و سنگدل نیز بارها مخاطبان را غافلگیر کرد. علاوه بر ویژگی‌های خاص «مالک»، این شخصیت در قصه نیز موقعیت مهم و ویژه‌ای داشت. او به عنوان کاراکتر اصلی، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد داستان داشت، اما در فصل دوم این شخصیت تقریبا حذف شده و به حاشیه رفته است. در واقع «زخم کاری ۲» قصه «مالک» نیست، قصه وارث او «میثم» است.

از دست رفتن برگ برنده
بازی بسیار خوب و متفاوت جواد عزتی در نقش «مالک مالکی»، تاثیر بسیار مهمی در شکل گرفتن این شخصیت داشت. عزتی به خوبی آشفتگی روحی و اضطراب «مالک» را در بازی و رفتارهای خود نشان می‌داد. او با تسلط کامل بر نقش خود، ضعفش در مواجهه با «سمیرا» را نمایش می‌داد و مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیت «مالک» آشنا می‌کرد. جواد عزتی بدون اغراق و اضافه‌کاری، طغیان «مالک»، قدرت گرفتن او و در عین حال ضعف‌های شخصیتش را به نمایش گذاشت و تصویری بسیار قابل باور از «مالک» به جا گذاشت و به همراه رعنا آزادی‌ور ستاره «زخم کاری» بود. اکنون «زخم کاری ۲» از حضور این شخصیت بی‌بهره است و کاراکتر «میثم» در موقعیتی تقریبا مشابه موقعیت پدر قرار گرفته، اما طبیعتا کاراکتر او و بازی مرتضی امینی‌تبار اصلا قابل مقایسه با «مالک» و عزتی نیست، به این ترتیب جای بازی خوب جواد عزتی در سریال خالی مانده است.

ناقص شدن پازل «سمیرا» و «مالک»
علاوه بر ویژگی‌های خاص شخصیت «مالک»، همراهی او با همسرش «سمیرا» نیز اتفاق‌هایی مهم و غیرقابل پیش‌بینی را در قصه رقم زد. «سمیرا» زن جاه‌طلبی که نسبت به «مالک» بسیار بی‌رحم‌تر، خشن‌تر و قوی‌تر بود، نقشه‌ می‌چید و فتنه‌انگیزی می‌کرد، «مالک» هم به پشتوانه همسرش، قدرت و شجاعت پیدا کرده بود و تحت کنترل او، نقشه‌ها را عملی می‌کرد. این دو شخصیت مانند تکه‌های یک پازل، مکمل یکدیگر بودند و باهم پیش می‌رفتند. اکنون در فصل دوم، «سمیرا» و «طلوعی» جایگزین زوج «سمیرا» و «مالک» شده‌اند. شخصیت «سمیرا» همچنان مانند فصل اول، برگ برنده سریال است اما «طلوعی» نتوانسته هم‌پای «مالک» حرکت کند و در نبود او، جایگزین مناسبی برای این شخصیت باشد و انتخاب نامناسب کامبیز دیرباز برای این نقش هم باعث شده کاراکتر او، چیزی که باید از آب درنیاید. جنس رابطه «سمیرا» و «طلوعی» نیز مانند ارتباط «سمیرا» و «مالک» نیست. این دو شخصیت عملا با یکدیگر دشمن هستند و آن همراهی در رابطه آن‌ها وجود ندارد.

«مالک» ضعیف، آشفته و بی‌عمل
در «بازگشت: زخم کاری» همه تصور می‌کنند این شخصیت توسط «منصوره» کشته شده و تنها «دستمالچی»(جواد هاشمی) که او را مخفی کرده از ماجرا خبر دارد، بنابراین «مالک» نمی‌تواند وارد عمل شود و در جنگ خانواده خود با «طلوعی» بر سر ثروت باقی‌مانده ریزآبادی‌ها، نقشی ایفا کند. در نتیجه شخصیت «مالک» در فصل دوم به کاراکتر ضعیفی تبدیل شده است که هیچ کاری از او برنمی‌آید. آن «مالک» ترسناک و خون‌ریز فصل قبل کجا و این «مالک» آشفته و تنها که با لگوهایش سرگرم است و گاهی هم با تخریب آن و داد و بیداد خشم خود را خالی می‌کند، کجا! «مالک» ضعیف فصل دوم جذابیتی برای مخاطبان ندارد، همچنین بی‌عملی و ضعف این شخصیت نیز باعث شده است که بود و نبود او در فصل دوم، تفاوتی نداشته باشد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.