الهه حصاری:سال‌هاست در یک باشگاه ورزشی مربی فیتنس و یوگا هستم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، بیش از یک دهه به‌عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون حضور داشته و در ده‌ها فیلم و سریال ازجمله فیلم‌های پرفروشی چون «فسیل» نقش‌آفرینی کرده، اما به زعم برخی مخاطبان، حضورش در سریال‌های شبکه نمایش خانگی نقطه عطف کارنامه‌ هنری‌اش به‌حساب می‌آید. به بهانه پخش فصل دوم سریال زخم کاری با الهه حصاری بازیگر نقش «کیمیا» زن تأثیرگذار در زندگی ریزآبادی‌ها که توانسته به خوبی از پس چنین نقشی آن هم در کنار بازیگرانی چون جواد عزتی بربیاید، گفت‌وگو کرده‌ایم. این بازیگر جوان و خوش‌آتیه حضورش در این سریال را جزو بهترین اتفاق‌های زندگی حرفه‌ای‌اش می‌داند.

چطور به مجموعه بازیگران زخم کاری ملحق شدی؟
اواخر سال ۹۹بود که از دفتر آقای تخت‌کشیان تهیه‌کننده این سریال تماس گرفتند و پیشنهاد بازی در زخم کاری را دادند. فیلمنامه به‌نظرم جذاب بود و نقش کیمیا را خیلی دوست داشتم. از طرفی کار با آقای مهدویان و حضور بازیگران درجه یکی مثل آقای عزتی و خانم آزادی‌ور هم جای هیچ شک و شبهه‌ای برای انتخاب نگذاشت؛ پس بی‌معطلی پیشنهاد بازی را پذیرفتم.
فیلمبرداری فصل دوم سریال تمام‌شده یا هنوز درگیر کار هستی؟
نه هنوز در حال ضبط سکانس‌های زخم کاری هستیم.
پس در ادامه سریال هم نقش داری؟
بله تقریبا تا آخرهای کار هستم.
تجربه بازی در کنار بازیگرانی چون آقای عزتی و خانم آزادی‌ور چطور بود؟
از وقتی که وارد حرفه بازیگری شدم، همیشه دوست داشتم کنار بازیگران بزرگ و به‌اصطلاح درجه یک کار کنم. خوشبختانه در زخم کاری این اتفاق افتاد. اضافه کنم که قلبا خانم آزادی‌ور را خیلی دوست دارم و بازی در نقش مقابل او و آقای عزتی که به‌نظرم در دنیای بازیگری یکی از بهترین‌ها هستند، تجربه شیرینی است.
برای ایفای نقش کیمیا با چالشی هم مواجه شدی؟
در جلساتی که آقای مهدویان برای معرفی نقش کیمیا داشت، خیلی خوب توضیح داد که دقیقا از من چه می‌خواهد. من هم نظراتم را گفتم و با هم برای این نقش به نقاط مشترکی رسیدیم. وقتی آقای مهدویان کارگردان باشد خیال بازیگر راحت هست چون او از هیچ نکته کوچکی هم نمی‌گذرد. در مقابل من هم همه تلاشم را کردم که نقش کیمیا را به بهترین شکل ممکن بازی کنم و دیگر نمی‌دانم چقدر موفق شدم.
از حضور در فصل اول این سریال بازخوردی هم از مردم گرفته‌ای؟
خوشبختانه بازخوردهای فصل اول خیلی خوب و حتی بیشتر از انتظار بود. برایم جالب بود که وقتی مردم من را جایی می‌دیدند، سراغ زمین‌های شمال را می‌گرفتند و می‌پرسیدند «چرا با مالک این کار را کردی؟»… یا خیلی‌ها می‌گفتند «زمین‌هایی که از مالک گرفتی را چکار کردی؟ فروختی؟ با آن همه پول چه کردی؟» و… سؤال‌هایی از این دست.
حالا واقعا با آن زمین‌ها چه کار کردی؟
(با خنده) برای فهمیدن این موضوع باید تا آخر سریال صبر کنید.
حدود ۵قسمت از فصل دوم زخم‌کاری پخش شده، از این فصل هم بازتاب گرفته‌ای؟
 حالا هم هرجا می‌روم می‌گویند «واقعا نگران میثم هستی یا اشک تمساح ریختی؟ و…»
چه واکنشی به این بازخوردها نشان می‌دهی؟
لبخند می‌زنم و برایم جالب است که نقش کیمیا برای مخاطب چالش ذهنی ایجاد کرده.
خب فکر می‌کنی چرا کیمیا برای مخاطبان چالش ایجاد کرده؟
چون شخصیت پیچیده‌ای دارد و در نهایت همه را غافلگیر می‌کند.
در زندگی واقعی هم شبیه کیمیا هستی؟
اصلا شبیه نیستیم، من برخلاف کیمیا، شخصیت پیچیده و مجهولی ندارم.
به‌نظر خودت بعد از بازی در کدام فیلم و سریال، مردم الهه حصاری را به‌عنوان بازیگر شناختند؟
سال ۹۷در سریال «ممنوعه» نقش دختری به نام «برکه» را بازی کردم. آن زمان هم این سریال و نقش من خیلی دیده شد و مردم تا مدت‌ها من را به نام برکه می‌شناختند.
در سینما و شبکه نمایش خانگی چندین فیلم و سریال بازی کرده‌ای اما فقط در یک‌سریال تلویزیونی به نام هشت و نیم دقیقه حضور داشتی. با وجود اینکه این سریال یکی از تجربه‌های موفق تو در عرصه تلویزیون بود، اما چرا این اتفاق تکرار نشد؟
راستش بعد از سریال هشت و نیم دقیقه چند پیشنهاد از تلویزیون داشتم، اما همه‌‌ نقش‌های پیشنهادی تکراری و شبیه به نقش یلدا بود، برای همین ترجیح دادم که بازی نکنم. البته یک پیشنهاد خوب هم از تلویزیون داشتم اما چون مشغول بازی در ممنوعه بودم، نتوانستم بپذیرم.

سریال‌های تلویزیون را دنبال می‌کنی؟
تا یکی دو سال پیش سریال‌های تلویزیونی را نگاه می‌کردم اما الان بیشتر سریال‌های شبکه‌ نمایش خانگی را می‌بینم و متأسفانه کمتر فرصت تماشای سریال‌های تلویزیون را دارم.
اولویت‌ات برای بازی، حضور در آثار سینمایی، تلویزیونی یا شبکه نمایش خانگی است؟
قطعا اولویتم سینماست چون پرده نقره‌ای سینما را خیلی دوست دارم. به‌نظرم یک جور جادو دارد. همه فیلم‌ها را هم دوست دارم روی پرده سینما ببینم. خیلی وقت‌ها یک فیلم را چند بار می‌بینم. مثلا همین فیلم فسیل را پنج بار در سینما دیدم.
دوست داری چه نقشی را بازی کنی؟
شاید خیلی رؤیایی و دست‌نیافتنی به‌نظر برسد اما من عاشق فیلم «برباد رفته» و شخصیت اسکارلت هستم و دوست داشتم یک فیلم برباد رفته ۲ساخته می‌شد که در آن بازی می‌کردم.
دلت می‌خواهد دربازیگری به کجا برسی؟ سقف این حرفه برای شما کجاست؟
از نظر من بازیگری سقف ندارد. در این حرفه هر‌قدر ادامه بدهی و به جایی برسی که فکر کنی همه‌‌چیز را یاد گرفته‌ای اما باز هم خیلی چیزها را نمی‌دانی و باید یاد بگیری.
به زعم خودت در دنیای بازیگری چه جایگاهی داری؟
در هر جایگاهی که هستم نمی‌گویم جایگاه خاص و بزرگی بوده اما خواست و لطف خداست. در حال حاضر هم فکر می‌کنم به یک نقطه امن رسیده‌ام و خدا را واقعا شکر می‌کنم که به این نقطه رسیده‌ام. رسیدن به اینجا را از لطف خدا، تلاش و صبوری‌ام می‌دانم.
پس آدم صبوری هستی؟
بله در زندگی شخصی و کاری‌ام خیلی صبورم و فکر می‌کنم این ویژگی خیلی به من کمک کرده است. در حرفه ما صبوری‌کردن و نه گفتن به یکسری کارها، به‌کار خوب انجام‌دادن و ماندگار‌شدن کمک می‌کند.
غیر از بازیگری مشغول کار و حرفه دیگری هم هستی؟
بله. سال‌هاست در یک باشگاه ورزشی مربی فیتنس و یوگا هستم.
اهل فضای مجازی چطور؟
یک صفحه اینستاگرام دارم که گاهی یک پست ورزشی یا عکسی مربوط به بازی‌هایم می‌گذارم اما سعی می‌کنم چندان درگیر فضای مجازی نشوم چون اذیت می‌شوم. وقتی چند دقیقه در صفحات مجازی می‌چرخی در عرض چند دقیقه با تماشای پست‌های مختلف، ده‌ها حس مختلف و متناقض مثل غم و شادی و… سراغ آدم می‌آید. تجربه این حس‌های متفاوت در مدت کوتاه از منظر روانشناسی خوشایند نیست و آدم را اذیت می‌کند. از این‌رو مدتی است روی خودم کار کرده‌ام که چندان درگیر فضای مجازی نشوم یا برای حفظ حال خوبم تلاش کنم.
در این گشت و‌گذار اندک در فضای مجازی نقد مردم از کارهایت را هم دیده‌ای؟
بازخوردها و کامنت‌هایی که مردم می‌گذارند اغلب ابراز لطف بوده و سریال را دوست داشته‌اند. اما این یک واقعیت است که به هر حال عده‌ای ممکن است به هر دلیل من و بازی‌ام را دوست نداشته باشند. به هر حال راضی نگه‌داشتن همه مخاطبان تقریبا نشدنی است و  از عهده هیچ‌کس برنمی‌آید. پس حتی اگر بازیگر درجه یک و خوبی باشی باز هم نمی‌توانی رضایت همه را به‌دست بیاوری. با این حال به همه نقدهایی که به سریال و نقشم می‌شود احترام می‌گذارم و خوشحالم که مخاطبان بسیاری هر هفته منتظرند تا قسمت جدید سریال بیاید و آن را دنبال می‌کنند.
چه روشی برای داشتن حال خوب پیشنهاد می‌دهی؟
برای هر کسی با توجه به علایق شخصی یک راه و روش وجود دارد. من اغلب با ورزش‌کردن و گوش‌دادن به موسیقی حالم خوب می‌شود.
به جز زخم کاری، پیشنهاد بازی در فیلم و سریال جدیدی هم داشته‌ای؟
در حال حاضر فقط درگیر زخم کاری هستم. اما ۲پیشنهاد برای فیلم سینمایی دارم و صحبت‌های اولیه را انجام داده‌ایم.
بازیگری و مربیگری وقت فراغت هم برایت می‌گذارد؟
بله. ولی خیلی کم.
اوقات فراغت را چطور می‌گذرانی؟
بیشتر اوقات در خانه فیلم و سریال می‌بینم ولی موقع اکران فیلم جدید، حتما به سینما می‌روم.
یک آرزو کنید.
از ته دلم آرزو می‌کنم همه مردم کره خاکی حالشان خوب باشد، همیشه تنشان سلامت باشد و هیچ وقت دوباره آن روزهایی که گرفتار کرونا بودیم، برنگردد.
چه شد که یاد دوره کرونا افتادی؟
فکر می‌کنم هیچ‌کدام از ما آن روزها را تا ابد فراموش نمی‌کنیم. روزهای ترسناکی بود که جرأت نداشتیم عزیزانمان را در آغوش بگیریم، در را به رویشان باز کنیم، امیدمان را از دست داده بودیم، باور نمی‌کردیم یک روز به زندگی عادی برگردیم. روزگار سختی بود که بعید است حالا حالاها فراموش کنیم.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.