«هتل» روی دست «فسیل» بلند شد

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، استقبال توده مردم از فیلم‌های کمدی، خاص امروز و دیروز نیست. نخستین سالن‌های سینما در ایران با نمایش فیلم‌های ۲ کمدین فرانسوی به نام‌های پرنس ریگادن و مکس لندر و ۲کمدین دانمارکی به نام‌های هارولد مدسن و کارل شَنِستروم – که در آمریکا به «اوله و الکس» و در بریتانیا به «بلند و کوتاه» و در ایران به «پات و پاتاشون» معروف بودند – و همینطور فیلم‌های چارلی چاپلین رونق گرفتند. در آن ایام، نمایش چند فیلم با هم در سینما امری متداول بود و اگر فیلم اصلی غیرکمدی بود، در کنار آن یک یا ۲پرده فیلم خنده‌دار هم نشان می‌دادند تا مشتری راضی از سالن بیرون برود. بعد از گذشت تقریبا یک قرن، هنوز رگ خواب سینماروها دست فیلم‌های کمدی است. کمدی‌ها هم مشتری می‌آورند، هم سینماداران را راضی می‌کنند، هم جنجال راه نمی‌اندازند و هم آمارها را صعودی می‌کنند. چهارشنبه هفته گذشته، «هتل» جدیدترین ساخته مسعود اطیابی با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی اکران شد و بالاخره به فرمانروایی ۶ماهه «فسیل» بر پرده سینماها خاتمه داد و در این ۳روز بیش از فیلم کریم امینی فروخت.

اتحاد پولساز جمشیدی – اطیابی
پژمان جمشیدی و محسن کیایی اولین‌بار نیست که در فیلمی کمدی ‌کنار هم قرار می‌گیرند. این‌دو پیش از این در کمدی‌های «لانه زنبور» (برزو نیک‌نژاد، ۱۳۹۶) و «دینامیت» (مسعود اطیابی، ۱۴۰۰) حضور داشتند و ترکیب‌شان در گیشه نمره قبولی گرفته بود. «هتل» پنجمین همکاری جمشیدی و اطیابی است؛ «تگزاس» (۱۳۹۶)، «تگزاس ۲» (۱۳۹۷)، «دینامیت» (۱۴۰۰) و «بخارست» (۱۴۰۱) حاصل همکاری‌های قبلی اطیابی و جمشیدی هستند که همگی‌شان هم گیشه موفقی داشتند؛ هرچند تولیدات جمشیدی – اطیابی از نظر کیفی،  فیلم به فیلم بیشتر نزول کرده است.  «هتل» ظرف ۳روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در ۲۵۱سالن و در هزار و ۳۲۳سانس توانست بیش از ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بفروشد و ۷۶هزار و ۸۶۵تماشاگر داشته باشد. به این ترتیب، بعد از ۶‌ماه و ۱۱روز، فیلمی از «فسیل» در فروش سبقت گرفت. فروش میلیاردی در سینمای ایران فعلا یک فرمول تضمینی دارد و آن هم کمدی است؛ فقط گاهی جای متغیرها (بخوانید بازیگران) تغییر می‌کند.

بچه زرنگش خوبه!
فیلم دیگری که در ۳روز آخر هفته پیش اکران موفقی داشت، انیمیشن «بچه‌زرنگ» به کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی بود. روز چهارشنبه در گزارشی از وضعیت اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر نوشتیم که موفقیت این انیمیشن محتمل است. پیش‌بینی استقبال از «بچه‌زرنگ» کار سختی نبود. امسال انیمیشنی اکران نشده بود که بچه‌ها و خانواده‌ها را به سینما بکشاند. اکران «بچه‌زرنگ» این خلأ را پر کرد. «بچه‌زرنگ» با در اختیار داشتن ۲۴۶سالن و در ۹۵۹سانس به فروشی بیش از یک میلیارد و ۳۹۰میلیون رسید و ۲۷هزار و ۸۹۶نفر هم به تماشای آن نشستند. فیلم هنوز تبلیغاتش شروع نشده و احتمالا با تبلیغاتی که پروپیمان هم خواهد بود، بیشتر از اینها خواهد فروخت.

همیشه پای جمشیدی در میان است
پادشاه گیشه در ۳روز آخر هفته چه کرد؟ «فسیل» ساخته کریم امینی با ۲۶۷سالن و ۹۸۴سانس در دومین جایگاه فروش قرار داشت و یک‌میلیاردو۶۲۵میلیون تومان فروخت و ۳۲هزارو۱۰۰نفر تماشاگرش بودند. برای فیلمی که اکرانش از ۲۵اسفند سال پیش شروع شده، رقم بدی نیست. شاید با رونق اکران پاییزی، «فسیل» حداقل در تهران اکران بلندش به سر برسد و سرانجام به فروشی حول و حوش ۲۷۰میلیارد تومان رضایت دهد. بعد از «بچه‌زرنگ» در جایگاه چهارم جدول فروش ۳روز آخر هفته پیش «شهر هرت»، دیگر ساخته امینی، در ۲۵۸سالن با هزار و ۴سانس به فروشی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون رسید و ۲۵هزار و ۱۰۹نفر هم تماشاگر داشت. جمشیدی در «شهر هرت» هم هست و در فروش کمدی‌ها همیشه پای او در میان است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.