ادامه جنگ ثروت میان وارث «مالک» و ریزآبادی‌ها

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، دقیقا دو سال پس از پایان سریال محبوب «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، فصل دوم این مجموعه منتشر و قصه «مالک مالکی» دوباره آغاز شد. «زخم کاری» بر اساس رمان «بیست زخم کاری» که محمود حسینی‌زاد با نگاهی به تراژدی «مکبث» آن را نوشته بود، ساخته شد و فیلم‌نامه «زخم کاری: بازگشت» نیز با نگاهی به یکی دیگر از شاهکارهای معروف شکسپیر یعنی «هملت» نوشته شده است. هنوز برای مقایسه فصل دوم این سریال با فصل اول زود است، اما به بهانه انتشار آن، کیفیت شروع «زخم کاری ۲» را بررسی کرده‌ایم.
جنگ بر سر ثروت با مدعیان تازه
در شروع فصل اول، قصه و شخصیت‌ها کاملا برای مخاطب تازگی داشتند، بنابراین شاهد آغاز غافلگیرکننده و هیجان‌انگیز بودیم؛ اما در فصل دوم همه شخصیت‌های اصلی برای تماشاگر آشنا هستند، به همین دلیل از این منظر نمی‌توان آغاز دو فصل را با یکدیگر مقایسه کرد. قصه «زخم کاری ۲» از همان نقطه‌ای که به پایان رسیده بود، شروع شد. «مالک» ظاهرا مُرده و اکنون «میثم» به عنوان وارث او، باید با خانواده ریزآبادی برای حفظ ثروتی که نصیبش شده بجنگد، منتها این‌بار با مدعیان و رقبای جدید. شخصیت «طلوعی» که در فصل اول نامش شنیده شده بود، وارد قصه شده و رقیب اصلی «میثم» و «مالک» است. فعلا در شروع فصل دوم، شاهد ادامه ماجرای جنگ بر سر قدرت و ثروت هستیم، باید دید «زخم کاری ۲» در ادامه می‌تواند با اتفاقات جدید و جذاب، مانند فصل اول مخاطب را با قصه درگیر کند یا خیر. شخصیت «مالک» برگ برنده داستان است و انتظار می‌رود در ادامه با حضور این کاراکتر، قصه جان تازه‌ای بگیرد. با توجه به نمای پایانی سریال و سرنخ‌های قصه، شخصیت «مالک» زنده است و به زودی وارد قصه خواهد شد.
بازی خوب بازیگران سابق
شخصیت‌های اصلی و مهم «زخم کاری» مانند جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، سعید چنگیزیان و مرتضی امینی‌تبار همه در فصل دوم حضور دارند. طبق اعلام هانیه توسلی، پیشنهاد بازی در فصل دوم با او مطرح شده بود، اما این بازیگر به دلیل تصمیم خود برای دوری موقت از بازیگری تحت تاثیر اتفاقات سال گذشته، پیشنهاد بازی در «زخم کاری ۲» را نپذیرفت. قصه نیز با طراحی فرار «منصوره» به خارج از ایران، این شخصیت را حذف کرده است. کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک بازیگران جدید این فصل هستند. مرتضی امینی‌تبار به عنوان جانشین «مالک»، حضورش در قصه پررنگ‌تر شده و شخصیتش از یک پسر عاشق‌پیشه به وارث پدر تبدیل شده است. او حالا در این جایگاه باید قوی، مقتدر و سیاستمدار باشد. امینی‌تبار در فصل دوم به خوبی از پس نمایش تغییرات کاراکتر «میثم» در رفتارهایش برآمده و بازی خوبی دارد. رعنا آزادی‌ور نیز مانند فصل قبل، به عنوان زنی بی‌رحم که تعادل روحی و روانی ندارد، بازی خوب و باورپذیری را به نمایش گذاشته. کامبیز دیرباز در نقش شخصیت مهم و ویژه‌ای مانند «طلوعی»، فعلا حضور غافلگیرکننده‌ای در «زخم کاری ۲» نداشته و پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شده است. او نقش شخصیتی بزرگ‌تر از سن و سال خودش را ایفا کرده و گریم متفاوتی دارد. بازی مهران غفوریان و الناز ملک که با مینی‌سریال «سقوط» شناخته می‌شود نیز فعلا در قسمت اول نکته قابل توجهی نداشته است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.