تصمیم به موقع پژمان برای کم‌کاری

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از محبوبیت پژمان جمشیدی به واسطه سریال «پژمان»، پیشنهادهای زیادی برای بازی در آثار کمدی به سمت این بازیگر و البته سام درخشانی سرازیر شد. این دو چهره به تعدادی از این پیشنهادها پاسخ مثبت دادند و به عنوان زوج کمدی، در چهار فیلم و یک سریال نمایش خانگی دیده شدند. همکاری آن‌ها در آثار مختلف طی بازه زمانی تقریبا پنج‎ساله، باعث شد این زوج کمدی به‎تدریج در ورطه تکرار بیفتند و جذابیت اولیه را نداشته باشند. از سال ۱۴۰۰، مسیر این دو بازیگر جدا شد و هرکدام از آن‌ها به صورت مستقل با پروژه‌های مختلفی قرارداد بستند. این اتفاق به موقعیت هر دو بازیگر کمک می‌کرد و برای آن‌ها لازم بود، اما پُرکاری پژمان جمشیدی و اکران همزمان چند فیلم با بازی او، باعث شده این بازیگر به سمت تکراری شدن برود و این خطر همچنان او را تهدید کند. جمشیدی چند روز قبل در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور در برنامه «فوتبال ۳۶۰»، اعتراف کرد به دلیل مشکل مالی بزرگی که برای او پیش آمده، مجبور بوده پرکار شود و قصد دارد طی یکی، دو سال آینده کمتر کار کند. به بهانه تصمیم درست این بازیگر، نگاهی داشتیم به روزهای پرکاری او طی دو سال اخیر و موفقیت‌ها و شکست‌هایی که در این دوران نصیبش شده است.
بازی در ۴ فیلم و سریال
پژمان جمشیدی در سال ۱۴۰۰، از نیمه تابستان تا پایان سال جلوی دوربین بود. او مردادماه در فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی ایفای نقش کرد و پس از بازی در یک نقش جدی چالش‌برانگیز، باز هم یک نقش غیرکمدی را تجربه کرد. جمشیدی بعد از فیلم دانشی، در روزهای پایانی تابستان جلوی دوربین فیلم «بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی رفت و سپس به ژانر کمدی بازگشت. این بازیگر اواسط پاییز در سریال نمایش خانگی «آنتن» ساخته ابراهیم عامریان نقش‌آفرینی کرد و در فصل زمستان مشغول بازی در اثر محبوب کارنامه‌اش یعنی سریال «زیرخاکی ۳» بود. بنابراین دو فیلم سینمایی و دو سریال تلویزیونی و نمایش خانگی، حاصل فعالیت او در سال ۱۴۰۰ بود.
موفقیت با «علف‌زار» و «زیرخاکی ۳»
از میان چهار فیلم و سریالی که پژمان جمشیدی سال ۱۴۰۰ در آن‌ها ایفای نقش کرد، فیلم «علف‌زار» و سریال «زیرخاکی ۳» باعث شدند توانایی بازیگری پژمان جمشیدی مورد تحسین و توجه قرار بگیرد. نقش یک بازپرس در فیلم کاظم دانشی و شخصیت ساده‌دل و دوست‌داشتنی «فریبرز باغ‌بیشه» در سریال جلیل سامان، جزو بهترین کاراکترهای این بازیگر هستند. جمشیدی در این فیلم و سریال موفق شد بازی‌های متفاوتی داشته باشد و حتی منتقدانش را قانع کند. بازی او در فیلم «بی‌مادر» که این روزها روی پرده سینماست، نکته ویژه و تحسین‌برانگیزی ندارد. جمشیدی در سریال ضعیف «آنتن» نیز در مقایسه با آثار تجاری کارنامه خود، نقش خاص و همچنین بازی متفاوتی نداشت.
سال پرکاری عجیب پژمان جمشیدی
سال ۱۴۰۱، پژمان جمشیدی پرکارتر شد و در پنج فیلم و یک سریال نمایش خانگی حضور یافت. او ابتدا در سریال «آفتاب‌پرست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد بازی کرد و سپس اوایل اردیبهشت در فیلم کمدی «بخارست» ساخته مسعود اطیابی حاضر شد. جمشیدی اوایل تابستان جلوی دوربین «یادگار جنوب» ساخته پدرام پورامیری و امیرحسین دوماری رفت تا یکی دیگر از نقش‌های جدی کارنامه‌اش را تجربه کند. این بازیگر اوایل مهرماه نیز با کیانوش عیاری همکاری کرد و در فیلم «ویلای ساحلی» حضور داشت. دو فیلم کمدی «شهر هرت» ساخته کریم امینی و «هتل» کاری از مسعود اطیابی نیز دیگر آثاری است که پژمان جمشیدی اواخر سال گذشته و اوایل امسال جلوی دوربین آن بوده است. «بخارست» و «شهر هرت» جزو فیلم‌های گیشه‌پسند جمشیدی هستند و موفقیتی برای این بازیگر به همراه نداشته‌اند. هنوز «یادگار جنوب»، «ویلای ساحلی» و «هتل» اکران نشده‌اند، اما با توجه به رونمایی از «یادگار جنوب» در جشنواره فجر، می‌توان بازی جمشیدی را در این فیلم، جزو بازی‌های خوب او دانست. امیدها به «ویلای ساحلی» نیز کم نیست.
از بهار تا پاییز حاضر در سینما و نمایش خانگی
پرکاری پژمان جمشیدی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، باعث شد این بازیگر سال گذشته با چهار فیلم و سریال، حضور پررنگی در سینما و نمایش خانگی داشته باشد. اوایل خردادماه فیلم «علف‌زار» اکران شد و حدود دو ماه بعد، سریال «آفتاب‌پرست» به انتشار رسید. سپس فیلم «دوزیست» که البته محصول سال ۹۸ بود، نمایش داده شد. هنوز مدت زیادی از اکران و انتشار این آثار نگذشته بود که مجموعه کمدی «آنتن» نیز از ۳۰ شهریور منتشر شد. دو ماه بعد از این سریال نیز «بخارست» به نمایش درآمد. بنابراین پژمان جمشیدی از خرداد تا آبان‌ماه، طی شش ماه با سه فیلم و دو سریال نمایش خانگی مدام در معرض دید مخاطبان قرار داشت.
ترافیک فیلم‌های آماده اکران
هرچند که پژمان جمشیدی در مقطع فعلی تصمیم گرفته کم‌کار شود، اما ترافیک فیلم‌هایی که او طی دو سال اخیر و همچنین پیش از آن بازی کرده، باعث می‌شود این بازیگر در ماه‎های آینده نیز حضور پررنگی در سینما داشته باشد. در حالی که این بازیگر طی شش ماه اول سال با دو فیلم «شهر هرت» و «بی‌مادر» روی پرده سینما دیده شده، دو فیلم «هتل» و «ویلای ساحلی» نیز در راه هستند تا طبق اخباری که منتشرشده مهرماه اکران شوند. کمدی «مجوز خروج»، «کوسه» و فیلم «خط فرضی» نیز دیگر فیلم‌هایی هستند که جمشیدی اواخر دهه ۹۰ در آن‌ها بازی کرده و هنوز به نمایش درنیامده‌اند. بنابراین احتمالا طی یک یا دو سال آینده شاهد نتیجه تغییر مسیر پژمان جمشیدی و حضور کمرنگ او در سینما و نمایش خانگی خواهیم بود.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.