هرمز شجاعی مهر:بیشتر دوست دارم برنامه‌های حوزه خانواده را اجرا کنم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، هرمز شجاعی‌مهر، مجری توانمندی است که چهره‌اش حالا برای بسیاری از مخاطبان آشناست؛ به‌خصوص آنهایی که پای ثابت سیمای خانواده هستند. او معتقد است که در نو شدن سبک‌های اجرا باید مراقب رعایت ادب بود.

شجاعی‌مهر که این روزها برنامه «خانه مهر» را در شبکه جهانی جام‌جم روی آنتن دارد، در‌خصوص نکاتی که همیشه در اجرا مدنظر دارد، می‌گوید: من معمولا وقتی اجرا می‌کنم، خودم را در مقابل یک خانواده می‌بینم که با لباس منزل و خیلی راحت دورهم نشسته‌اند  و در کمال احترام و عشق، در حال تماشای تلویزیون و اجرای من هستند. در واقع من برای آنها غریبه بودم و تلویزیون باعث شد که عضوی از آنها باشم. شرط اول اجرا، ادب و درست صحبت کردن است. این موارد خیلی مهم است چون شما وارد خانواده می‌شوید و تلویزیون این اجازه را به شما می‌دهد که وارد جمع خانوادگی آنها شوید. گام‌هایی وجود دارد که می‌تواند ما را به این خانواده نزدیک‌تر کند. گاهی صمیمی‌تر و راحت‌تر صحبت می‌کنیم و گاهی با شوخی و طنز آن را جلو می‌بریم. نباید با لودگی و مسخره بازی کار کرد. وی ادامه می‌دهد: مجری باید به خاطر داشته‌باشد که در جمع خانواده حاضر است و آنها که گاهی تا ۲۵ سال ممکن است اختلاف سنی داشته‌باشند اجرای ما را می‌بینند. اینها جزو مسائلی است که باید بیاموزند  و به نظرم در برخی موارد رعایت نمی‌شود. این تنها نکته‌ای است که در مورد برخی اجرا‌ها می‌توانم بگویم، البته باید نوآوری داشته‌باشیم و در کنار نوع لباس و شکل اجرا، نوع صحبت کردن باید به‌روز شود اما چارچوب‌ها به نظرم باید حفظ شود.
شجاعی‌مهر در‌خصوص رسیدن به زبان ساده در اجرا عنوان می‌کند: به نظرم یکی از راز‌های موفقیت من در همین بوده که نوع بیان را همان بیانی انتخاب کردم که با مردم صحبت می‌کنم اما مهم‌ترین نکته زبان برای اجرا، انتخاب جملاتی است که هم فاخر باشد و هم سرشار از معانی خوب.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجری باید لزوما کارشناس باشد، می‌گوید: کارشناس جدا از مجری است اما باید حتما به حوزه‌ای که اجرا می‌کند مسلط باشد. من یک تعریف از مجری سال‌ها قبل ارائه کردم و گفتم که مجری اقیانوسی به عمق ۱۰ سانت است. یعنی باید همه چیز را بداند اما اندک تا بتواند دانش ضروری در اجرا را داشته‌باشد اما نه این‌طور که بخواهد از کارشناس بیشتر بداند و با او بحث کند. همین‌قدر که بتواند به موضوع مسلط باشد تا آن را دستمایه صحبت قرار دهد، کافی است. در عین حال، مطالعه برای مجری بسیار ضروری است. گنجینه لغات مجری باید کامل باشد. زمینه مطالعاتی من کتاب‌های شعر و روان‌شناسی است. اشعار ناب را از جوانی حفظ می‌کردم. به‌طور کلی من بیشتر دوست دارم برنامه‌های حوزه خانواده را اجرا کنم. 
این مجری در‌خصوص انتقال تجربه به جوان‌تر‌ها هم عنوان می‌کند: اولین کاری که برای مجری‌های جدید لازم است، دیدن دوره و کلاس فن‌بیان و گویندگی است. یک مجری خوب در کنار ظاهر و فن‌بیان زیبا و دانش، باید درک قوی هم داشته‌باشد. باید جامعه و مردم را بشناسد تا مردم هم او را بپذیرند.

گردآوری:زهرا فائز

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.