شروع خوب «پدر گواردیولا» با روایت آشنای نعمت ‌ا…

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، اولین سریال سعید نعمت‌ ا… در نمایش خانگی به نام «پدر گواردیولا»، پنج شنبه هفته قبل منتشر شد و این مجموعه نیز به جمع دیگر سریال‌های در حال انتشار «عقرب عاشق»، «قهوه ترک» و «حیثیت گمشده» اضافه شد. نعمت‌ا… که در دهه ۸۰ و ۹۰، به عنوان نویسنده با کارگردان‌هایی مانند محمدمهدی عسگرپور، سیروس مقدم و بهرنگ توفیقی در تلویزیون همکاری کرده بود، به نمایش خانگی آمد تا پس از سریال تلویزیونی «زمین گرم»، بار دیگر کارگردانی را تجربه کند.
باز هم قصه خانواده و خانواده دوستی
سریال «پدر گواردیولا» نشانه‌هایی از دیگر آثار سعید نعمت‌ا… را در مقام فیلم نامه‌نویس، به همراه دارد. معمولا خانواده در سریال‌های نعمت‌ا… جایگاه خاصی دارد و اعضای خانواده برای حفظ روابط‌شان با یکدیگر، می‌جنگند و درگیر چالش‌هایی می شوند. علاوه بر موضوع کلی «پدر گواردیولا»، یکی دیگر از مواردی که حال و هوای آثار نعمت‌ا… را برای مخاطب تداعی می‌کند، دیالوگ‌های آهنگین و کنایه‌آمیز سریال است. «پدر گواردیولا» هم در ادامه قصه‌های خانوادگی نعمت‌ا…، داستان فوتبالیست مشهوری به نام «اسماعیل» را روایت می‌کند که پس از مرگ فرزندش، تحت تاثیر این اتفاق از روزهای اوج خود فاصله می‌گیرد، در دام اعتیاد می‌افتد و با فقر دست و پنجه نرم می‌کند. موازی با او، می‌بینیم مردی به نام «بیوک» (مهران مدیری)، به دلیل فروش مواد مخدر زندانی می‌شود و نامزد او در دوران اسارتش با آن فوتبالیست ازدواج می‌کند، به این ترتیب زندگی «اسماعیل» و «بیوک» در این نقطه با یکدیگر پیوند می‌خورد. نعمت‌ا… پیشتر در سریال‌های تلویزیونی‌اش ثابت کرده بود که می‌تواند قصه‌های خانوادگی مخاطب‌پسند را روایت کند و «پدر گواردیولا» نیز با قصه زندگی پرفراز و نشیب شخصیت‌های اصلی‌اش، شروع خوبی داشته است. در پیش‌درآمد سریال با جزئیات زندگی «اسماعیل» آشنا شدیم، اما برای معرفی «بیوک» باید بیشتر صبر کرد. قصه «پدر گواردیولا» فعلا در شروع، ویژگی‌های لازم برای همراه کردن مخاطب را داشته است.
بازی خوب ستاره اسکندری
قصه «پدر گواردیولا» شخصیت‌های متعددی دارد، بنابراین بازیگران زیادی در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند. علاوه بر مهران مدیری، چهره‌هایی مانند ستاره اسکندری، مهدی سلطانی، علیرضا خمسه، امیرمهدی ژوله، مرجانه گلچین، سیامک صفری، فریبا نادری، آرش عدل‌پرور خواننده پاپ، حمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی نیز در این مجموعه بازی کرده‌اند. هنگامه قاضیانی در پاسخ به سوالات مخاطبان درباره حضورش در «پدر گواردیولا» توضیح داده است که این مجموعه دو سال پیش تولید شده و ۱۱ ماه است که در هیچ پروژه‌ای بازی نکرده است. ستاره اسکندری که پیشتر تجربه ایفای نقش یک شخصیت معتاد را در مجموعه «مرگ تدریجی یک رویا» داشته است، در «پدر گواردیولا» نیز نقش زنی معتاد را بازی کرده. با توجه به بازی او در قسمت اول، اسکندری بازی خوبی در نقش «زری» داشت و توانست کلافگی او هنگام نیاز به مواد مخدر و عصبی بودن کاراکترش را به صورت قابل باور نشان دهد. همان طور که اشاره کردیم، هنوز کاراکتر «بیوک» کاملا معرفی نشده است، بنابراین برای ارزیابی بازی مهران مدیری در این مجموعه باید بیشتر صبر کرد، اما فعلا می‌توان گفت او کاراکتر کاملا متفاوتی را به کارنامه‌اش اضافه کرده و توقعات از او کم نیست.  

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.