امضای سروش صحت پای «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از پایان سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی، مجموعه «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» به کارگردانی سروش صحت جایگزین آن شد و به انتشار رسید. علی مصفا، کاظم سیاحی، قدرت‌ا… ایزدی، آناهیتا افشار، بیژن بنفشه‌خواه، وحید آقاپور و محمد نادری بازیگران شناخته‌شده این سریال هستند. مجید یوسفی و گیلدا ویشکی نیز که سابقه حضور در تئاتر و سینما را دارند، در ترکیب بازیگران این مجموعه حاضر هستند. اولین ساخته سروش صحت در نمایش خانگی، با حال و هوایی مشابه دیگر ساخته‌های این کارگردان، فعلا شروع خوبی داشته است.
شروع با معرفی شخصیت‌ها
سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» شخصیت‌های متعددی دارد و در قسمت اول آن بیشتر شاهد معرفی شخصیت‌های اصلی قصه بودیم. یک خواهر و برادر در همسایگی عمو و پسرعموهایشان زندگی می‌کنند و هرکدام از آن‌ها متناسب  با روحیه و اخلاقیات خاص‌شان، درگیر چالش‌هایی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود هستند. هنوز داستان اصلی سریال آغاز نشده، بنابراین برای قضاوت درباره «مگه تموم عمر…» و همراهی بیشتر با قصه و شخصیت‌های آن باید   صبر کرد. فعلا در قسمت اول می‌توان گفت این مجموعه فضای شیرینی دارد و شخصیت های آن می‌توانند ماجراهای بامزه‌ای را در قصه رقم بزنند.
شوخی‌هایی از جنس کمدی «لیسانسه‌ها»
با توجه به فضای قسمت اول «مگه تموم عمر…» و شخصیت‌های آن، با اثری مشابه دیگر ساخته‌های سروش صحت مانند «شمعدونی»، «جهان با من برقص» و «لیسانسه‌ها» طرف هستیم. جنس شوخی‌های «مگه تموم عمر…» مخاطب را به یاد کمدی «لیسانسه‌ها» می‌اندازد. به عنوان مثال پیشتر نمونه‌ای از اتفاقی که در ماجرای سرقت گوشی «فرزانه» رخ داد یعنی وقوع یک اتفاق و سپس نمایش روایت غیرواقعی از آن اتفاق توسط یکی از شخصیت‌ها را در «پژمان» و «لیسانسه‌ها» دیده بودیم. استفاده از واژه‌ ادبی مانند مرد «کهن سال» در دیالوگی به زبان محاوره هم یاد «لیسانسه‌ها» را تداعی می‌کند. ایده حضور گروه موسیقی در سریال نیز پیشتر به شیوه جذابی در «جهان با من برقص» استفاده شده بود. شخصیت‌پردازی «نیما» و بعضی رفتارهای او نیز بی‌شباهت به شخصیت بامزه «حبیب» نیست. برای ارزیابی بازی بازیگران «مگه تموم عمر…» هنوز زود است، اما فعلا درباره مجید یوسفی که چهره چندان آشنایی برای مخاطبان نیست، می‌توان گفت این بازیگر در شروع سریال موفق شد به عنوان جوان ساده‌لوح قصه بازی خوبی را به نمایش بگذارد و تماشاگر را با خود همراه کند. آناهیتا افشار که قبلا در مجموعه «سه در چهار» نقش دختر کم‌هوش را تجربه کرده بود، در ساخته صحت نیز چنین نقشی دارد،با این تفاوت که مانند «مرضیه» (در «سه در چهار») مظلوم و ساکت نیست.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

آغاز تماشایی تازه برای «شب‌آهنگی ۳»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «شب‌آهنگی» کاری از حامد آهنگی در پلتفرم فیلم‌نت که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.