چالش خانم‌های بازیگر در جایگاه داوری

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از فلورا سام که به عنوان داور و یکی از اعضای هیئت انتخاب در مرحله اول مسابقه استعدادیابی «همآهنگ» حضور داشت، اکنون نوبت به سیما تیرانداز رسیده تا در مرحله استودیویی این مسابقه در جایگاه قضاوت و داوری بنشیند. علاوه بر این بازیگران، هم اکنون نعیمه نظام‌دوست نیز به عنوان داور، مسابقه «بگو بخند» را از شبکه نسیم روی آنتن دارد و شبنم مقدمی هم با مسابقه «صداتو» به عنوان کمک‌کننده و راهنما، تجربه متفاوتی را از سر گذرانده است. به استثنای فلورا سام، سه چهره دیگر اکنون به عنوان بازیگر نیز در تلویزیون یا نمایش خانگی، سریالی در حال پخش دارند.
قضاوت سیما تیرانداز درباره سرودخوانی
به تازگی تیزر مرحله جدید مسابقه «همآهنگ» با حضور ترکیب جدیدی از داوران منتشر شده است. این مرحله پس از پایان مرحله انتخاب مسابقه که اکنون در حال پخش است، از شبکه نسیم و افق روی آنتن خواهد رفت. سیما تیرانداز در کنار علی لهراسبی، محمدمهدی سیار (شاعر)، امیریل ارجمند و بهزاد عبدی (آهنگ ساز)، ترکیب داوران این مسابقه استعدادیابی سرود را تشکیل داده‌اند. تیرانداز پیش‌ از این سال ۹۸، در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» قضاوت و داوری را تجربه کرده بود، منتها با این تفاوت که آن مسابقه سینمایی بود و شرکت‌کنندگان در بخش‌هایی مانند بازیگری، تدوین، تحلیل فیلم و خلاقیت داستانی توانایی خود را نشان می‌دادند، اما مسابقه «همآهنگ» در حوزه سرود و موسیقی است، بنابراین تجربه متفاوتی برای سیما تیرانداز بوده است. این هنرمند اکنون در مقام بازیگر نیز با سریال «نیکان» در شبکه ۳ دیده می‌شود و احتمالا همزمان با این مجموعه مسابقه «همآهنگ» را هم روی آنتن خواهد داشت.
دومین تجربه داوری فلورا سام
فلورا سام در مرحله انتخابی مسابقه «همآهنگ»، در کنار عباس غزالی، امیریل ارجمند و اشکان کمانگری خواننده درباره کارگروه‌های سرود قضاوت می‌کند. او معمولا با روی خوش با شرکت‌کنندگان صحبت و بیشتر نحوه اجرای سرود توسط گروه‌ها و حس و حال آنان را تحلیل و ارزیابی می‌کند. سام در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود که قرار بوده گروه‌ها اجرای نمایشی نیز داشته باشند و به همین دلیل آیتم‌های داوری او با آیتم‌های بخش‌های موسیقایی دیگر داوران متفاوت بوده، اما شاهد اجرای نمایشی در مسابقه نبوده و وعده برنامه عملی نشده است. فلورا سام نیز مانند سیما تیرانداز تجربه‌ مشابه داوری را داشته است. او در برنامه «محاکات» همراه امیرشهاب رضویان و رسول نجفیان، روایت مردم از زندگی‌شان را بررسی می‌کردند و از میان آن‌ها قصه‌هایی را که قابلیت تبدیل شدن به سریال یا کتاب داشتند، انتخاب می‌کردند. فلورا سام علاوه بر بازیگری و کارگردانی، تجربه نویسندگی هم داشته است. بنابراین محتوای «محاکات» با تجربیات و حرفه او مرتبط بود.
تجربه متفاوت شبنم مقدمی
شبنم مقدمی در مسابقه «صداتو» نسبت به سیما تیرانداز، فلورا سام و نعیمه نظام‌دوست تجربه کاملا متفاوتی داشته است. این بازیگر در کنار محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله و محسن شریفیان خواننده، باید اجرای خواننده‌هایی را که روی صحنه مسابقه می‌آیند ، بررسی کند و از میان آن‌ها هنرمندی را که واقعا خواننده است، پیدا کند. او دلایلش را درباره این که کدام فرد خوانندگی را تقلید می‌کند و کدام فرد به خوانندگی مسلط است، بیان می‌کند و در نهایت قضاوت با شرکت‌کننده مسابقه است، بنابراین قضاوتی در کار نیست و متناسب با ساختار مسابقه، لازم نیست شبنم مقدمی اظهارنظرهایی تخصصی درباره موسیقی مطرح کند. مقدمی معمولا نظراتش را با شک و با احتیاط مطرح می‌کند تا شرکت‌کننده به اشتباه نیفتد. بعضی از حدس‌های این بازیگر درست از آب درمی‌آید و گاهی نیز در تشخیص خود اشتباه می‌کند. بی‌شک کسی که خواننده است بهتر می‌تواند شرکت‌کننده را راهنمایی کند، اما کمک‌کننده‌ها در این مسابقه با هوش و دقت خود نیز می‌توانند انتخاب درستی داشته باشند. شبنم مقدمی اکنون به عنوان بازیگر هم سریال «سرگیجه» را در حال انتشار دارد.
 
داور مهربان «بگو بخند»
نعیمه نظام‌دوست در اولین تجربه داوری خود، کار کمدین‌ها را در حوزه نمایش، استندآپ و شعر ارزیابی می‌کند. این بازیگر برخلاف سه داور دیگر یعنی هومن برق‌نورد، شهرام شکیبا و بیژن بنفشه‌خواه، نظراتش را با صراحت مطرح نمی‌کند. او بیشتر روی نقاط قوت شرکت‌کننده‌ها تاکید دارد و به همین بهانه، بیشتر چراغ سفید را ثبت می‌کند. او به اکثر شرکت‌کنندگان نگاه خوش‌بینانه‌ای دارد و بیشتر درباره استندآپ و اجرای نمایش نظرات خود را با جزئیات مطرح می‌کند. این بازیگر تخصصی در حوزه شعر طنز ندارد و هنگام ارزیابی کار شاعران، بیشتر به نظر شهرام شکیبا توجه می‌کند. نعیمه نظام‌دوست هم اکنون سریال کمدی «چشم‌بندی ۲» را روی آنتن دارد و همزمان در مقام بازیگر و داور در تلویزیون حاضر است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.