از احضار و توقیف پاسپورت تا ممنوع المعامله شدن هنرمندان

 به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، محمدمهدی عسگرپور درباره آخرین وضعیت سینماگرانی که در جریان ناآرامی‌های اخیر دچار مشکلاتی شده‌اند بیان کرد:

آنچه برای سینماگران اتفاق افتاده انواع و اقسام مختلف دارد و من درباره فهرستی صحبت می‌کنم که مسائل آن‌ها در کمیته حقوقی تشکیل شده برای هنرمندان پیگیری می‌شود. البته این کمیته را دیگر فقط مختص سینماگران نمی‌توان دانست چون پیگیری امور مربوط به هنرمندان از خانه موسیقی و خانه تئاتر را هم دنبال می‌کند.

وضعیت سینماگران به چند دسته‌ی بازداشتی، احضار یا توقیف پاسپورت تقسیم بندی می‌شود که برای برخی از آن‌ها حکم قطعی وجود دارد و برای برخی هم هیچ حکمی نیست. البته اخیراً مطلع شدم که برای برخی همکاران محدودیت دیگری را هم ایجاد می‌کنند و آن هم ممنوعیت از معامله و خرید و فروش است.

نتیجه‌ی کار کمیته‌ی حقوقی هنرمندان تاکنون منجر به رفع برخی مشکلات شده و تعدادی از همکاران ما با قید وثیقه سنگین و برخی هم بدون قید و یا وثیقه سبک‌تر آزاد شده‌اند؛ در واقع تا حدی این ماجرا سبک شده اما همکاران جدیدتری هم اخیراً به این فهرست اضافه شده‌اند.

یک مسئله مهم که ما در روند پیگیری‌ها با آن مواجه شدیم این بود که وضعیت این هنرمندان را از یک کانال نمی‌توانستیم پیگیری کنیم و ظاهراً دو یا سه کانال وجود دارد، در حالی‌که قبلاً محدودتر بود اما الان گویا بیشتر شده و همین موضوع، پیگیری ها را سخت‌تر و سردرگمی را بیشتر می‌کند.

وی درباره آخرین آمار بازداشتی‌های سینما و هنرمندان دیگر گفت: براساس اطلاعات کمیته پیگیری کمتر از چهل نفر از #سینما و بیش از صد نفر از حوزه های مختلف #هنر در بازداشت هستند و احتمالاً در صورت جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر، این تعداد دربرخی حوزه‌ها افزایش یابد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

تراژدی جواد عزتی که از مس به طلا رسید

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، او که بیش از نیمی از راه بازیگریش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.