سهم کمرنگ ورزش و سینما در شور و هیجان انتخاباتی!

پایگاه خبری کافه ستاره؛امیر عباس اسدزاده: اگر از مناظره های انتخاباتی در صدا و سیما انتقادات تند و تیز عبدالناصر همتی را فاکتور بگیریم و جنگ های روانی محسن مهرعلیزاده را هم از آن کم کنیم هیچ شور و هیجانی از بحث‌های کاندیداهای ریاست جمهوری باقی نمی ماند.
حلقه های مفقوده در این مناظرات اما به راستی که دو مقوله بسیار مهم ورزش و سینما هستند. هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی، برنامه کامل و جامعی در خصوص وضعیت ورزش این مملکت چه از بعد داخلی و چه از بعد بین المللی و همچنین وضعیت فرهنگی در هنر و سینما ارائه نکرده اند در حالی که به جرات می توان گفت تاثیرگذارترین افراد حال حاضر جامعه ورزشکاران، هنرمندان و بازیگران سینما هستند که همواره علاقه مندان بسیاری را با خود همراه کرده اند.اگرچه باید اعتراف کنیم که در این میان محسن مهرعلیزاده به واسطه حضور در معاونت سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات شناخت بیشتری نسبت به سایر نامزدها از مقوله ورزش دارد.

در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری این هنرمندان و ورزشکاران مطرح کشورمان بودند که با وارد شدن به عرصه تبلیغاتی شور و هیجان بسیاری را در فضای مجازی و رسانه ها به وجود می آوردند و صد البته که مردم را تشویق می‌کردند با حضور در پای صندوق های رای به افراد واجد شرایط برای کسب کرسی های مختلف از جمله ریاست جمهوری رای دهند اما حالا چه اتفاقی افتاده که هم ورزشکاران و هم هنرمندان، خودشان را کنار کشیده اند و هیچ عکس العملی نسبت به انتخابات از خود نشان نمی دهند جای سوال دارد.

شاید آنها با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و….. حال حاضر در جامعه، به نوعی خودشان را مقصر می دانند چرا که در دوره‌های قبلی به مردم خط می‌دادند که به چه کسانی رای بدهند و در نهایت هم این افراد منتخب، ثمره های آنچنانی در بهبود وضعیت معیشت مردم نداشتند و حالا ورزشکاران و هنرمندان ترجیح می دهند سکوت اختیار کرده و وارده عرصه انتخاباتی نشوند.

ما در هیچ یک از مناظره‌های انتخاباتی از سوی نامزد ها، درباره بحث های کلان ورزشی و هنری صحبت های امیدوار کننده ای نشنیدیم حال بماند که عبدالناصر همتی با نام بردن از برخی بزرگان عرصه ورزش، سینما و هنر مردم را امیدوار کرد که می توان دوباره از این بزرگان برای پیشرفت در عرصه‌های ورزشی، هنری، اجتماعی و… بهره لازم را برد.

اینکه صحبت از عادل فردوسی‌پور کنی و اطمینان دهی که او را به عرصه فعالیت های رسمی باز می گردانی قطعاً خبر خوشایندی است و یا قول بدهی علی دایی را که حتی با صدا و سیما قهر کرده، دوباره وارد فعالیت‌های ورزشی کنی این ها نشان می دهد که هنوز می‌توان به ایجاد تغییرات مثبت در جامعه امیدوار بود. امیدواری که خدا کند پس از انتخابات، مثل دوره های قبل تبدیل به ناامیدی نشود.

به قلم امیرعباس اسدزاده

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.