داوران عصر جدید تغییر می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره،در حالی که هنوز سری دوم مسابقه «عصر جدید» به پایان نرسیده و خبری از تولید سری سوم اعلام نشده بود، تیزر آغاز مهلت ارسال ویدئو برای سری سوم این مسابقه منتشر شده و افراد مستعد در حوزه‌های مختلف می‌توانند ویدئوی کوتاهی از استعداد خود را برای شرکت در سری جدید «عصر جدید» ارسال کنند. هرچند که با  اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی که ویروس کرونا به وجود آورده هنوز زمان قطعی پایان سری دوم معلوم نیست، اما احسان علیخانی به موقع مقدمات تولید سری جدید را آغاز کرده است.
شیوع کرونا و تغییر برنامه‌ریزی‌ها
سری اول مسابقه از بهمن ماه ۹۷ روی آنتن رفت و سپس در نوروز و تابستان هم ادامه یافت و در نهایت اواخر مرداد ۹۸ پرونده مسابقه بسته شد. طبق همین روال پیش‌تولید سری دوم «عصر جدید» چند ماه بعد آغاز شد. آذر ۹۸ فراخوان ثبت‌نام شرکت‌کنندگان منتشر و سری دوم  مسابقه از نیمه اسفند ۹۸ پخش شد، اما شیوع ویروس کرونا ضبط مسابقه را تعطیل کرد و این وقفه باعث شد پیش از ماه محرم، «عصر جدید» به پایان نرسد و مرحله نیمه‌نهایی به آبان‌ماه موکول شود و گرنه در صورتی که مسابقه در شرایط عادی تولید می‌شد، اکنون زمان مناسبی برای ثبت نام شرکت‌کنندگان و آغاز پیش‌تولید بود.
تدارک «عصر جدید» برای نوروز
می‌دانیم که هنوز سری دوم «عصر جدید» به پایان نرسیده، اما احسان علیخانی از زمانی که به دلیل ایام محرم و صفر، این مسابقه ضبط نمی‌شود، استفاده خوبی کرده تا سری سوم مسابقه طبق روال دو سری قبل، بهمن یا اسفند روی آنتن برود و کنداکتور شبکه سه در نوروز سال آینده از پربیننده‌ترین برنامه‌اش خالی نماند. در واقع برخلاف روال قبلی مسابقه، با ثبت نام شرکت‌کنندگان پیش از پایان سری دوم، می‌توان زمانی را که به دلیل شیوع کرونا برای ضبط مسابقه از دست رفته، جبران کرد تا امسال که کرونا مانند سال ۹۸ تلویزیون را غافلگیر نکرده و بنا بر شرایط موجود، برای سری جدید مسابقه برنامه‌ریزی شود.
احتمال تغییر داوران
یکی از اتفاقاتی که احتمالا در سری سوم  مسابقه  خواهد افتاد، تغییر داوران است. احسان علیخانی خیلی قبل‌تر، پس از پایان پخش «عصر جدید» در نوروز ۹۹، در گفت‌وگوی زنده‌ای که با مخاطبان در اینستاگرام داشت، در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که پرسیده بود در سری سوم داوران تغییر می‌کنند، به این موضوع اشاره کرده و گفته بود که اگر سری سومی در کار باشد، به احتمال زیاد داوران تغییر می‌کنند. علاوه بر این، می‌دانیم رویا نونهالی تا پایان سال مشغول بازی در سریال نمایش خانگی «ملکه گدایان» خواهد بود و احتمالا جز قسمت‌های باقی‌مانده سری دوم، نمی‌تواند در سری جدید حضور داشته باشد.
چالش حفظ جذابیت بر سر راه «عصر جدید ۳»
پیش از آغاز سری دوم «عصر جدید» در همین صفحه نوشتیم که رشد مسابقات استعدادیابی در زمینه‌های مختلف در تلویزیون و رونمایی از استعدادهای عجیب یا کمتردیده‌شده در سری اول، کار این مسابقه را برای حفظ جذابیت اولیه‌اش سخت کرده است. سری سوم مسابقه نیز در معرض خطر تکراری شدن قرار دارد، به ویژه که علاوه بر سری اول در سری دوم هم استعدادهای مختلفی در زمینه‌های هنری، ورزشی و سرگرمی دیده‌ایم و ممکن است بعضی از استعدادها مانند قبل برای مخاطب تازگی نداشته باشد. اضافه شدن رشته‌ای مانند مهارت‌های شغلی در سری دوم «عصر جدید»  هم نتوانست جذابیت ویژه‌ای در مسابقه ایجاد کند. به همین دلیل در کنار حفظ چارچوب اصلی مسابقه می‌توان با ایجاد تغییراتی، تنوع جذابی در سری سوم به وجود آورد تا «عصر جدید» به تکرار نیفتد.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.