ترکیب تازه اکران در راه سینما/ «نگهبان شب» به پرده نقره‌ای رسید

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، هفتمین جلسه این شورا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در خانه سینما تشکیل و در این جلسه بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده قرار سرگروهی ۴ فیلم ثبت شد.

*«ارثیه فامیلی» 

بر این اساس فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی با پخش «شکوفا فیلم» به سرگروهی پردیس کورش از چهارشنبه ۳ خرداد روی پرده می‌رود.

مهدی احمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» درباره موضوع فیلم اظهار کرد: فیلم ما روایتی است از عشق و محبت که در میان آدم‌ها گم شده است؛ آدم‌هایی که در قالب‌های مختلف در تکاپوی به دست آوردن عشق و محبت هستند، غافل از آن‌که این مساله همیشه در کنار آن‌هاست.

احمدی درباره بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند، عنوان کرد: محمد متوسلانی، مهشید افشارزاده، ساعد هدایتی، علی کاظمی، خشایار راد، حمید افشار، مهران ضیغمی و برای اولین بار ۲ بازیگر کیمیا گیلانی و میترا مهدی‌پور در این فیلم جلوی دوربین می‌روند.

*«عروس مردم»

نوبت اکران فیلم‌ سینمایی «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس هنرشهر آفتاب شیراز،ثبت شد؛ این فیلم دومین ساخته توکلی بعد از «متولد ۶۵» است که به قلم جمیله دارالشفایی و بر اساس طرحی از توکلی به نگارش درآمده است و علی سرتیپی به عنوان تهیه کننده، علی اوجی مجری طرح و دانیال زمانی مدیر پروژه کنار توکلی قرار گرفتند.

نازنین بیاتی، شکیب شجره، زهرا داوودنژاد، خسرو بامداد، افسانه تهرانچی، سجاد تابش، محمد امامی، سارا محمدی، محمد حیدری، ایمان صدیق، ژوبین و احترام برومند بازیگران این فیلم هستند که مقابل دوربین تورج اصلانی رفتند.

این فیلم ابتدا «شبی دو میلیون» نام داشت که به‌دلیل عدم صدور پروانه ساخت به «روزی دو میلیون» تغییر نام داد. در ادامه و همزمان با تولید «جشنی دو میلیون» نام گرفت و حالا نامش برای چهارمین بار به «عروسی مردم» تغییر کرده است.

*«تصور»

فیلم سینمایی «تصور» به کارگردانی علی بهراد با پخش «خانه فیلم» به سرگروهی پردیس مگامال وارد چرخه اکران خواهد شد، این فیلم پیش از این در بخش مسابقه هفته منتقدانِ هفتاد و پنجمین جشنواره کن رونمایی شده بود.

طبق اعلام جشنواره کن، «تصور» دو نمایش در روزهای ۲۳ و ۲۴ می (۲ و ۳ خرداد ۱۴۰۱) از ساعت ۸:۳۰ در سالن «اسپیس میرامار» داشت. مهرداد صدیقیان بازیگر اصلی این فیلم است.

*نگهبان شب

و شاید مهم‌ترین فیلم حاضر در این ترکیب اکران فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی باشد که با پخش «بانو فیلم» به سرگروهی پردیس ایرانمال ثبت شده است. این فیلم برای اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

سید آریا قریشی منتقد سینما در رابطه با این فیلم گفته است:« رضا میرکریمی در تازه‌ترین ساخته‌اش به‌سراغ الگوی تکراری ورود یک شخصیت سادۀ روستایی به شهر و مواجهه‌اش با بحران‌هایی ناشناخته رفته است. این خط داستانی، به‌سرعت دو خطر را برای فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایجاد می‌کند: یکی این‌که به دام چرک و کثیف نمایاندن همه‌چیز بیفتد و دوم این که همه‌چیز را به مضامین تکرارشده‌ای چون اختلاف طبقاتی محدود کرده و اهمیت پرداختن به فردیت شخصیت‌ها را نادیده بگیرد. خوشبختانه فیلم نگهبان شب از هر دو دام فرار می‌کند. فیلم از اجرای تمیز و «سینمایی» میرکریمی بهره‌مند است؛ اجرایی که به قطع کلوزآپ‌های شخصیت‌ها به یکدیگر بسنده نمی‌کند و فضای آن محدوده را برای ما می‌سازد. همچنین میرکریمی سعی کرده به شخصیت‌ها عمق بخشیده و از ساخت تیپ‌های عمومی خودداری کند.»

رضا میرکریمی، کارگردان «نگهبان شب» هم در رابطه با این فیلم در نشست خبری فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفته بود:« جهان فیلم «نگهبان شب» بر نگاه شخصیت اصلی، تجربیات و ادراک او منطبق است. ماجراهای جانبی در فیلم چیزهایی است که شخصیت از آن‌ها عبور می‌کند و هدف اصلی فیلم نیستند و من نمی‌خواستم به آن ورود کنم. طبیعت کار من این نیست که اظهار نظراتم را به‌صورت صریح بیان کنم اما به‌طور قطع دیدگاه و نظر خود را دارم و فکر می‌کنم کاری ماندگار است که ذهن مخاطب نیز با درک مختص به خود در نتیجه‌گیری کار نقش داشته باشد. به‌نظرم ریتم فیلم کشدار نبود. درباره شکایتی هم که از خبرنگاران کرده بودم فکر می‌کنم بهتر است که فضای جلسه را به این سمت نبریم. من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسن‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارد. این ایده نعل‌به‌نعل از جایی نیامده است؛ اما فکر می‌کنم کاراکترها، شخصیت و فضاهای قصه به‌شدت واقعی هستند.»

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

تراژدی جواد عزتی که از مس به طلا رسید

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، او که بیش از نیمی از راه بازیگریش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.