جنجال «رهایم کن» بالا گرفت

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مجموعه نمایش خانگی «رهایم کن» ساخته شهرام شاه‌حسینی این روزها در کانون توجهات قرار دارد؛ از سویی با استقبال تماشاگران مواجه شده و از سویی محل انتقاداتی درباره مضمون و محتوا قرار گرفته است. این سریال محصول فیلیمو که تاکنون به قسمت ۱۲ رسیده است، در روزهای اخیر با حواشی جدیدی مواجه شده و به عبور از خطوط قرمز دیگری متهم شده است.
ممیزی‌های مبنایی محتوایی
طی هفته گذشته، در حالی که برخی انتقادات پراکنده به محتوای «رهایم کن» در رسانه‌ها دیده می‌شد، ناگهان یک صفحه از «اهم ملاحظات مبنایی محتوایی ۱۱ قسمت بازبینی‌شده» سریال، به انتشار رسید. برگه‌ای که مشخص بود بخشی از یک نامه مفصل‌تر چند صفحه‌ای است؛چراکه تنها مورد ۷ آن نامه اصلی، در فضای مجازی منتشر شد. روشن نیست این برگه بخشی از نامه ممیزی خطاب به پلتفرم پخش‌کننده یا مجید مولایی تهیه‌کننده سریال است یا خطاب به نهاد دیگری نوشته شده است. در این برگه که انتقاداتی به موارد مطرح شده آن نیز وارد شد، مواردی آمده بود که به نظر می‌رسید سریال را به کلی غیرقابل پخش می‌داند.
جمع‌آوری بیلبوردهای تبلیغاتی
یکی دو روز بعد از انتشار این برگه، هفت صبح خبر داد: تصویر محسن تنابنده بازیگر نقش اصلی سریال از بیلبوردهای تبلیغاتی «رهایم کن»، حذف شده است؛ کسی که همزمان فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» محصول نماوا (رقیب فیلیمو) را روی پرده سینما داشت و تصاویرش برای آن فیلم، همچنان در بیلبوردها دیده می‌شود. عصر دوشنبه تسنیم خبر داد: طبق پیگیری‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات شهری این سریال متوقف خواهد شد.
تهیه‌کننده پاسخ می‌دهد
مجید مولایی تهیه‌کننده سریال «رهایم کن» که پیش از این آثاری مانند «بانوی عمارت» را برای سازمان صداوسیما تهیه کرده است، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین در این باره اظهارکرد: «من سریال تاریخی نساختم که بخواهم به این موارد اشاره کنم، نه هدف سیاسی داشتم که بخواهم فعالیت انقلابی را به نمایش بگذارم». او در بخش دیگری نیز گفت: «اشکالاتی که به ما گرفتند این است که چرا این موارد را نشان ندادید. نشان ندادن و بیان نکردن، دلیلی برای مجوز ندادن است؟» مولایی همچنین در ویدئویی که پس از انتشار خبر توقف تبلیغات شهری سریالش منتشر شد، بیان کرد: «سریال را ببینید و بعد قضاوت کنید. ما هم خطا و اشتباه داریم و عذرخواهی بلدیم، اما قوم سایه که حتی منتقد نیستند و سریال را ندیده‌اند، پشت این هجمه هستند. آیا سریال من هزینه دعوای صداوسیما و ارشاد را می‌دهد یا دعوای ساترا و نمایش خانگی؟ آیا بناست به ما بگویند شما از این میدان خارج شوید و گروه دیگری بیایند.»
اشتباه دردسرساز
در یکی دو روز اخیر حاشیه تازه‌ای نیز برای «رهایم کن» به وجود آمده که از یک توئیت شروع شد. کبری آسوپار خبرنگار سیاسی در صفحه توئیترش، قطعه‌ای در سریال «رهایم کن» را به خواننده وابسته به منافقین نسبت داد که بر اساس شواهد، گویی اشاره به  «مرضیه» خواننده قبل از انقلاب دارد.  توئیت خانم آسوپار البته باعث حواشی شد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قطعه مورد اشاره، نه مربوط به مرضیه، بلکه اثر خواننده دیگری به نام «دلکش» است که اگرچه (مانند زمان قصه سریال) پیش از انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد، حواشی سیاسی خاصی نداشت و ارتباطی هم با گروه تروریستی منافقین نداشته است. 

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.