بازیگران مطرحی که هیچگاه در سریال‌های تلویزیونی بازی نکردند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پیش از گسترش صنعت سریال‌سازی در شبکه خانگی، سریال سازی فقط به آثار تلویزیونی محدود می‌شد. در دوران طلایی سریال سازی در تلویزیون پای بسیاری از ستارگان سینما از جمله لیلا حاتمی، نیکی کریمی، خسرو شکیبایی، ابوالفضل پورعرب و… به این عرصه باز شد. خیلی از ستارگان هم از جمله پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، جواد عزتی و… اصلا با بازی در سریال‌های تلویزیونی چهره شدند و به سینما راه پیدا کردند. در کنار این ستارگان بازیگرانی از جمله مهناز افشار، نوید محمدزاده و… هم پیش از به شهرت رسیدن در سینما ، تجربه بازی در یک سریال تلویزیونی را در کارنامه‌شان ثبت کرده‌بودند، سریال‌هایی که البته هیچ تاثیری در به شهرت رسیدن آن‌ها نداشت. در این میان تعداد انگشت شماری بازیگر ستاره بودند که هیچگاه به پیشنهادهای تلویزیونی‌شان پاسخ مثبت ندادند. البته اکثر آن‌ها به جز امیر جدیدی بعدها با گسترش صنعت سریال سازی در شبکه خانگی پا به این عرصه گذاشتند. در این گزارش مروری داریم بر کارنامه بازیگرانی که در کارنامه‌شان در کنار عنوان سریال تلویزیونی خط تیره ثبت شده است.

هدیه تهرانی | سال ۱۳۷۵ سینمای ایران شاهد یک چهره جدید بود که در فیلم «سلطان» مسعود کیمیایی توجهات را به خود جلب کرد. هدیه تهرانی گام‌هایش را در ادامه خوب برداشت و به‌رغم برخی فیلم‌های ضعیف، در اوج ماند و همچنان عنوان ستاره را یدک می‌کشد. او در همه این سال‌ها مورد توجه سریال‌های تلویزیونی بوده که مشهورترین آن «مختارنامه» است. گفته می‌شود داوود میرباقری او را برای نقش جاریه خواهر مختار مد نظر داشته اما توافق شکل نمی‌گیرد و نقش به زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی می‌رسد. «کیف انگلیسی» دیگر پیشنهاد جدی این بازیگر بوده که نپذیرفته. تهرانی در شبکه خانگی سریال‌های «قلب یخی ۳» و «همگناه» را بازی کرده ‌‌که اولی آورده چندانی برایش نداشت اما در دومی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

ترانه علیدوستی |  سال ۱۳۷۹ و در نوجوانی با «‌من ترانه ۱۵ سال دارم» بازیگری را تجربه کرد و مورد تحسین‌‌ همگان قرار گرفت. ترانه علیدوستی هرچند فیلم بد در کارنامه دارد اما سهم آثار موفق او به مراتب بیشتر است. این بازیگر همان ابتدا بازی در سریال‌های تلویزیونی را دوست نداشته و حتی در زمان پخش «شهرزاد» نقل قولی از او منتشر شد که نشان می‌دهد تا چه اندازه نسبت به این مدیوم بدبین است. ترانه علیدوستی در سه فصل از «شهرزاد» سریال را تجربه کرد، البته از نوع خانگی‌اش که اتفاقا حکم محبوبیت بیشتر او پیش مخاطب عام را داشت.

الناز شاکردوست | او هم مثل هدیه تهرانی متولد ماه تیر است و دو روز دیگر شمع تولدش را فوت می‌کند! الناز شاکردوست در ۱۹سالگی اولین فیلم سینمایی خود یعنی «گل یخ» ساخته زنده‌یاد کیومرث پوراحمد را بازی کرد. او سال‌ها مورد توجه فیلم‌های تجاری بود اما از یک جا به بعد تصمیم گرفت به پیشنهاداتی پاسخ دهد که وزن هنری کارنامه‌اش را بالا ببرد. شاکردوست گزینه اول ملودرام‌های تلویزیونی در دهه ۸۰ و حتی ۹۰ بود اما آنها را نپذیرفت و عجالتا سهمش از بازی در سریال، مجموعه خانگی «قلب یخی» است.

امیر جدیدی | استعدادش را داشت و به‌واسطه تلاش و انتخاب‌های هوشمندانه خیلی زود چهره شد. از قضا این اتفاق مصادف بود با رونق سریال‌های خانگی و پیشنهادهای زیادی به سمت امیر جدیدی رفت اما همه را رد کرد. عزم این بازیگر جزم بود تا هم به سریال‌های تلویزیونی نه بگوید و هم سریال‌های خانگی. در غالب دفاتر تولید، نام جدیدی در سرلیست بازیگران قرار دارد ولی او همچنان مقاومت می‌کند.

جمشید هاشم‌پور | «در ابتدا قرار بود جمشید هاشم‌پور بازیگر نقش مختار ثقفی باشد‌ اما در جلسه نهایی گفت نگران است که مبادا با توجه به طولانی بودن زمان فیلمبرداری، نتواند از پس کار بربیاید.» این بخشی از مصاحبه تهیه‌کننده «مختارنامه» با ایسنا است که به صراحت از یک پیشنهاد خاص به هاشم‌پور پرده برداشت. ستاره دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران بارها مورد توجه کارگردان‌های تلویزیون بوده اما هاشم‌پور با این استدلال که «من بازیگر سینما هستم نه تلویزیون» همه را رد کرده. «شهرزاد»، «آقازاده» و «نیسان آبی» سریال‌های خانگی جمشید هاشم‌پور هستند. او در اواخر دهه هفتاد در فیلم سینمایی « مسافر ری» بازی کرد، بعدها حوزه هنری سرمایه‌گذار این فیلم، نسخه‌ای سریالی از آن تهیه کرد و آن را برای پخش به تلویزیون داد. از آنجاییکه این اثر در قالب فیلم‌سینمایی تولید شده بود، در کارنامه هاشم‌پور به عنوان سریال تلویزیونی ثبت نشده است.

محمدرضا گلزار | سال ۹۷ شبکه سه در تصمیمی جنجالی محمدرضا گلزار را به عنوان مجری مسابقه «برنده‌ باش» انتخاب کرد و اینگونه اولین تجربه همکاری سوپراستار با تلویزیون شکل گرفت. او مدتی بعد در مصاحبه‌ای گفته بود اگر سریالی ویژگی لازم را داشته باشد در آن بازی خواهد کرد. این اتفاق همچنان رخ نداده اما در کارنامه گلزار سریال‌های خانگی «ساخت ایران ۱ و ۲» ، « عشق تعطیل نیست»، «گیسو» و «عاشقانه» دیده می‌شود که فقط اولی کمی قابل دفاع است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مقصد مهاجرت گزارشگر مطرح صداوسیما فاش شد؟

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، محمدرضا احمدی در حالی از سفر زودهنگام نوروزی اش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.