چهره های ممنوعه

به گزارش کافه ستاره، به نظر می رسد در صورتی که قرار باشد تلویزیون مجوزهای سریال های شبکه نمایش خانگی را صادر کند عملا باید دور بسیاری از شخصیت ها را خط کشید چون قطعا خیلی از آنها امکان حیات نخواهند داشت؛هفت صبح در پرونده ای به ۹ شخصیتی پرداخته که در تلویزیون جایی ندارند

 

پیمان/هومن سیدی/عاشقانه

پیمان یک جوان امروزی است؛نمونه ای از جوانانی که شاید عمال جایی در تلویزیون ایران ندارند.او پسر مهربان و خوبی است و آسیبی به کسی نمی رساند حتی خیلی جاها به دیگران کمک می کند اما دلش می خواهد زندگی خودش را داشته باشد و با ظاهر و شکل و شمایل مورد پسند خود درجامعه تردد کند. صورت و بدنش را خالکوبی کرده و شکسته صحبت میکند و نصف حرف هایش را می خورد.با دخترها قرار میگذارد اما هیچ کدام از روابطش بنیان محکمی ندارد. در قید و بند ازدواج نیست و دلش می خواهد در لحظه زندگی کند و با ماشین و مسابقه و دوستانش خوش بگذراند.

 

شب نما/محسن تنابنده/شاهگوش:

محسن تنابنده در سریال«شاهگوش»در سه نقش ظاهر شد که یکی از آنها خواننده ای به نام شب نما بود. او خودش را با گریم به شکل و شــمایل ابی درآورده بود و صدای او را در مهمانی های مختلف تقلید می کرد. درواقع علت اصلی اهمیت او به عنوان خواننده؛ تقلیدش از ابی بود. یکی از جذابیت سریال هم به این کاراکتر برمیگردد و با حذف آن عملا یکی از مهره های جذاب از دست می رفت. طبیعتا چنین نقشی هیچگاه نمی توانست برای پخش در تلویزیون مجوز بگیرد.

 

خلیل/نیما شعبان نژاد/ممنوعه:

خلیل سریال«ممنوعه»یک ترنس است. او علاقه زیادی به خوانندگی دارد اما به دلیل مشکلاتی که با آنها روبه روست موفقیت چندانی به دست نمی آورد. او چهره و رفتاری زنانه دارد و آرایش می کند. درواقع قرار بوده است به واسطه این نقش مشکلات ترنس ها در جامعه نمایش داده شود .تا به حال در سریال های تلویزیونی مشکل ترنس ها به تصویر کشیده نشده و به نظر می رسد خط قرمز این رسانه باشد.

 

مروارید/ویشکا آسایش/نهنگ آبی

مروارید با بازی ویشــکا آسایش درسریال«نهنگ آبی» زنی است جسور، مقتدر، طماع، مغرور که درست مثل آناهیتا از مردان پیرامونش برای رسیدن به خواسته هایش استفاده می کند. ابایی ندارد که کســی را در این راه بکشد یا به کسی آسیبی برساند. به همســرش نادر تا مرز خیانت پیش میرود و آرمین را که بسیار جوان است در دام می اندازد. او حتی بهمن را هم اغوا می کند. به طور کلی میتوان او را نمونهای از شخصیت های فم فتال فیلم های نوآر معرفی کرد؛ شخصیتی که مدام از جذابیت های زنانه خویش برای به دام انداختن مردان جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کند

 

داوود بیزاکودیل/شکیب شجره/هیولا

داوود بیزاکودیــل یکی از شخصیتهای جذاب ســریال «هیولا» بود و باعث شد شکیب شــجره با همین یک سریال مورد توجه قرار بگیرد و شناخته شــود. او ابتدا در کار قاچاق دارو در ناصرخســرو بود و کمی بعدتر در بنگاه معاملات ملکی کار می کرد اما جذابیت اصلی این نقش از جایی بود که به مادر هوشــنگ ابراز علاقه کرد و به عنوان خواستگار پا به خانه آنها گذاشت. داوود از وقتی متوجه شد خانواده هوشنگ به نان و نوایی رسیده اند و ثروتمند شــده اند بنای برقراری رابطه را با مادر هوشنگ یعنی مهری گذاشت. با او قرار می گذاشــت و پیام میداد و در جمع مدام از چهره و رفتار و حالات مهری تعریف میکرد و قربان صدقه اش می رفت. از آنجایی که این رابطه با تعریف مادر در تلویزیون در تضاد اســت و مهری در این رابطه به اصطلاح شوگرمامی به حسـاب می آید عملا امکان پخش از تلویزیون ندارد.

 

سیما/سوگل خلیق/هم گناه

ســیما یکی از اعضای خانواده صبوری است که کسی به مشکلات و احساســاتش توجهی نمی کند. او ترنس است و امکان ازدواج ندارد اما پدرش، او را مجبور می کند هرطور شده با کسی ازدواج کند. تنها دوست صمیمی سیما، آرمان است و با او نقشه می کشد که دوستش سامان را برای خواستگاری پیش پدر سیما بفرستد. پدر جواب مثبت می دهد و آنها را مجبور می کند به عقــد هم دربیایند. بعد هم به سـامان پول می دهد تا برایش نوه بیاورد. سیما و سامان دست به یکی می کنند تا از پدر سیما پول بگیرند و از ایران فرار کنند. از آنجایی که پدیده ترنس و تغییر جنســیت در تلویزیون ما هنوز جایی ندارد احتمالا این شخصیت به هیچ وجه امکان حیات در تلویزیون نداشت.

 

کوروش/مهدی کوشکی/کرگدن

کوروش یکــی از شــخصیتهای فرعی ســریال «کرگدن» بود اما خیلی ها معتقد بودند داستانش یکی از جذاب ترین ها بوده و می توانسته نقش پررنگ تری در سریال داشته باشد. ماجرا از این قرار بوده که کوروش به گیسو علاقه داشته و حتی با او به سفر رفته اما وقتی متوجه می شــود نمیتواند او را به دست بیاورد تصمیم میگیرد با مادر گیسو ازدواج کند تا همیشه کنار او باشد و در کارها به او کمک کند. او شارلاتان است و مدام به دنبال بهره کشی از دیگران به نفع خودش است. این جور روابط عملا در تلویزیون خط قرمز است. مخصوصا اینکه پای مادر خانواده به میان آمده و بنیان خانواده را از هم گسسته است. کرگدن به طور کلی به دلایل مختلفی امکان پخش از تلویزیون را ندارد اما این یک کاراکتر به طور کامل در این رسانه قابل درک نیست.

 

سعیده/بهاره کیان افشار/گلشیفته:

سعیده در سریال «گلشیفته» هم دختری است که پیشتر ترنس بوده و حالا از عمل جراحی موفق بیرون آمده است. برخلاف نقش سیما و خلیل، او مشــکلش را برطرف کرده و حالا دچار مشکلات پس از عمل است. خانواده اش او را طرد کرده اند و زن ها وقتی متوجه می شوند او پیشتر مرد بوده و حلا بعد از عمل به زن تبدیل شده کنارش احساس امنیت نمی کنند. درواقع نشان می دهد که ترنسها با عمل جراحی مشکلاتشان تمام نمی شود و تازه برای اینکه بتوانند خودشــان را در جامعه اثبات کنند به زمان و تلاش نیاز دارند. این شخصیت هم به دلیل مواجهه با این مشکل برای تلویزیون قابل قبول نیست.

 

آوا/یکتا ناصر/دل:

با فاش شدن راز تجاوز به رستا در پایان فصل دوم سریال«دل» کاملا مشخص شد که ماجرای تجاوز زیر سر آوا، خواهر او بوده است. آوا برای اینکه به آرش علاقه مند بوده سعی کرده هرطوری می شود جلوی ازدواج او را با آرش بگیرد و با هم دستی نکیسا نقش های می چیند تا رستا را بدزدند و به او تجاوز کنند تا نتواند با آرش ازدواج کند. بنیان خانواده در سریال های تلویزیونی اهمیت ویژه ای دارد و حتی اگر خواهری نا تنی هم باشد در ســریال های تلویزیون تا پای نقشه چینی برای تجاوز و هتک حرمت از خواهرش پیش نمی رود. گیریــم در کودکی هم دچار بحران روحی عجیبی شده باشد و خودش را قاتل پدرش بداند اما چنین عملی از یک خواهر در تلویزیون پذیرفته نیست.

 

منبع:هفت صبح

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.