بازیگران حاشیه‌خو و مدیران حاشیه‌‌جو!/ بازگشت یک سلبریتی با سریال عدالت‌خواه؟

به گزارش کافه ستاره، یکی از اتفاقاتی که تلویزیون این روزها بیش از مواقع دیگر با آن مواجه است موضوع نظارت در همه حوزه‌هاست، خصوصاً در عرصه استفاده از بازیگران، انتخابِ مجریان و حتی عوامل برنامه‌ساز و سریال‌ساز. همین چندی پیش بود که حاشیه‌ها و چالش‌های خانم بازیگری جلوی پخش سریال ماه رمضانی را گرفته بود و با پیگیری‌ها و رایزنی‌های دست‌اندرکاران، مشکل حل شد و آن سریال به آنتن رسید.

اما حاشیه‌سازی برخی از بازیگران تمامی ندارد و حتی به سوژه شبکه‌های معاند و فارسی‌زبانِ ماهواره‌ای درمی‌آیند، روزی کشف‌ حجابشان در ترکیه و روزی هم ورزش‌کردن در باشگاه ورزشی و ژست‌های آن‌چنانی برای عکس‌گرفتن؛ خانم بازیگری که هنوز از سایه جنجال تحقیر و توهینش به پاکبان تلاشگر، بیرون نیامده است و بسیاری از بازیگران با انتشار پیام‌های نوشتاری و حتی موضع‌گیری در برنامه‌های اینترنتی، خواستار جلوگیری از چنین رفتارهایی شده‌اند، حالا با حاشیه‌ای جدید، خودش را با سرتیتر و عنوانی جدید به جریانی در فضای مجازی تبدیل کرده است تا جایی که شبکه‌های فارسی‌زبانِ ماهواره‌ای با کلیدواژه “منقلب نشدم و منقلب شدی”، این حاشیه‌ها و چالش‌ها را دست گرفته‌اند و رها نمی‌کنند.

در جریان این اتفاقات، خبری چند روز گذشته رسانه‌ای شد که این خانم بازیگر به مینی‌سریال تلویزیونی با فضای سیاسی و اجتماعی در مرکز سیمافیلم پیوسته و در اولین روز فیلمبرداری هم حاضر شده است. کسی منکرِ ساخت سریال با بازیگران صاحب‌نام و سرشناس نیست و اتفاقاً رونق سریال‌سازی با موضوعات مختلف در تلویزیون، همیشه قابل تقدیر بوده و هست، اما چرا باید با این بازیگران حاشیه‌ساز که وجودشان بیشتر هزینه‌ است تا دستاورد،‌ قرارداد بسته شود؟ اصلاً چه جایگاهی در سینمای ایران داشته‌اند و چه کارنامه پُرباری در تلویزیون؟

وقتی فوتبالیست حاشیه‌ای که چت‌ها و رفتارهایش در فضای مجازی بسیاری را ناراحت کرده است و حتی حرف و حدیث‌هایی در فضای رسانه‌ای مطرح شد که مدتی او را از تیم ملی کنار خواهند گذاشت، در این فضای حاشیه‌ای، گفت‌وگوی تلویزیونی‌ این فوتبالیست در برنامه پربیننده‌ای روی آنتن می‌رود که کنارِ اتفاقات دیگر این برنامه علامت سؤال‌هایی را ایجاد می‌کند؟ یا مهمانان تلویزیونی دیگری که در اکثر مواقع، اعتبارِ رسانه ملی را به خطر انداخته‌اند و همچنین بازیگران و بعضاً عواملی همچون کارگردان و نویسنده سریال در سال‌های اخیر، نکته‌ای را به‌وضوح نشان دادند “در تلویزیون نظارت فراموش شده است و همه‌چیز بر پایه سلبریتی‌زدگی و فالوورزدگی پیش می‌رود.”

خانم بازیگری است که آثار سینمایی‌اش چیزی جز کارهای سخیف و مبتذل نبوده است و در تلویزیون هم یک سریال در کارنامه‌اش دارد؛ همان مجموعه‌ای که باعثِ دیده‌شدن خانم بازیگر شد. متأسفانه در چند سال اخیر فضایی حاکم شد که برخی با داشتنِ صرفاً چهره بازیگری و برچسبِ سلبریتی، به خودشان اجازه دادند درباره هرچیزی اظهارنظر کنند. موضع‌گیری‌های چالش‌برانگیز و شائبه‌سازشان بعضاً هم برای خودشان دردسرساز بوده و هم جامعه‌ای را به دردسر انداخته است.

خانم بازیگری است که بارها فضای خصوصی زندگی‌اش را به رسانه‌ها کشانده است و با این نوع رفتارها باعث شکسته شدنِ مرزِ حرمت هنرمند و مخاطب شد، از همان روزها بود که مخاطبین دنبال این موضوع رفتند که این بازیگر با چه‌کسی ازدواج کرده، چه لباسی می‌پوشد و چه گذشته‌ای داشته است؟! ذائقه و سلیقه مخاطب را چه با نقش‌آفرینی‌های دست‌ِ‌چندم و چه رفتارهای کلیشه‌ای و سخیف‌ اجتماعی بدون چارچوب، پایین آوردند. نه‌تنها امروز مخاطب را درگیر شخصی‌های زندگی‌شان کرده‌اند، بلکه با آن لباس‌ها و تیپ‌های شخصیتی دور از عرفشان، سبک زندگی نادرستی را به‌خورد جامعه داده‌اند و همچنین با صحنه‌های سخیف تحریک‌کننده‌شان، مسیرِ غلطی را پیشِ‌روی خانواده‌های ایرانی خصوصاً‌ نوجوانان و جوانان گذاشتند.

با همه این اوصاف آیا باید به سینما رفت و فیلم سخیفشان را دید و یا مدیران تلویزیون به این دسته از بازیگران اجازه جولان بدهند؟ آیا در سیمافیلم به‌عنوان مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای سریال‌سازی تلویزیون نباید فارغ از توجه به سوژه‌ها، برگرداندن کاربلدها و پای‌کار بودن در روزهای کرونایی، روی انتخابِ بازیگران و عوامل کارها توجه بیشتری شود؟ بازیگری که از جایگاه هنری آن‌چنانی برخوردار نیست با دستمزد نجومی و سنگین، صرفِ داشتن چهره‌ای و فالووری، در جمع بازیگران حرفه‌ای و سریالی که مطمئناً به‌هنگامِ پخش مخاطبین زیادی خواهد داشت، قرار بگیرد.

باید در پشت برگرداندن خانم بازیگر به تلویزیون بعد از سال‌ها ممنوع‌الکاری با سریالی که “عدالت‌خواهی” محور و دستمایه اصلی داستانش را تشکیل داده است، مسائلی نهفته باشد؛ لازم است مدیران و دست‌اندرکاران امر پاسخ دهند: چرا این اتفاق افتاده و نظارت‌ها آن‌قدر ضعیف است؟

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.