امیر حسین صدیق:ناراحتم که اشک عده ای را در آوردم

به گزارش کافه ستاره، امیرحسین صدیق نخستین مهمان برنامه “پنجشنبه جمعه” رادیو ایران با اجرای منصور ضابطیان بود؛ او در ابتدا گفت: در یک روستا بعد از جاجرود زندگی می‌کنم. این روزها همه به این فکر افتاده‌اند که جایی خارج از شهر زندگی کنند. حیف است چون به این بها مناطق طبیعی بیشتری از بین می‌روند. در نتیجه در این مناطق هم ماشین‌ها زیاد می‌شود خانه‌ها گاز دارند برق دارند و در نتیجه هوا مثل شهر می‌شود.

این بازیگر تلویزیون در پاسخ به این پرسش که تا به حال در پارک خوابیدی، گفت: بله خوابیدم. قبل از سربازی و بعد از سربازی. قبل از سربازی به بهانه تجربه بی‌خانمان بودن و در پارک خوابیدن. البته در چند سفر شهرستانی در تابستان خیلی لذت‌بخش است ولی وقتی صبح بلند می‌شوی همه لباس‌هایت خیس شبنم است.

بازیگر “قصه‌های تا به تا” ادامه داد: بعد از سربازی به دلیل اینکه در سربازی مبتلا به برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم آلرژیک شدم، غالب شب‌ها احساس خفگی به من دست می‌داد. می‌رفتم در پارک روی نیمکت پارک می‌خوابیدم اگر مُردم یکی من را پیدا کند!

صدیق همچنین درباره اینکه تا به حال اشک کسی را درآورده است، گفت: بله متأسفانه. چیزی که خیلی ناراحتم این است، خانم پورمند منشی صحنه خوب و حرفه‌ای‌اند، زمانی که دستیار کارگردان بودم، در اثر فشار و استرس برخوردی کردم که گریه کرد و بعد پشیمان شدم و عذرخواهی کردم و گفتم من جوگیر شده بودم. یکبار هم اشک طراح صحنه‌ای را درآوردم. از وقتی بازیگر شدم سعی کردم این کار را نکنم.

او همچنین با بیان اینکه افراد خیلی زیادی اشکم را درآورده‌اند، افزود: سه روز پیش اتفاقی برایم افتاده است. در نزدیکی خانه‌مان نزدیک به ۱۰۰ درخت ۴۰ یا ۵۰ ساله را قلع و قمع کردند. کارگرهای روزمرد که برای تخریب آورده بودند هم معذرت‌خواهی کردند و یکی‌شان گریه کرد و چشم‌هایش پُر از اشک بود.

صدیق در پاسخ به این پرسش که تا به حال به کسی گفته‌ای مدیونش هستی، توضیح داد: به مادرم گفته‌ام. به استادانم خانم برومند که خیلی مدیونش هستم. به هر کسی که احساس کرده‌ام دینی برگردنم دارد و به من بدی نکرده است گفته‌ام. به شاهرخ فروتنیان که دینی به گردن من دارد که به هنرهای تجسمی طور دیگری نگاه کنم. تقریباً سعی کرده‌ام این کار را بکنم.

او گفت: تا به حال با کسی دست به یقه نشده‌ام. حتی در مقام دفاع از خود هم نه، از هشت نفر کتک خورده‌ام.

صدیق درباره کارهای این روزهایش گفت: این روزها مشغول جمع‌آوری جنازه‌های درخت‌هایی که گفتم هستم. همچنین مشغول کار در یک فیلم سینمایی کودک به کارگردانی پسر آقای خاچیکیانم. او پیش از انقلاب سبک سینمایی خاص خود را در ژانرهای اکشن و جنایی و پلیسی داشت. در اولین فیلم پسرش به نام «بابا سیبیلو» بازی کرده‌ام.  فیلم در ژانر سینمای کودک ساخته می‌شود اما متأسفانه به آن اکران‌های خوبی نمی‌دهند.

وی در پایان درباره اینکه دولت باید وارد میدانِ سینمای کودک شود، خاطرنشان کرد: سینمای کودک و نوجوان شاید احتیاج به حمایت دولتی دارد؛ یک جور فرهنگسازی است. ناخودآگاه تکنولوژی جدید باعث شده کودکان به آن سمت و سو بروند. اما خود دولت‌ها به این سمت می‌روند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. بچه‌های امروز بزرگترهای ۲۰ سال آینده‌اند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.