علیرضا افتخاری: حاضرم به جای همه شما کرونا بگیرم!

به گزارش کافه ستاره، علیرضا افتخاری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی درباره اوضاع کنونی جامعه ایران و دغدغه‌های مردم برای مقابله با ویروس کرونا، صحبت‌های جذابی را مطرح کرد.

افتخاری صحبت‌هایش را با بیتی از مولانا آغاز کرد و گفت: «مرگ اگر مرد است گو نزد من آی / تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ. در این فضای وانفسا با این مهمان ناخوانده (ویروس کرونا) مقداری حواسمان به روحیه بچه‌ها و بزرگسالانمان باشد. توصیه‌های پزشکی را هم جدی بگیریم. سعی کنیم از تجمع‌های زیاد در فضاهای مختلف خودداری کنیم. به خصوص در جاهایی که صف می‌کشند برای خرید چیزی؛ فکر نکنیم این فضاها برایمان ضرر ندارد.

در خریدهایمان دقت کنیم که برخی از وسایل را زیادی نخریم. ممکن است همان وسیله‌ای که ما تعداد زیادی از آن را خریده‌ایم، شخص دیگری دُکان به دُکان دنبالش بگردد و ما تعداد زیادی از همان وسیله را در خانه جمع کرده باشیم. ممکن است خوشحال باشیم که ما تعداد زیادی مثلا اَلکل یا ماسک یا مواد ضدعفونی کننده در خانه داریم که شاید همه‌ی آنها هم به کارمان نیاید.

به کَسبه و بازاریانی که این روزها قیمت اجناسشان را بالا برده‌اند عرض می‌کنم؛ روزگاری می‌رسد که می‌خواهید رضایت کسانی را جلب کنید که به آنها گران‌فروشی کرده‌اید ولی آنها دیگر نیستند. بعد به درگاه خدا توبه می‌برید و شاید دیگر دیر شده باشد. امروز باید ایثار کنیم. این دردی که امروز در جامعه ایجاد شده، یک کنکور و امتحان شایستگی در درگاه خداوند متعال است؛ باید ببینیم که آیا راه باز می‌کنیم به دل‌های همدیگر؟ آیا می‌توانیم دردی از دردهای همدیگر را بکاهیم!

امروز که در صف دلار می‌ایستید و دلار می‌شمارید، همان دلار به شما آسیب می‌زند. از کجا معلوم که همین رگه‌های دلار به ما ایرانی‌ها آسیب نزده باشد. بیاییم دستمان، روحمان و روانمان را به حکم وجدان جلا دهیم و کمتر به دنبال بد شدن فضا باشیم. کمتر به دنبال این باشیم که فضا آسیب پذیرتر باشد و کمتر به دنبال این باشیم که با گران شدن دلار، دارایی‌هایمان افزایش یابد.

بیایید دست از این افکار بچه‌گانه برداریم و به دنبال این نباشیم که با گران شدن برخی چیزها(دلار و …)، دارایی و ثروت ما زیاد شود.

امیدوارم من به جای همه شما کرونا بگیرم چون روحیه‌ام بالاست و می‌توانم با این بیماری مبارزه کنم. البته که این بیماری به مرور زمان تمام می‌شود. بیایید کمی از مسائل دنیوی دور شویم تا روزگارمان بهتر شود. این نوید را می‌دهم که خیلی زود لبخند به لب تمام مردم ایران باز می‌گردد.»

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

صدور قرار جلب به دادرسی برای «تتلو»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، اطلاعات دریافتی حاکی از این است که برای امیرحسین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.