نظر روحانی”پارادایس” در مورد پیاده روی اربعین

به گزارش کافه ستاره،مهران رجبی این روزها در لواسان مشغول بازی در یک تله‌فیلم است؛ «۸۷ متر» کیانوش عیاری را برای شبکه یک سیما بازی می‌کند و علاوه بر بازی در سریال «بیگانه‌ای با من است» احمد امینی که شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت در کار جدید علی عطشانی که «سلفی با دموکراسی» نام دارد هم ایفای نقش می‌کند.

او به راهپیمایی اربعین می‌رسد بغضی گلویش را می‌گیرد و می‌گوید: خیلی دلم می‌خواست راهپیمایی اربعین بروم و هر سال هم دعوت شدم اما درگیر کار بودم. هیچ‌وقت نتوانستم بروم و قسمتم نشد! شاید یک موقع شبهه ایجاد شود مثلاً برزیل و جام‌جهانی دعوت می‌شدید می‌رفتید اتفاقاً دعوت شدم اما وقت نداشتم. ما وقتی درگیر کار هستیم نمی‌توانیم خارج از تعهدمان عمل کنیم.

مهران رجبی تأکید کرد: روزانه چندین میلیون هزینه تولید فیلم‌هاست؛ جالب است بدانید من مادرم از دنیا رفت فقط توانستم مراسم سوم مادرم در مسجد باشم و هفتم مادرم نتوانستم بروم. همیشه به راهپیمایی اربعین دعوت شده‌ام و اهمیت آن را هم می‌دانم اما تا به امروز قسمتم نشده شاید در آینده این اتفاق افتاد من هم اربعینی شدم.

بازیگر نقش “دکتر علی” در اخراجی‌ها گفت: اگر راهپیمایی اربعین نبود متوجه می‌شدیم چقدر برای عرض‌اندام در جامعه مذهبی جهان مطلب و محتوا برای عرضه کم داریم. این راهپیمایی اربعین به اندازه چندین ساعت وعظ، حرف برای گفتن دارد و خوشبختانه هر سال پررونق‌تر و قوی‌تر اتفاق می‌افتد. از این فرصت باید مهمترین و مؤثرترین شکل فرهنگسازی را رقم بزنیم و به عنوان یک الگوی دینی مذهبی موفق از آن بهره سیاسی، اعتقادی و فرهنگی ببریم.

وی با اشاره به اینکه کسی که به پیاده‌روی اربعین می‌رود هم فرمان خدا را انجام داده و هم به خواسته «فی‌القربی» پیامبر اکرم(ص) احترام گذاشته است، افزود: من توصیه می‌کنم کسانی که می‌توانند به راهپیمایی اربعین حسینی بروند، حتماً این فرصت را از دست ندهند. حتماً امر و فرمان خدا را انجام داده‌اند و از طرفی هم به خواسته «فی‌القربی» پیامبر اکرم(ص) احترام گذاشته‌اند. ایشان همواره تأکید کرده‌اند که احترام اهل‌بیت را نگه دارید و در واقع راهپیمایان حسینی به این خواسته پیامبر جامه عمل پوشانده‌اند.

رجبی در پاسخ به این سوال که چرا تلویزیون و سینما از این فرصت بهره فرهنگی و نمایشی نمی‌برند، گفت: من اعتقاد دارم یا فیلمی درباره اربعین ساخته نشود و یا اگر می‌سازند حتماً‌ از بهترین‌های در کارگردانی، نویسندگی و بازیگری استفاده کنند. همان‌طور که این ضعف را بارها در عرصه دفاع‌مقدس گوشزد کرده‌ام که کارهایی در شأن دفاع‌مقدس بسازید. اربعین اتفاق، جریان و حرکت باشکوه و عظیمی است و باید برای آن کار نمایشی عظیم و باشکوهی ساخت.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مهوش وقاری: هرگز مادر نشدم اما حس مادر بودن را به خوبی درک می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «رقیه چهره‌آزاد» با مادر، «حمیده خیرآبادی» با پدرسالار، «بی‌بی» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.