تقاضای مسی ایرانی از وزارت خارجه؛ کمکم کنید!

به گزارش کافه ستاره، از مدت‌ها قبل بدل ایرانی لیونل مسی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا شهرت پیدا کرد و همچنین سعی داشت با این اسطوره آرژانتینی ملاقات کند که موفق نشد. رضا پرستش که به واسطه شباهت خود به فوق‌ستاره بارسلونا با حضور در محل برگزاری جام‌جهانی ٢٠١٨ طرفداران زیادی هم پیدا کرد، حالا درگیر یک حاشیه عجیب شده است.
این پسر ایرانی در یکی، دو روز اخیر توسط برخی از رسانه‌های اروپایی به سوءاستفاده از ٢٣ دختر با نام لیونل مسی متهم شده است؛ موضوعی که خودش به صورت کاملاً جدی آن را رد می‌کند. با این حال این خبر خیلی سریع در توییتر دست به دست و در رسانه‌های معتبر هم منتشر شد. حتی روزنامه‌های مشهور «کوریره دلو اسپورت» ایتالیا و «مارکا» اسپانیا نیز در فضای مجازی این خبر را منتشر کردند تا اتهام بزرگی متوجه بدل ایرانی لیونل مسی شود. کار به جایی رسید که گری لینه کر، مجری مشهور انگلیسی نیز به این ماجرا واکنش نشان داده است.
برخی پیش‌بینی می‌کنند لیونل مسی که چند روز قبل تولد سی‌ودو سالگی خود را جشن گرفت، به‌زودی به خاطر سوءاستفاده از نامش به این ماجرا واکنش نشان دهد و حتی از بدل ایرانی خود شکایت کند؛ اما تاکنون خبری در این‌باره منتشر نشده است. البته که رضا پرستش تمام این شایعات را بی‌اساس می‌داند و معتقد است که یک خبرنگار نیجریه‌ای به شوخی این مسأله را در توییتر مطرح کرده و خیلی زود این شایعه دست به دست شده است.
باید دید در روز‌های آینده سرنوشت این ماجرا چه خواهد شد؟ آیا ماجراجویی رضا پرستش به عنوان بدل ایرانی مسی که شهرت جهانی پیدا کرده و در زمینه تبلیغات هم وارد شده، خیلی زود به پایان خواهد رسید یا او می‌تواند بی‌گناهی خود را اثبات کند؟
* همه این داستان‌ها زیر سر یک خبرنگار نیجریه‌ای است
رضا پرستش اتهام واردشده به خودش را قبول ندارد؛ او می‌گوید هرگز از نام لیونل مسی سوءاستفاده نکرده و پای مراجع قضائی را وسط می‌کشد. بدل ستاره آرژانتینی می‌خواهد سفت و سخت پیگیر موضوع باشد و از آبرویش دفاع کند؛ شکایت از طریق سفارت‌های آلمان و نیجریه بهترین راه برای او است. گفت‌وگوی «شهروند» با پرستش را بخوانید تا متوجه جزییات ماجرا بشوید.
* رضا! خبری که درباره‌ات پخش شده همه را شوکه کرده است؛ واقعاً چنین کاری کردی؟
این چه حرفی است که می‌زنند؛ واقعاً من این‌قدر ساده هستم که بخواهم از نام مسی سوءاستفاده کنم؟ اصلاً مگر چنین چیزی امکانپذیر است. کسی که می‌خواهد چنین ادعای مزخرفی را باور کند، باید کمی هم عاقل باشد!
* پس داستان چیست؟
اصل داستان به یک هفته پیش برمی‌گردد. یک خبرنگار نیجریه‌ای که در آلمان فعالیت دارد و زندگی می‌کند یک توییت زد و این مسأله را بیان کرد. وقتی با او ارتباط گرفتم و خواهان توضیح شدم، گفت که به منزله فان و شوخی این شایعه را مطرح کرده است. من گفتم تو با آبروی من بازی کردی و شکایت می‌کنم. این خبرنگار، اما چند روز صبر کرد و وقتی فهمید من می‌خواهم شکایت رسمی انجام بدهم، یک توییت عذرخواهی منتشر کرد، اما قبل از این توییت مارکا خبر را منتشر کرد و آن در بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گرفت.
* الان می‌خواهی شکایت کنی؟
بله؛ من دنبال یک وکیل فوتبالی خوب هستم که به قوانین بین‌المللی آشنا باشد. قطعاً از طریق سفارت‌های آلمان و نیجریه شکایتم را انجام می‌دهم تا بتوانیم خبرنگار نیجریه‌ای را به سزای عملش از طریق قانونی برسانیم.
* واکنش مردم به این اقدام تو چه بود؟
خوشحالم که بسیاری از مردم این موضوع را باور نمی‌کنند. آن‌هایی که رضا پرستش را می‌شناسند، می‌دانند که من چقدر مسی را دوست دارم و هرگز در تمام سال‌های گذشته به خودم اجازه ندادم از نامش سوءاستفاده کنم. مردم خیلی به من لطف دارند و به من روحیه می‌دهند، اما متاسفانه برخی افراد هم هستند که فحش می‌دهند.
* شنیدی گری لینکر هم به این موضوع واکنش نشان داده؟
به هر حال وقتی مارکا خبری را منتشر می‌کند، خیلی‌ها فکر می‌کنند صحت دارد؛ در صورتی که من پیش وجدان خودم راحت هستم. از طرف دیگر هم قانون بین ما قضاوت خواهد کرد. از مسئولان وزارت خارجه نیز می‌خواهم کمک کنند تا شکایتم به نتیجه برسد.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.