نام‌های بزرگ در لیست انتظار

به گزارش کافه ستاره، در حالی که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از ۳۹ روز دیگر آغاز می‌شود هنوز ۳ تیم لیگ برتری در بلاتکلیفی بسر می‌برند و روزهای حساس نقل‌وانتقالات و بدنسازی را از دست می‌دهند. صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که هنوز سرمربی خود برای لیگ نوزدهم را معرفی نکرده‌اند. پرسپولیس در شرایطی برانکو را از دست داد که برای فصل آتی هم با این مربی قرارداد داشت و به این خاطر از قبل هیچ برنامه‌ای برای دوران پسابرانکو نداشت و حالا هم گفته می‌شود به دنبال جذب یحیی گل‌محمدی، مربی پدیده است. البته سفر گل‌محمدی به مشهد و حضور در تمرینات پدیده نشان می‌دهد که احتمالا پروژه جذب یحیی در پرسپولیس با شکست مواجه شده و سرخ‌پوشان باید خیلی سریع به سراغ گزینه‌های دیگر بروند. صنعت نفت نیز با رفتن سرجیوی پرتغالی که او هم مثل برانکو به لیگ عربستان رفته به دنبال یک مربی خارجی دیگر است. اما شرایط برای نفت مسجدسلیمان تا حدودی متفاوت است و به نظر می‌رسد هر لحظه باید منتظر شنیدن خبر رسمی حضور تارتار در این تیم باشیم. با توجه به توافق مسجدسلیمانی‌ها با مهدی تارتار حالا فقط ۲ جای خالی روی نیمکت‌های لیگ برتری دیده می‌شود و این در حالی است که تعداد زیادی از مربیان سرشناس و نامدار فوتبال ایران از قطار لیگ نوزدهم جا مانده‌اند و با توجه به شرایط کنونی احتمالا بسیاری از این نام‌ها حداقل در هفته‌های آغازین جایی در معادلات لیگ نوزدهم نخواهند داشت. البته هر کدام از این نام‌ها می‌توانند در ادامه لیگ نوزدهم آلترناتیوی باشند برای مربیان اخراجی. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مربیانی که احتمالا از خانه به تماشای هفته‌های آغازین لیگ نوزدهم خواهند نشست.

علی دایی:  جا مانده بزرگ لیگ برتر نوزدهم در بین مربیان علی دایی خواهد بود؛ مربی که به دلیل اشاره به افزایش قیمت پراید در یکی از کنفرانس‌های خبری و اعتراض به عدم پرداخت مطالبات بازیکنان از کار برکنار شد و چالش‌های او با مدیرعامل باشگاه بعد از برکناری هم ادامه داشت. دایی زمانی به عنوان گزینه تراکتور معرفی شد و بعد از آن هم یکی از گزینه‌های پرسپولیس برای جانشینی برانکو. حالا تراکتور با دنیزلی تمام کرده و پرسپولیس هم به دنبال گزینه‌هایی غیر از دایی است.

مجید جلالی: مجید جلالی که فصل گذشته در ۲ تیم پیکان و نساجی حضور داشت همچنان بدون تیم است. جلالی بعد از این‌که در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر با مسئولان پیکان برای جدایی از این باشگاه به توافق رسید، مذاکراتش را با باشگاه نساجی پیش برد و درنهایت هدایت این تیم شمالی را بر عهده گرفت. حالا جلالی در آستانه لیگ نوزدهم بدون تیم است و شاید تنها امید او حضور در صنعت نفت باشد.

مهدی تارتار: مهدی تارتار در پارس جنوبی عملکرد خوبی داشت و در حالی که پارس با بحران‌های مالی زیادی مواجه بود توانست تیمش را در میانه‌های جدول رده‌بندی لیگ حفظ کند. حالا تارتار امیدوار است در لیگ نوزدهم هم شانس خودنمایی داشته باشد. در حال حاضر این مربی جوان بدون تیم است اما شانس زیادی برای حضور در لیگ برتر نوزدهم خواهد داشت چراکه با نفت مسجدسلیمان به توافقات اولیه دست یافته و احتمالا به زودی با این تیم قرارداد می‌بندد.

افشین قطبی: افشین قطبی در بازگشت به ایران روی نیمکت فولاد نشست و ۶ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست حاصل کار این مربی با تجربه روی نیمکت سرخ‌پوشان خوزستان بود. با توجه به این عملکرد نه‌چندان خوب، مسئولان فولاد و قطبی راه خود را از هم جدا کردند و حالا از این مربی به عنوان یکی از گزینه‌های پرسپولیس برای جانشینی برانکو نام برده می‌شود. با توجه به دور شدن یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس شاید بحث بازگشت امپراطور به قلعه سرخ، رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد.

فیروز کریمی: فیروز کریمی را در طول یک سال گذشته روی نیمکت تیم‌های صنعت نفت، گسترش، ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان دیده‌ایم اما در هیچ کدام از این تیم‌ها موفق نبوده. مسلما همین نتایج ضعیف در یک سال اخیر باعث شده تا هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری برای امضای قرارداد با کریمی پا پیش نگذارند.

علی کریمی: علی کریمی در مستطیل سبز یک جادوگر واقعی بود اما به عنوان یک مربی فعلا هیچ نشانی از جادوگری چهره محبوب فوتبال ایران در کار نبوده است. کریمی تاکنون در ۲۹ بازی لیگ برتری روی نیمکت نشسته که فقط ۷ برد به دست آورده است. با این عملکرد اصلا عجیب نیست که او فعلا در آستانه لیگ نوزدهم بدون تیم باشد!

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.