فرشته کریمی:از دفع پنالتی رونالدو توسط بیرانوند احساس غرور کردم/ شهرت نصیب ما دختران نمی‌شود!

به گزارش کافه ستاره،فرشته کریمی یکی از ملی‌پوشان توانمند تیم ملی فوتسال بانوان است. او بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با شکست یک بر صفر ژاپن، در سال ۹۷ هم موفق شد همراه با تیم ملی برای دومین بار قهرمانی در قاره‌کهن را تجربه کند و همانند دوره گذشته به عنوان برترین بازیکن آسیا نیز دست یابد. کریمی بعد از دریافت دومین طلای آسیایی اش پیشنهاداتی از سوی تیم های ایتالیایی داشت به همین دلیل راهی این کشور شد. چند ماهی در آنجا تمرین کرد، اما بنا به دلایلی از جمله صادر نشدن روادید موفق به ثبت قرارداد نشد به همین دلیل به ایران بازگشت. تیم ملی نیز که پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا به مدت ۹ ماه هیچ‌گونه فعالیتی نداشت در آستانه بازی دوستانه با روسیه اردو‌های خود را آغاز کرد.
این بازیکن به رغم اینکه به صورت رسمی در تیم باشگاهی فعالیت نداشت به اردوی ملی دعوت شد و همین موضوع باعث انتقاداتی شد، اما کریمی در بازی با روسیه با گلزنی‌هایش نشان داد هنوز در شرایط خوب بدنی قرار دارد و پاسخ منتقدانش را با ارائه عملکرد خوب داد. با او ساعتی همکلام شدیم تا از زندگی شخصی اش و اهداف آینده او باخبر شویم.
* از یک روز عادی زندگی‌تان صحبت کنید.
۸ صبح از خواب بیدار می‌شوم. صبحانه می‌خورم و بعد به سمت محل تمرینم می‌روم. اغلب ساعت‌های ۱۱ تا ۱۲ تمرین می‌کنم. بعد هم فیزیوتراپی و درمان عضو‌های آسیب‌دیده. همزمان هم کار‌های بدنسازی انجام می‌دهم.
* از بین نیمرو، کله پاچه و… چه وعده غذایی را در صبحانه مصرف می‌کنید؟
من از کله پاچه بدم می‌آید. اغلب صبحانه نان و پنیر و گردو می‌خورم.
* از بین تنقلات و شکلات کدام یک را بیشتر ترجیح می‌دهید؟
من شکلات خیلی دوست دارم. به خصوص از نوع تلخش.
* تفریحات شما مختص چه کار‌هایی است؟
سینما رفتن را خیلی دوست دارم. همچنین به همراه دوستان غیرورزشی‌ام به رستوران می‌روم.
* نوع دیزاین اتاق‌تان چگونه است؟ به نظر می‌آید اتاقی کاملاً فوتبالی داشته باشید؟
خیر، اتفاقاً به جز یک عکس تیم ملی که کنار دوستانم هستم و چند مدال، اتاقم بسیار ساده است. البته یک عروسک بزرگ هم دارم.
* فوتسال یا فوتبال به نظر ورزش خشنی است، آیا اخلاق شما هم خشن است؟
وقتی ما دختران وارد ورزش می‌شویم سیستم‌مان تغییر پیدا می‌کند چراکه در میدان نمی‌توانیم احساسات دخترانه داشته باشیم، چون باید برای نتیجه بجنگیم. ولی در منزل و مهمانی‌ها کاملاً احساسی و دخترانه رفتار می‌کنیم.
* هیچ‌وقت شده بترسید در اثر ضربات توپ چهره تان تغییر کند؟
ترس که ندارم، چون امکان این برخورد‌ها زیاد است و به نظرم با یک عمل جراحی می‌توان آن عیب را رفع کرد، اما توجه من به پوست صورتم و زیبایی آن همیشه هست.
* بازیکن محبوب‌تان بین ورزشکاران خارجی کیست؟
مارتای برزیلی و کریس رونالدو.
* بعد از مهار پنالتی رونالدو توسط علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه حسی داشتید؟
احساس غرور ملی و افتخار کردم و خودم را کنار تیم ملی دیدم. خیلی خوشحال شدم و همین مهار پنالتی باعث شد بچه‌های تیم ملی گل مساوی را هم به پرتغال بزنند. من خودم یک فوتسالی هستم و می‌دانم آن لحظه آقای بیرانوند چه استرسی داشت و آن لحظه دعا کردم پنالتی گل نشود.
* الگوی ورزشی تان؟
از نظر فنی الگوی من علی کریمی است، دوست ورزشی‌ام نیلوفر اردلان و بازیگران مورد علاقه‌ام شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و لیلا حاتمی هستند.
* طرفدار استقلال هستید یا پرسپولیس؟
پرسپولیس.
* رشته ورزشی مورد علاقه‌تان به غیر از فوتسال؟
در رشته‌های انفرادی تنیس را دوست دارم. تیمی هم فقط فوتسال را دوست دارم.
* تلخ‌ترین خاطره ورزشی‌تان؟
در سال ۹۳ و مسابقات فوتسال غرب آسیا متأسفانه نتوانستم ضربه پنالتی را گل کنم و همین باعث شد تیم به مقام دومی برسد. حس خیلی بدی داشتم.
* شیرین‌ترین خاطره ورزشی؟
نخستین قهرمانی ما در قاره آسیا، شیرین‌ترین خاطره‌ام بود. بسیار برایم لذت‌بخش بود که در این مسابقات موفق شدم عنوان برترین بازیکن آسیا را نیز کسب کنم. این تجربه‌های اول همیشه شیرینی خاص خود را دارد.
* تلخ‌ترین اتفاق زندگی؟
از دست دادن عزیزان همیشه جزو تلخ‌ترین خاطرات محسوب می‌شوند که در این سال من دایی‌ام را از دست دادم و سال تلخی برای من و خانواده‌ام بود. همچنین یادم هست زمانی که فاجعه منا رخ داد پدر و مادرم به حج رفته بودند و من هم در مالزی بودم. خیلی نگران شدم و متأسفانه با تلفن خودم هم قادر به تماس نبودم، اما از طریق هتل ابتدا با رئیس کاروان و سپس با پدرم صحبت کردم تا خیالم راحت شد که سالم هستند. زمان‌های دلهره‌آوری را سپری می‌کردم.
* شیرین‌ترین خاطره زندگی؟
شیرین‌ترین خاطره زندگی‌ام به حضورم در ایتالیا برمی‌گردد که توانستم تجربه‌های بسیاری در این کشور کسب کنم.
* نظرتان درباره شهرت؟
شهرت به اندازه خوب است. شهرت بسیار را دوست ندارم هرچند این شهرت نصیب ما (دختران) نمی‌شود.
* اهداف‌تان را در زندگی چگونه پیگیری می‌کنید؟
من همیشه به دنبال اجرای بهترین عملکرد هستم. به خاطر همین تمریناتم را به صورت انفرادی انجام می‌دهم. شرایط خوبی دارم و در حالت ایده‌آلی قرار گرفتم. از عملکردم رضایت دارم چراکه هدف دارم و تمام تلاشم را برای رسیدن به آن انجام می‌دهم. مطمئنم اگر از هدفم دست نکشم، یک روزی این اتفاق رخ می‌دهد. دوست دارم امسال حتماً لژیونر بشوم.
* حضور مدیر فنی در تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حضور مدیر فنی مرد در کنار تیم ملی بسیار مهم است چراکه باعث افزایش پتانسیل فوتسال بانوان خواهد شد. مخصوصاً اینکه از نفرات خوبی مانند صانعی و شمس به عنوان مشاور در کنار تیم ملی استفاده می‌شود.
* آینده فوتسال بانوان را چگونه می‌بینید؟
با حمایت مسئولان قطعاً بهتر خواهیم شد و آینده درخشانی در انتظار آینده زنان فوتسال است. هرچه حمایت بیشتر شود، بهتر خواهیم شد. می‌توانیم جزو سه تیم برتر جهان شویم.
*آیا انتقاد را می‌پذیرید؟
تعدادی از انتقادات که ریشه در صفحات مجازی دارد را نمی‌پذیرم. به بعضی‌ها هم توجهی نمی‌کنم چراکه انتقاد نیست و تنها یک حاشیه است و هدف‌شان دور کردن من از اهدافم است. هر چیزی که باعث دور شدن از هدفم باشد را پاک می‌کنم. ولی انتقادات کادر فنی را می‌پذیرم و برای بهتر شدن تلاش می‌کنم.
* این روز‌ها درباره حضور بانوان در ورزشگاه صحبت‌های زیادی می‌شود، اما روی دیگر سکه نیز وجود دارد!
این یک مسئله تکراری است و فکر می‌کنم شرایط در آینده خیلی بهتر شود، چون دیدگاه‌های مردم و جامعه تغییر کرده است. من هم خیلی دوست دارم پدرم و برادرم بیایند و بازی من را ببینند و مطمئنم این اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.