حتی قلقلی بی‌صدا هم معترض تلویزیون است

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، شهرام لاسمی، بازیگر برنامه های کودک که بیشتر با شخصیت «قلقلی» معروف شد، سال هاست از تلویزیون دور شده و همچون کاراکتر معروفش سکوت کرده است. او تنها سرگرمی اش اجرای تئاتر در شهر مشهد برای کودکان است. به قول خودش دیگر مخاطب میلیونی ندارد و مخاطبش چند نفری شده است اما همین هم برایش کافی است و به آرامی می گوید: این نیز بگذرد … .

لاسمی دلیل فاصله اش از تلویزیون را بی توجهی مدیران صداوسیما عنوان می کند.

این بازیگر برنامه های کودک درباره دلیل دوری اش از تلویزیون و گله اش از مدیران سازمان صداوسیما را با این عبارت آغاز کرد که می گویند شهرام لاسمی مگر وجود دارد؟!

لاسمی گفت: من سالهاست از تلویزیون دور هستم و اصلا دوست ندارم با این رسانه همکاری کنم. مردم همیشه به من لطف دارند که سراغم را می گیرند اما من مقصر نبودنم نیستم. آنقدر حضورم کتمان شده که حتی در جایی از مدیری شنیدم که گفت شهرام لاسمی مگر وجود دارد؟!

خیلی وقت است مرا کتمان می کنند

او از دلتنگی حضور در برنامه های کودک گفت و در این زمینه به شخصیت «قلقلی» اشاره کرد. لاسمی یادآور شد: معلوم است که من هم دلم برای قلقلی و برنامه‌های دیگرم تنگ شده اما این خواست من نیست. متاسفانه خیلی وقت است دیگر مرا نمی بینند. من از دهه ۶۰ کارم را در تلویزیون شروع کردم و آخرین کارم در تلویزیون سال ۹۹ «اتل متل تماشا» با خانم سارا روستاپور بود. بعد از آن هر چه به صداوسیما طرح ارائه کردم قبول نکردند و من هم از تهران فاصله گرفتم و الان چند سالی است که در شهر مشهد زندگی می کنم. قبلا در یک اجتماع بزرگ تر بودم الان در یک اجتماع کوچک تر فعالیت دارم. تدریس می کنم، برای کودکان کار تئاتر می کنم و خودم را اینگونه سرگرم کرده ام.

او در پاسخ به اینکه اگر از شما برای همکاری مجدد در حوزه کودک دعوت شود دلتان می خواهد دوباره به تلویزیون برگردید؟ تصریح کرد: بعید می‌دانم مرا بپذیرند چون اگر می خواستند هرگز چنین رفتاری با من نمی کردند و طرحم را داخل سطل زباله نمی‌انداختند. وقتی این رفتار را با من کردند یعنی وقتت گذشته و دوره ات به پایان رسیده است! در صورتی که همه می دانند ما در زمان جنگ و موشک باران در استودیو برای کودکان دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ برنامه ضبط می کردیم اما الان که بچه های امروزی نیاز دارند تا فرهنگ ایرانی را به آنها آموزش بدهیم تا سراغ فرهنگ های غرب نروند، متاسفانه ما را نمی بینند و کتمان می‌کنند. آنها می‌گویند مگر شهرام لاسمی وجود دارد، اصلا چه کسی است؟!

لاسمی سپس در واکنش به وعده رئیس صداوسیما مبنی بر بازگشت چهره های فراموش شده به تلویزیون، اینگونه گفت: فعلاً که به من پیشنهادی نشده، اگر بشود می توانم فکر کنم. من بچه ها را همیشه دوست داشتم و آنها تمام زندگی من هستند. آن زمان در یک اجتماع و رسانه میلیونی بودم اما الان در شهر مشهد با تعداد کم برای بچه ها تئاتر کار می کنم، کارگردانی و بازی می کنم. فن بیان برای بچه ها تدریس می‌کنم و کلاً ارتباطم با بچه هاست. آن زمان ارتباطم میلیونی بود اما الان ارتباطم چند نفری است که مهم نیست این نیز بگذرد. متاسفانه حتی کارگردان ها و تهیه کننده های قدیمی سینما هم دیگر سراغی از من نمی گیرند و من نمی دانم دلیلش چیست.

بچه ها خیلی وقت است از تلویزیون ایران فاصله گرفته اند

این بازیگر برنامه های کودک همچنین در پاسخ به این پرسش که «با تمام دلخوری ها آیا توصیه ای به مدیران تلویزیون در حوزه کودک دارید؟» خاطرنشان کرد: اگر دغدغه شان مردم و کودک باشد قاعدتاً حرکتی انجام می دهند ولی وقتی دغدغه‌شان نیست من چه توصیه ای می توانم داشته باشم؟ آنها باید دغدغه این را داشته باشند تا به گونه ای برای فرزندان این نسل برنامه سازی کنند که آنها را پای تلویزیون بنشانند و دوباره با تلویزیون آشتی بدهند، نه اینکه بچه ها به سمت شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بروند. متاسفانه الان دیگر بچه ها از تلویزیون فاصله گرفته اند. باید ببینند چطور می توانند جذابیت ایجاد کنند که دوباره مردم را با تلویزیون آشتی بدهند. متاسفانه حرف های ما به گوش کسی نرسیده و نمی رسد. شما عزیزان خبرنگار زحمت مصاحبه می کشید، دغدغه دارید اما باور کنید مدیران دغدغه‌شان این نیست.

شهرام لاسمی صحبت هایش را اینطور پایان داد: «من همیشه آمادگی خدمت برای بچه ها را دارم اما اینکه با تلویزیون کار کنم را نمی دانم، مگر اینکه کم لطفی این همه سال را جبران کنند که آن هم بعید می دانم.»

شهرام لاسمی، بازیگر برنامه های کودک تلویزیون است. او به خاطر ایفای نقش شخصیت تلویزیونی قلقلی شناخته شد. اولین بازی لاسمی در نوجوانی در برنامه بازی شادی تماشا بود. او بعد از بازی در چند تله تئاتر، به برنامه خردسالان «بازی شادی تماشا» در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما دعوت شد.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.