محمود پاک نیت:نباید کار به جایی برسد که بازیگر پروژه را ترک کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، محمود پاک نیت پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول به استراحت هستم و نمی‌خواهم کار کنم، به تازگی چهار سریال طولانی را پشت سر گذاشتم و به همین دلیل کمی در خانه مشغول استراحت هستم.

وی پیرامون آثاری که در آنها به ایفای نقش پرداخته ابراز کرد: طی دو سال گذشته در چهار سریال «جشن سربرون»، «گیل دخت»، «سنجرخان» و «تب و تاب روزگار» به ایفای نقش پرداختم، سه اثر اول تاریخی و سریال «تب و تاب روزگار» اثری داستانی در زمان حال است.

با بازی در چهار سریال به تلویزیون باز خواهم گشت

پاک نیت ایفای نقش در آثار تاریخی را سخت اما جذاب خواند و اضافه کرد: طبیعتا آثار تاریخی مقتضیات خاص خود در پروسه تولید را دارند، به طور معمول در تهران ساخته نمی شوند، لوکیشن‌های خارجی فراوانی دارند و زمان فیلمبرداری آنها بسیار زیاد است، به همین دلیل است که ساخت و حضور در این دست آثار سخت است اما قطعا جذابیت های خاص خود را دارد.

محمود پاک نیت از دشواری‌های بازیگران در روزهای سخت کرونا گفت - همشهری آنلاین

وی در همین راستا تاکید کرد: شخصا عاشق آثار تاریخی هستم، به نظر من تاریخ آینه روزگار ماست، به همین دلیل همیشه مطالعه آثار تاریخی و همچنین بازی در چنین آثاری را دوست داشته و دارم. از جهاتی سختی‌های این دست آثار هم همیشه برایم جذاب بوده، زیرا من بازیگرم و بازیگری در تطبیق با همین سختی‌ها صیقل می خورد.

پاک نیت درباره احتمال حضورش در دو پروژه تاریخی «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» افزود: واقعیت امر هنوز با من تماسی گرفته نشده است، اگر تماسی باشد و من نقش را دوست داشته باشم طبیعتا از حضور در آنها استقبال می کنم.

پاک نیت: قراردادهای بازیگر اعتبار و سندیت ندارد

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره اعتبار قرارداد بازیگران اضافه کرد: متاسفانه قراردادها هیچ سندیت و اعتباری ندارند، اگر کسی بد عهدی کند و یا تهیه کننده ای دستمزد بازیگر را ندهد این قراردادها به هیچ درد نخورده و دردی را درمان نمی کنند.

پاک نیت در همین رابطه ادامه داد: از نظر من اگر تهیه کنندگان خودشان سرمایه داشته باشند و بتوانند در پروژه هزینه کنند مشکل حل می شود، اینکه تهیه کننده بدون هیچ سرمایه‌ای همه چیز را به اسپانسر و یا صدا و سیما پاس می دهد اتفاق درستی نیست، زیرا بازیگر با تهیه کننده قرارداد می بندد و نه اسپانسر.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» افزود: من بارها با این مشکل روبرو شده ام، گاها تهیه کننده تسویه حساب را به دریافت هزینه از صدا و سیما و یا اسپانسر موکول می کند، این در حالی است که بازیگر اجاره خانه دارد، خانواده دارد و باید امرار معاش کند، چطور در هنگام قرارداد همه تعهدات که برای بازیگر است رعایت می شود و تنها یک تعهد تهیه کننده که پرداخت به موقع دستمزد است اکثرا عملی نمی شود؟.

پاک نیت شیوه نگارش قراردادهای بازیگران را اشتباه خواند و ادامه داد: معمولا همه قراردادها شبیه هم هستند، به نظر من قراردادها باید برای هر بازیگر، بنا به زمان و پروژه متفاوت باشد، اما ما شاهد آن هستیم که اکثر قراردادها کپی از هم بوده و هیچ تفکیکی بین آنها وجود ندارد. این شیوه نگارش قرارداد اصلا درست نیست و به طور کلی اصلا قانونی و حقوقی نیستند. به همین دلیل باید یک بازنگری درست در آنها شکل بگیرد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین رابطه خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد می‌بینیم که بازیگران به دلیل بدقولی‌های فراوان تهیه کننده کار را ترک می کنند، البته من همیشه به پروژه ها اخلاقی نگاه می کنم و در چنین شرایطی به دلیل حضور دیگر عوامل و بازیگران پروژه را ترک نمی کنم اما کار آنها هم رد نمی کنم، سوال اینجاست چرا باید بازیگر را به حدی برسانیم که نقشی که برای آن زحمت کشیده را رها کند.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.