عمو قناد پس از یک دهه سکوتش را شکست

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مجید قناد در توضیح چرایی توقف و تعطیلی برنامه فیتیله، جمعه تعطیله بیان کرد:

همه کاستی‌ها و نواقص لزوما از صدا و سیما نیست. در برخی موارد، ایراد، خود ما هستیم.

برنامه خودم را مثال می زنم. وقتی چارچوب رعایت نمی شود، بروز مشکل طبیعی است. چهارچوب‌ها حدودی است که تلویزیون برای خودش دارد و اگر رعایت نشود، آن برنامه مسلما با موفقیت روبرو نشده و به مشکل خواهد خورد و هر برنامه هم برای خودش چارچوبی دارد.

شاید اگر این چارچوب‌ها رعایت می‌شد، برنامه فیتیله، جمعه تعطیله می توانست سالیان سال ادامه پیدا کند اما متاسفانه عزیزانی که در کنار من بودند، به چهارچوب‌ها پایبند نبودند.

من چون کارمند سازمان بودم، نمی توانستم حد و حدود سازمان را رعایت نکنم و در نتیجه امکان تخطی نداشتم اما این دوستان عزیز، چون وابستگی به تلویزیون نداشتند، اهتمامی هم در رعایت اصول نداشتند.

ما چون در این رسانه کار می کنیم، باید چارچوب ها را رعایت می کردیم. در نتیجه، من در این مورد به صدا و سیما حق می دهم که این برنامه باید قطع می شد و نباید ادامه پیدا می کرد. هرچیز در جایگاه خودش کارکرد دارد و مصلحت آن زمان صدا و سیما این بود.

وقتی قاضی می تواند قضاوت کند که هر دو طرف حاضر باشند. نمی شود صرفا چیزی که من دوست دارم را مثبت بگویم. یعنی باید جایی باشد که در این باره نظر دهد؛ مجمعی از صاحب نظران منتسب به صدا و سیما و گروه های هنری باید بنشینند و درباره چنین نقصان‌هایی صحبت کنند.

شما وقتی یک میکروفون یا قلمی در رسانه دارید، می توانید با یک کلمۀ جابه‌جای من، من را مقصر کنید یا در موضع حق قرار دهید؛ به همین دلیل کار شما بسیار سخت است. چرا که یک قاضی هستید که باید آن چه می شنوید را از هر دو طرف اعلام کنید.

اگر منِ مجری در اجرا طرفدار یک تیم باشم، اجازه ندارم در مورد تیمی که بسیار دوست دارم تعریف و تمجید کنم و از تیمی که دوست ندارم، بدگویی کنم. این موضوع درست نیست. چرا که در این جایگاه، احساسات درونی من به خودم مربوط است و به بیننده ربطی ندارد و این بسیار بد است که در برخی از موارد ما مجریان و کسانی که روبروی دوربین می نشینیم، یک طرفه قضاوت می کنیم. کار دوستان فیتیله‌ای هم نوعی از انعکاس نظر شخصی بود که جایش در اجرای یک برنامه آن هم برای کودک نبود.

اهمیت بی‌طرفی در اجرای یک برنامه تلویزیونی

درست است که مجری هستیم اما نباید یادمان برود که اجرای ما برای کودکان است. پس نباید فقط برای تصویر و قشنگ بودن خودمان این کار را انجام دهیم. بلکه باید برای اصل قضیه کار کنیم.

من راجع به این موضوع صحبت نکرده‌ام. چون عقیده دارم کسی صحبت های درون خانه اش را بیرون نمی برد؛ چون تلویزیون برای من خانه است و چیزهایی که باید گفته شود نیاز به حضور هر دو طرف دارد. به همین دلیل در این سال‌ها ترجیح دادم در مورد این موضوع صحبت نکنم. چرا که مردم خودشان بسیار آگاه هستند و تصویر را خوب می بینند.

فکر می کنم قطع شدن این برنامه به صلاح بود. چرا که دیگر برای کودک نبود و برای بزرگترها اجرا می شد.

فیتیله، جمعه تعطیله در گونه کودک و نوجوان پخش می شد و عدم تناسب محتوای آن با گونه اش مانند این بود که  شما در زمان برنامه بزرگسال، برنامه کودک پخش کنید.

در چنین شرایطی این اعتراض پیش می‌آمد که چرا برنامه کودک را برای بزرگسالان گذاشتند. به همین دلیل است که -۱۳ یا +۱۳ روی برنامه‌ها گذاشته می شود.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.