سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سریال مختارنامه در سالیان اخیر بارها و بارها از رسانه ملی به بهانه‌های مختلف بازپخش شده. می‌توان گفت که ضعف صداوسیما در تولید آثار باکیفیت باعث شده تا همان آثار قدیمی به فواصل زمانی کم برای چند مرتبه بازپخش شود و داد مردم را در بیاورد. اما جدای از همه این‌ها مختارنامه داستان دیگری دارد. سرنوشت عجیبی در انتظار برخی از دست اندرکاران مجموعه بود و همین بهانه‌ای شده برای پرداختن به این سوژه که البته همزمانی آن با پخش مجددش هم بی تاثیر نیست.

 
ماه‌چهره خلیلی

ماه‌چهره خلیلی‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و یک دوره بازیگری را در «مدرسه متد» (Method School) واقع در لندن گذرانده بود. او نوه دختری پروین سلیمانی بود و بازیگری در تلویزیون را با سریال مختارنامه (۱۳۸۹) و کاراکتر «جاریه» ساخته داوود میرباقری، و بازی در سینما را با چشمان سیاه ساخته ایرج قادری آغاز کرد.

سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت. پیکر او در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ با حضور خانواده و دوستانش در آرامستان مسلمانان منطقه هِندون واقع در شمال غرب لندن به خاک سپرده شد.


کریم اکبری مبارکه

کریم اکبری‌مبارکه بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر بود. وی لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

او در آثار کارگردانان نامداری مانند بهرام بیضایی و داوود میرباقری ایفای نقش کرده بود و مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی و اَحمَر بن شُمَیط در سریال مختارنامه بوده‌است. سالیان سال چهره او به عنوان ابن ملجم مرادی در یادها ماندگار شده بود تا که مرحوم اکبری با ایفای نقش یکی از یاران مختار دوباره به شهرت رسید. پنجشنبه ٨ آبان ۱۳۹۹ بود که بر اثر ابتلا به کرونا، این بازیگر کشورمان در سن ۶۷سالگی از میان ما رفت.


مازیار لرستانی

مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است.

سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

لرستانی را در مختارنامه با کارکتر سردسته زنان کوفی به یاد می‌آوریم. او روز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنسیت خود خبر داد و‌ گفت نام مازیار را برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنسیت» برای چنین اتفاقی استفاده کرد.


رضا رویگری

رضا رویگری (زاده ۶ دی ۱۳۲۵) فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دهه ۱۳۴۰ آغاز کرده‌ و در سینما، تلویزیون و تئاتر پرکار بوده‌است. او همچنین خوانندهٔ سرود «الله الله» در اوایل انقلاب ۱۳۵۷ است. رویگری برای بازی در بوتیک (۱۳۸۲) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن سینمای ایران شد.

سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

رضا رویگری که با نقش «کیان ایرانی» در مختارنامه ماندگار شد، چند سالی است که به بیماری مبتلاست و در این مدت کمتر در سینما و تلویزیون بازی کرده و چند بار هم در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفته‌است و در آسایشگاه کهریزک به سر می‌برد. او این خبر را از طریق کلیپ ویدیویی به طرفدارانش و مردم اطلاع رسانی کرد.


فریبرز عرب‌نیا

فریبرز عرب‌نیا در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد. او پس از طی کردن دوره خدمت سربازی در سال ۱۳۶۴ به ترکیه رفت و در دانشگاه خاورمیانه آنکارا مشغول به تحصیل رشته مدیریت شد، اما آن را نیمه تمام رها کرد و به ایران بازگشت تا در رشته مورد علاقه‌اش مشغول شود. او پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های تخصصی تئاتر و سینما به شکل حرفه‌ای وارد کار شد و تئاتر را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر حمید سمندریان و سینما را در دوره‌ای دو ساله در مجتمع آموزشی سینما تحصیل کرد.

سرنوشت عجیب چند بازیگر سریال مختارنامه

بازیگر فیلم‌های سلطان و شوکران در سال ۱۳۷۰ با آتنه فقیه نصیری ازدواج کرد که در نهایت به طلاق منجر شد. عرب نیا برای بار دوم در سال ۱۳۷۹ با عسل بدیعی ازدواج کرد که این زندگی بعد از ۴ سال در سال ۱۳۸۳ به طلاق کشید. مختار تلویزیون ایران چند سالی‌ست به کانادا مهاجرت کرده. این خبر را پژمان راهبر تحلیلگر ورزشی منتشر کرده بود و در توئیترش نوشته بودکه مختار ایران را ترک کرد و به کانادا رفت تا از صفر شروع کند.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.