چرا جناب خان همچنان در فصل هشتم، دوست داشتنی بود و تکراری نشد؟

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۹۳، زمانی که شخصیت «جناب خان» در مجموعه عروسکی «کوچه مروارید» به کارگردانی سعید سالارزهی و در نمایش خانگی حضور داشت، بسیاری از مخاطبان از وجود چنین شخصیتی خبر نداشتند، چه برسد به این که کاراکتر محبوب آنان باشد، اما این شخصیت از نمایش خانگی و «کوچه مروارید» به شبکه نسیم و «خندوانه» رسید و اوضاع به کل تغییر کرد. «جناب خان» به مرور جای خود را در این برنامه باز کرد و شهرت و محبوبیت فراوانی نصیب او شد. این شخصیت که حالا به ستاره «خندوانه» تبدیل شده، در طول این سال‌ها هرگز تکراری یا یکنواخت نشد و حتی بیشتر از قبل نزد مخاطبان محبوب است. نزدیک شدن به پایان «خندوانه ۸» بهانه‌ای شد تا نگاهی به کیفیت حضور «جناب خان» در این فصل و علت محبوبیت او داشته باشیم

صحبت‌هایی به زبان طنز و کنایه

شخصیت عروسکی است، بنابراین مخاطب توقع ندارد چنین شخصیتی مانند رامبد جوان صحبت‌های جدی مطرح کند یا انتقاد و گلایه‌اش را به صورت مستقیم با مخاطبان در میان بگذارد، بنابراین او طبق روال همیشگی خود، با زبان کنایه و شوخی به موضوعات پرسروصدای روز می‌پردازد و به این ترتیب مورد توجه مخاطب هم قرار می‌گیرد. به عنوان مثال تبلیغات لیلا حاتمی برای یک برند لوازم خانگی و ماجرای بیمه شدن معده یک بلاگر غذا از موضوعات پرحاشیه فضای مجازی بودند که سوژه «جناب خان» شد. وضعیت معیشت مردم و گرانی نیز معمولا موضوع انتقاد‌ها و شوخی‌های کنایه‌آمیز این شخصیت بوده است.

حضور به اندازه

حضور به اندازه «جناب خان» در «خندوانه» نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده این شخصیت جذابیت خود را از دست ندهد. هرچند که این کاراکتر در قسمت‌های اخیر «خندوانه» احتمالا به دلیل نزدیک بودن به پایان برنامه، حضور پررنگی در «خندوانه» داشته، اما به طور کلی معمولا به اندازه و به موقع در برنامه حاضر شده است، به همین دلیل هرگز طنازی‌ها و شوخی‌های او برای مخاطبان عادی نشده است. گواه این موضوع نیز غیبت یک ماهه «جناب خان» به دلیل کسالت محمد بحرانی در برنامه است. او اواخر دی ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در «خندوانه» دیده نشد. در طول این مدت مخاطبان بار‌ها درباره علت این اتفاق سوالاتی را مطرح کردند و خواستار بازگشت او بودند. سرانجام بحرانی در پاسخ به واکنش‌ها توضیح داد که به علت التهاب در ناحیه گوش و حنجره خود، تحت درمان و مشغول استراحت بوده است.

واکنش درست و به موقع

«جناب خان» معمولا واکنش‌های درست و به جایی به موضوعات و اتفاقات مهم داشته و البته در این مورد از حد نگذشته است. خرداد امسال همزمان با حادثه متروپل و عزاداری مردم حضور این شخصیت در «خندوانه» کم رنگ شد و او پس از بازگشت به برنامه، از حضور روان شناس به عنوان مهمان در برنامه استفاده کرد. این شخصیت برخلاف معمول در برنامه شاد و پرجنب و جوش نبود و از روان شناس کمک خواست تا روحیه‌اش بهتر شود. «جناب خان» همچنین متناسب با شرایط، آواز جنوبی غمگینی را خواند و خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به پرونده متروپل و مشخص شدن مقصران این حادثه شد. معمولا کمتر پیش می‌آمد که این شخصیت صحبت‌هایی جدی مطرح کند، اما با توجه به اهمیت موضوع و رویه متفاوت «جناب خان»، واکنش مناسب و به موقعی به این اتفاق داشت.

ایده‌های جدید و متنوع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های «جناب خان» که باعث شده این شخصیت در دام تکرار نیفتد، طراحی ایده‌های جدید در رفتار، گفتار و حتی پوشش اوست. «جناب خان» در فصل هشتم «خندوانه»، علاوه بر تکیه کلام‌های همیشگی خود، اصطلاح بامزه و متفاوتی مانند «نائنگی میقولی» را به کار برد. بوسه‌های مداوم و سریع «جناب خان» روی شانه مهمان یا رامبد جوان نیز جزو نشانه‌های تازه ابراز محبت این شخصیت به آن‌هاست. هرچند که «جناب خان» معمولا یک لباس ثابت دارد، اما پوشش او متناسب با موقعیت‌ها تغییر می‌کند.

همین مسئله تنوع خوبی در ظاهرش به وجود می‌آورد و به بامزه‌تر شدن حضور در برنامه هم کمک می‌کند. به تازگی در یکی از قسمت‌های «خندوانه» که پیمان حسینی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی مهمان برنامه بود، «جناب خان» با پوششی مناسب کنار دریا در برنامه ظاهر شد. او پنجم تیرماه در شبی که ابوالفضل پورعرب به «خندوانه» آمد نیز خودش را به عنوان یکی از گزینه‌های ایفای نقش «مهین» با بازی نیکی کریمی در فیلم «عروس» معرفی کرد و لباس عروس به تن داشت.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.