الهام چرخنده:کف و سوت زنی های اینطرفی و آنطرفی برایم مهم نیست/افتخار می کنم سلامت و درست زندگی کردم/رتبه سوم جستجوگر گوگل را تصاحب کرده ام

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، در هر کشوری، زن نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهد و نقش او در رشد و تعالی انسان و جامعه‌ی انسانی بسیار مهم است.

در متون دینی و منابع اسلامی نیز به موارد زیادی برمی‌خوریم که نشان از جایگاه ویژه‌ی زن در جامعه دارد حضور فعال زن مسلمان ایرانی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی موید این مطلب است. بنابراین، اسلام با ظرافتی شایان توجه، نقش زن را در حوزه‌های مختلف جامعه به ویژه در حوزه‌ی تعلیم و تربیت فرزندان صالح و مجاهدان راه خدا تبیین کرده است.در گفتگویی صمیمی و خودمانی با سرکارخانم الهام چرخنده هنرمند سرشناس سینما و تلوزیون ایران پیرامون عفاف و حجاب به گفت و گو نشستیم که ماحصل آن را در ذیل می توانید بخوانید.

این هنرمند ارزشی کشورمان در مورد اینکه حجاب و عفاف چه آثار مفیدی را به همراه دارد اظهار داشت : ثمره عفت عمومی و فردی در حجاب نمود پیدا می کند و زنان با حجاب اسلامی به مقام والای انسانی خود می رسند؛ به عبارت دیگر عفاف فراتر از حجاب است و شامل عفاف در گفتار، شنیده ها و روابط، در نگاه و در قلب و فکر افراد می باشد.
وی گفت :  حجاب توصیه الهی است و برای کمک به دختر و پسران جوان ما است و خیر وصلاح و مصونیت و طهارت قلبی و آرامش در این حکم الهی است
الهام چرخنده با توجه به حواشی اخیر که در فضای مجازی برایش پیش آمده بود اظهار داشت ؛ کف و سوت زنی های این طرفی ها و آنطرفی برایم مهم نیست چراکه من با کسی عهد بسته ام که زندگی خودم و فرزندانم را مدیون او هستم .ولایت همه هستی ام هست.
وی افزود: : علاقه ای دیگر به شنیدن این حواشی ندارم و دوست دارم در گوشه ای آرام بگیرم چراکه امروز عصر آگاهی است و پرده های خوب و بدی را خداوند کنار می زند و نمایان می کند .
وی خاطر نشان کرد : انسان ها در ثانیه آزمایش و امتحان خود را پس می دهند ، من پیامبر نیستم ؛ اگر رسالتی هم بر دوشم بوده فکر می کنم در حد توانم انجام داده ام چرا که به اندازه کافی از سوی برخی از افراد روشنفکر نما  خودم ، فرزندانم و خانواده من مورد تهمت و توهین آنها قرار گرفته ایم .
چرخنده گفت : دوستانی که دم از روشنفکری ، ادبیات ، کلام زیبا و دموکراسی می زنند از طلوع تا غروب آفتاب ، در حال توهین و فحاشی به خانواده و خاندان من هستند.
وی بااشاره به اینکه بخش قابل توجهی اعتراض من از افراد مذهبی نما در ایران است اظهار داشت آنها بین شک و شوک مانده اند.
وی خاطر نشان کرد : وقتی سواد رسانه ای و اخلاق وعدالت اجتماعی،  وجود نداشته باشد وضعیت همین خواهد بود اکنون فعالان حقوق بشر کجا هستند!؟
وی گفت : درآمد من از سینما نبوده است که اکنون بخواهند من را  بخاطر چادرم کنار بگذارند ؛ من به کسی در این حرفه باج نداده ام و نخواهم داد ؛ اکنون هم هر اتفاقی قرار است رخ دهد دیگر مهم نیست چون در مسیری قرار گرفته ام که حالم خوب است چراکه در ایران اسلامی خود زندگی می کنم و بر این مهم می بالم و افتخار می کنم .
چرخنده با اشاره به اینکه در زمانی که برخی ها نمی دانستند خارج از کشور کجا است ما در آنسوی مرزها زندگانی و در بهترین رفاه و شرایط عالی بودیم اظهار داشت : اکثر اعضای خانواده من خارج از ایران زندگی می کنند. اگر من در ایران ماندم و زندگی می کنم به حرمت باورها و اعتقادات خودم است و کسی نمی تواند به من بگوید چرا در کشور جمهوری اسلامی ایران حجاب برتر راانتخاب کرده ای و با تحقیق و تحصیل از ادیان الهی از حقیقت هستی، برای جوان های کشورت میگویی ..
چرخنده گفت : نسل اکنون ما نسل آگاهی است و من به این امر مهم ایمان دارم و باورم بر این است که پشت دروازه های شهرحضرت صاحب الزمان عجل الله  ایستاده اند و ناظر بر اعمال ما هستند .
وی با اشاره به اینکه تکلیف حجاب و عفاف در شرع مشخص است اظهار داشت :  اعتقاد ، هویت ، جایگاه ، ریشه و اصالت در ماهیت چهره ، بیان ، تحصیلات ، گذشته ، حال و آینده انسان مشخص است . قانون مداری وظیفه یک شهروند هنجار است و حجاب قانون کشور من است .‌ چرا عده یی سر برتحریک به قانون شکنی و ناهنجاری دارند .‌؟
وی گفت ، کسانی که من را می شناسند ؛می دانند که من عاشق کودکان هستم و ماهیت شوخ طبعی دارم ، در مراسمی که  ویدئوی آن در فضای مجازی منتشر شد مادران و خانواده های شهدای دزفول حضورداشتند و در روبروی ما کودکان در حال اجرای سلام فرمانده با حالت نمایش بودند .که با آنها من هم اجرا کردم ؛ در این رابطه من فرمانداری محترم دزفول را مقصر این مورد نمی دانم ..چراکه امپراطوری رسانه های معاند فعالی که اکنون در کشورمان وجود دارد  همانند علف های هرز در حال انتشار اخبار ضد و نقیض و کذب هستندوذهن افکار عمومی را به سمت ضد ارزش ها سوق میدهند..و بعضی ها ناآگاهانه پازل ضد انقلاب راکامل میکنند
وی خاطر نشان کرد : این معاندین اعتقادات و  اسطوره های این مرز و بوم را هم مورد حمله رسانه ای قرار می دهند ..چرخنده عضو و سرباز کوچک این میدان جهاد است ..
چرخنده گفت : اگر مثالی در سخنرانی ها بزنم من را همین رسانه ها نقد می کنند ، من بیش از ۴۰۰ جلسه سخنرانی داشته ام  آن زمان ها کجا بودند این مفسران و تحلیلگر ها، که امروز نقد های تندی به مثال های حقیر دارند .
وی با اشاره به اینکه دختران ما با آگاهی کامل حجاب را انتخاب کرده گفت : مگر ما در ایران سفیر یونیسف ، یونسکو و … نداریم چراکسی با آنها کاری ندارد ، بنده هم با دعوت و حکم رسمی سفیر حجاب سخنرانی می کنم و  اگر در مورد مسئله حجاب صحبتی می کنم، همگان می دانند این مهم یک حکم الهی است و توطئه زدن این مهم یک جریان ضد دینی ،جهانی است .
الهام چرخنده با اشاره به این که من بهترین زمان عمرم را در حال گذران هستم اظهار داشت : مگر می شود کسی هر روز اسم اهل بیت علیهم السلام را زمزمه کند و با قرآن مانوس باشد و  ادعیه بخواند و گوش دهد حال روحی او بد باشد ؟!مگر می شود کسی به حرم های مطهر عزیمت و سبک بال نشود چراکه حال خوبم را مدیون ائمه اطهار علیهم السلام هستم .
وی گفت : من مدتی در کربلا زندگی کرده ام وبزرگترین افتخارم خادمی حرم حضرت غیرت الله علیه السلام است و خادمی حرم های شریفین ایرانم طی این ۹ سال است.
هنرمند ارزشی سینما و تلوزیون کشورمان خاطر نشان کرد : حال امروزم فقط از برخی ها بد می شود که با دزدیدن قلب ، روح و جان فرزندان ما تغذیه فاسد و مسموم به آنها می دهند .
وی گفت حجاب توصیه الهی است و برای کمک به فرزندان مسلمان ماست  .
چرخنده خاطر نشان کرد : نمی دانم درد برخی افراد از اینکه بخواهند با تغذیه مسموم به فرزندان ما آموزش برداشتن حجاب را بدهند چیست؟ نمی دانم به کجا می خواهندبرسند، اما این را می دانم که آنها خانواده و اصالت را هدف گرفته اند و ان شاءالله موفق به این امر نخواهند شد .
وی گفت : به عقیده من فضای مجازی برای مجاز است! چراکه یک دنیای موازی برایمان درست کرده اند که ازحقایق دور است .
این هنرمند سرشناس خاطر نشان کرد : خانمی که در غرب آنتن برنامه زنده می گیرد و عناوینی با عنوان چهارشنبه فلان را بکار می برد و می گوید دوربین گوشی ما اسلحه ما بداند که می دانیم اتاق فکر دارید و با دلارهای کثیف هدایت می شوید و از صحبت هایت مشخص است به دلیل عدم تعادل روحی و روانی و شخصیتی پرخاشگر و ضد قانون و ناهنجار به زنان سرزمینم فحش و اهانت می کند و تحریک جوانان عزیزمون به سمت ناهنجاری و فساد اخلاقی و رد کردن خط قرمز های شخصیتی وباوری در دستور کار اوست ..  چراکه او فقط به فکر درآمد و دلارهایی که از کشورها به علت اراجیفی که می گوید است . و نه سعادت و عاقبت بخیری جوانان این خاک ..
وی گفت : من مدت ۲۵ سال در سینمای ایران تلاش کردم و تمام این استراتژیک وتاکتیک های مدیا را میدانم .. افتخار می کنم سلامت و درست زندگی کردم .
چرخنده اظهار داشت : من مدت ها در تلاش برای اشاعه فرهنگ حجاب بوده ام  و چرخشی یک شب تصمیمی نبوده که من دگرگون شوم بلکه سالهای سال است که این رویه را آغاز کرده ام و با علم و تحقیق اینجایم وبا مدد الهی ادامه نیز خواهم داد .
چرخنده خاطر نشان کرد :
موضوع اجرای حضورم در برنامه ای با عنوان سلام فرمانده مدت یک ماه است به پایان رسیده است اما برخی ها هم اکنون هم در ساخت برنامه هایی بر علیه من هستند که برای این افراد اظهار تأسف می کنم .
وی گفت : من اگر بخواهم حقیقت را در مورد ویدئو کوتاه سلام فرمانده ، بگویم باید عرض کنم؛ که من مرتکب عمل بدی نشده ام . چراکه برای احترام به صاحب الزمان عجل الله همراه کودکان، دست را برروی قلب نهاده م .
وی اظهار داشت : خداراشاکرم با توجه به اینکه فعلا در هیچ رسانه نمایشی و خانگی از جمله پلتفرم و سینما و تلویزیون حضور ندارم و کاملا بایکوت کرده اند اما رتبه سوم جستجوگر گوگل را تصاحب کرده ام بدانند که هر چند اسم وشهرت برایم مهم نیست بلکه باور واعتقاد حقیر است که برای من حائز اهمیت بوده و است .
وی گفت : زمانی که ماجرای فیلم مسخره موهون عنکبوب مقدس را ساختند به قصد توهین به ساحت مقدس امامت و برای نشان دادن خودشان میلیون ها دلار هزینه کردند که به اهداف کثیفشان برسند  پیروان ولایت باعنایت حضرت صاحب العصر والزمان عجل الله در حال اجرای برنامه سلام فرمانده بودیم و دیدید که این ارادت تبدیل به جریان جهانی شد.
چرخنده اظهار داشت : من دیگر نمی توانم در  فضای مجازی اعم از اینستاگرام و فیسبوک عضو شوم با هر خطی که وارد شوم به محض ورود بلاک یا حذف می شوم خوشحالم که توانسته ایم لرزه به تن آن دسته از دشمنان غربی بیاندازیم که حتی بدون سلاح هم از یک زن هنرمند چادری می ترسند
چرخنده با ابراز خوشحالی یاد آورشد : یک زن بدون هیچ وابستگی به نهاد و سازمان و دستگاهی  وبدون سلاح و رسانه ای توانسته است ترس را بر تن غربی ها بیاندازد که تحمل یک پیج ساده در فضای مجازی را ندارند پشتوانه این اقتدار فردی، ولایتمداری وتوکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار و  علی الخصوص امام حسین (ع) است .
الهام چرخنده هنرمنده ارزنده کشورمان در پایان گفت : برخی ها می گویند ؛ چرخنده خودش را با اهل بیت مقایسه می کند ! قطعا برداشت اشتباهی دارند. اماسوالم از این افراد این است پس بایدازچه کسانی تأسی بگیریم و الگویمان چه کسی باشد ، من عصر حاضر را نمی خواهم در عصر حاضر کسی را درحد الگو برای زنان مسلمان نمی شناسم. بلکه حقیر انسانی آرمان گرا و کمال طلب هستم و بر همین اساس زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین راهنمای زندگیم است و صریح میگویم الگویم سیره  بی بی حضرت زینب (سلام الله علیها) است .و همواره در مقابل تمام این هجمه ها میگویم .. و ما رایت الا جمیلا …

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مهوش وقاری: هرگز مادر نشدم اما حس مادر بودن را به خوبی درک می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «رقیه چهره‌آزاد» با مادر، «حمیده خیرآبادی» با پدرسالار، «بی‌بی» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.