پایان قابل انتظار و شیرین «عصر جدید ۳»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، یک شنبه‌شب نتایج آرای مردمی «عصر جدید» در مرحله فینال اعلام شد و برندگان مسابقه مشخص شدند. به این ترتیب پرونده فصل سوم «عصر جدید» هم بسته شد و مشخص نیست این مسابقه در فصل چهارم نیز، ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر؟ به بهانه پایان فصل سوم این مسابقه، ویژه برنامه و برنامه اصلی اعلام نتایج و وضعیت تعداد آرای «عصر جدید» را بررسی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
ویژه برنامه طولانی اعلام نتایج
شنبه‌شب فینالیست‌های فصل سوم به همراه خانواده و مربی خود در ویژه برنامه «عصر جدید» حضور پیدا کردند و برندگان فصل قبلی مسابقه نیز، در کنار فینالیست‌ها حاضر شدند. گفت‌وگوهای طولانی با شش فینالیست مسابقه و مرور اجرای آن‌ها در مرحله نیمه‌نهایی و فینال، باعث شد این برنامه تقریبا سه ساعت و ۳۰ دقیقه طول بکشد و مخاطب را خسته کند. طولانی شدن برنامه باعث شد فینالیست‌ها برای جمع‌آوری رای شرایط مساوی نداشته باشند. مثلا پیمان ابراهیمی که در پایان و ساعت دو بامداد به برنامه آمد، نسبت به فینالیست‌هایی که ابتدا در این ویژه برنامه حاضر شدند، شانس کمتری برای ترغیب مردم به رای دادن داشت. برخلاف این ویژه برنامه، برنامه اعلام نتایج اصلی با ریتم منطقی و مناسبی پیش رفت.
اولین خواننده قهرمان
علی طولابی خواننده نوجوان «عصر جدید ۳» با کسب پنج میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۵۳ رای موفق شد جایگاه قهرمان را از آن خود کند. او پیش از این در مرحله نیمه‌نهایی بیشترین آرای مردمی را کسب کرده بود، بنابراین، قهرمانی طولابی اتفاقی دور از انتظار نبود. سن و سال طولابی و توانایی او در زمینه خوانندگی، یادآور حضور پارسا خائف در فصل اول این مسابقه بود؛ منتها با این تفاوت که خائف رتبه سوم برندگان را به دست آورد. در فصل دوم هم، عرفان طهماسبی به عنوان تنها خواننده حاضر در جمع فینالیست‌ها، جایگاه دوم را کسب کرده بود اما اجرای طولابی به حدی مورد استقبال قرار گرفت که برای اولین‌بار، یک خواننده توانست در جایگاه قهرمان مسابقه بنشیند.در فصل اول و دوم «عصر جدید» به ترتیب فاطمه عبادی و گروه «فرشتگان نینجا»  به عنوان نفر اول این مسابقه انتخاب شده بودند.
پیروزی دوباره ورزش زورخانه‌ای
اعضای گروه «پهلوانک‌های ایران زمین» با کسب چهار میلیون و ۵۹ هزار و ۸۵۴ رای، عنوان نایب قهرمان را به دست آوردند. پیش از این در فصل دوم، گروه «جوانمردان ایران زمین» که آن‌ها نیز در حوزه ورزش باستانی فعالیت می‌کردند، موفق شدند جایگاه سوم را کسب کنند. در «عصر جدید ۳» مربی آن‌ها، علی جَلیجو به همراه تعدادی از استعدادهای کودک و نوجوان و با گروه «پهلوانک‌های ایران زمین»، دوباره به میدان رقابت «عصر جدید» آمد و این‌بار گروهش توانست یک پله بالاتر و در رتبه دوم برندگان بایستد.
موفقیت تنها نماینده استندآپ کمدی
حضور پیمان ابراهیمی به عنوان کمدین در فینال «عصر جدید» جزو اتفاقات جدید این مسابقه بود. او توانست با کسب سه میلیون و ۶۷۷ هزار و ۹۱۴ رای، مقام سوم را تصاحب کند. ساینا شیخی استعداد نوجوان حوزه دوبله نیز سه میلیون و ۲۶۳ هزار و ۶۰۷ رای داشت و جایگاه چهارم را به دست آورد. او نیز اولین نماینده هنر دوبله در فینال «عصر جدید» بود. گروه آکروبات‌باز «ستیلا و آنیسا» سه میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۶۱ رای کسب کردند و پنجمین برنده مسابقه بودند. پیشتر محمد زارع به عنوان استعداد این رشته توانسته بود به فینال فصل اول راه پیدا کند و دومین برنده «عصر جدید» شود. احسان یاسین دیگر فینالیست خواننده مسابقه هم با سه میلیون و ۸۹ هزار و ۷۹۸ رای آخرین برنده مسابقه شد.
کاهش تعداد کل آرا
مقایسه تعداد کل آرای «عصر جدید» در فصل سوم با تعداد کل رای‌ها در فصل دوم، اُفت عجیب و غریبی را نشان نمی‌دهد. اگر تعداد کل آرای این دو فصل را مقایسه کنید، خواهید دید که تعداد رای‌های این مسابقه در مرحله فینال فصل سوم حدود سه میلیون کمتر شده ‌است. ناگفته نماند که فصل قبل، پنج استعداد به فینال رسیده بودند و در فصل سه، شش شرکت‌کننده در فینال حضور داشتند؛ بنابراین، اگر تعداد فینالیست‌ها مساوی بود، این احتمال وجود داشت که میزان اختلاف آرا بیشتر شود.
اُفت آرای برندگان
تعداد آرای هر فینالیست نیز، نسبت به فصل قبلی کمتر شده است. در «عصر جدید ۲» قهرمان مسابقه با حدود شش میلیون و ۷۰۰ رای، به عنوان نفر اول انتخاب شده بود، اما در فصل سوم، علی طولابی با تقریبا پنج میلیون و ۵۰۰ رای قهرمان مسابقه شده است. در «عصر جدید ۲» نفرات سوم تا پنجم این رقابت، چیزی حدود چهار و نیم میلیون رای داشتند، اما در فصل سوم، به استثنای پیمان ابراهیمی که تقریبا سه میلیون و ۶۷۷ هزار رای داشت، آرای نفرات چهارم تا ششم به سه و نیم میلیون رای نرسید.
«عصر جدید ۴» شاید وقتی دیگر
احسان علیخانی در پایان فصل سوم «عصر جدید»، با اما و اگرهای فراوانی درباره تولید ادامه مسابقه صحبت کرد. او ضمن اشاره به ملاحظاتی که وجود دارد و پذیرشی که برای دعوت از رشته‌های متنوع باید وجود داشته باشدگفت: «رشته‌هایی هست که دعوت کردن‌شان به این‌جا سخت است و جنگ و دعوا و بحث دارد.»  او درادامه  توضیح داد: «سه‌گانه «عصر جدید» ساخته شده است و اگر قرار باشد فصل بعدی ساخته شود، خیلی باید بزرگ‌تر و باشکوه‌تر باشد. رشته‌های متنوع‌تر داشته باشد و دختر و پسر، زن و مرد در کنار هم باشند که حتماً به موقعش اتفاق خواهد افتاد.»

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.