مریم و رامین؛ ۲۷ سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، انتشار ویدئو و تصاویر  دونفره از لعیا زنگنه و رامین پرچمی در اکران مردمی فیلم «بی‌صدا حلزون»، آن هم ۲۷ سال بعد از بازی در سریال «در پناه تو»، روز گذشته با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

 

مریم و رامین؛ 27 سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

این دو بازیگر در این سال‌ها چه مسیری طی کرده‌اند و حالا در چه جایگاهی ایستاده‌اند؟

 

دختر جوانی که ستاره تلویزیون بود

پیج اینستاگرامی سینماگرام نوشت: لعیا زنگنه دختر جوانی بود که برای اولین بار با پوشش چادر به عنوان دانشجویی فعال به میدان آمد و نقش معشوق را در یک عشق مثلثی ایفا کرد. اضلاع این مثلث رامین با بازی رامین پرچمی و محمد با بازی حسن جوهرچی بودند. محمد به خاطر دوستش رامین از این مثلث کنار می‌کشید اما زندگی مریم و رامین هم دوامی پیدا نمی‌کرد و مریم بعد جدایی از رامین به عقد محمد درمی‌آمد. این سوژه آنهم در فضای بسته دهه هفتاد، مثل بمب صدا کرد و این دو بازیگر بی‌نهایت درخشیدند.

مریم و رامین؛ 27 سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

زنگنه بلافاصله بعد از «در پناه تو» پایش به سینما باز شد و سال ۱۳۷۵ نقش اصلی فیلم «راز مینا» را به کارگردانی عباس رافعی بازی کرد. بعد از آن در سریال «در قلب من» باز هم با حمید لبخنده همراه شد. او در این سریال هم یکی از نقش‌های اصلی را داشت و باز هم مورد توجه قرار گرفت. زنگنه دو سال بعد با سریال «تولدی دیگر» داریوش فرهنگ مجددا به تلویزیون برگشت. نقش مادری که بعد از آتش‌سوزی با چهره‌ای دیگر نزد فرزندانش برمی‌گشت تا زندگی جدیدی را تجربه کند، در آن دوره محبوبیت دیگری را برای زنگنه رقم زد.

مریم و رامین؛ 27 سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

سال ۱۳۷۹ به یکی از بازیگران پرکار سینما تبدیل شد. در این سال سه فیلم «تکیه بر باد»، «شیفته» و «رنگ شب» را بازی کرد. سال ۱۳۸۰ علاوه بر بازی در سریال «باران عشق» در سینما هم با «مزاحم» و «هفت‌ترانه» همچنان پرکاری‌اش را حفظ کرد.

در دهه هشتاد تعداد آثارش کاهش پیدا کرد. «رئیس» و «حکم» به کارگردانی مسعود کیمیایی، جزو مهمترین کارهایش در این دهه بودند و در تلویزیون هم با «مدار صفر درجه» و «اغما» که دو سریال پرمخاطب آن دوران بودند به میدان آمد.

مریم و رامین؛ 27 سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

در دهه نود از جایگاه دختری جوان و جذاب فاصله گرفت در نقش‌های زنی میانسال یا مادر یک فرزند جوان حضور پیدا کرد. در سینما انتخاب‌های موفق چندانی نداشت اما در تلویزیون با سریال‌هایی مثل «مادرانه»، «پشت بام تهران»، «پدر»، «برادر جان» و سپس در شبکه نمایش خانگی با «آقازاده» حضورش را حفظ کرد. اما در هیچ‌کدام از آثارش در طول این ۲۷ سال نتوانست موفقیت «در پناه تو» را تکرار کند.

سرنوشت متفاوت رامین پرچمی

رامین پرچمی متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۲ در بندر کیاشهر استان گیلان و  بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. رامین پرچمی که مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده، علاوه بر بازیگری، کارگردان فیلم کوتاهی با عنوان راه حل بوده‌ است. وی برای مدتی سردبیر هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان بود.

مریم و رامین؛ 27 سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

اما او سرنوشت دیگری داشت. او بعد از «در پناه تو» نتوانست جایگاهش را به عنوان یک بازیگر نقش اول در سینما و تلویزیون حفظ کند. همان سال با فیلم «ضیافت» مسعود کیمیایی در کنار سایر بازیگران، به موفقیتی نسبی دست پیدا کرد اما بعد از آن در سینما گهگاه با نقش‌هایی فرعی به میدان می‌آمد. در تلویزیون هم جز سریال «همسایه‌ها» و «پس از باران»، در سایر آثار نقش‌های پررنگی ایفا نکرد. تا اینکه از اواخر دهه هشتاد به این طرف دیگر فعالیتی نداشت.

مریم و رامین؛ 27 سال بعد، زنده‌باد این عاشقانه

رامین پرچمی در اعتراضات جنبش سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، در تهران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و پس از چندین ماه تحمل زندان در ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ موقتاً آزاد شد و جهت انجام کارهای اداری، به تهران آمد. این خبر در آن زمان بنا به درخواست پرچمی، رسانه‌ای نشد تا در مراحل اداری با مشکل مواجه نشود. سرانجام در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۹۱ با موافقت رامین پرچمی، این خبر به رسانه‌های عمومی اطلاع داده شد.

در ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ اعلام شد که پرچمی به اتهام اقدام علیه، امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، فیلمبرداری و اخلال در نظم عمومی از سوی شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. علت کم‌کاری بیش از حد او را در این دوره شاید بتوان به حواشی سیاسی که برایش اتفاق افتاد ربط داد. از اواخر دهه هشتاد به این طرف فقط یک در یک فیلم حضور پیدا کرده و آنهم «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور است.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

موج زمستانه بازیگران مجری در تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، سال ۱۴۰۱ تلویزیون تحت تاثیر فضای جامعه، برای استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.